Εάν πάρετε ένα μπουκάλι Coca-Cola και δείτε τον Λευκό Πύργο ή τη Ροτόντα στην ετικέτα, να ξέρετε ότι προέρχεται από τη συλλεκτική έκδοση για τη Θεσσαλονίκη. Την πόλη που επέλεξε η εταιρία προκειμένου να εφαρμόσει το πρόγραμμα «ZeroWasteCities»(«Πόλεις με μηδέν απορρίματα»), να φέρει το πρωτοποριακό «PrintYourCity» («Τύπωσε την Πόλη σου»), να ενισχύσει νέα προγράμματα καινοτομίας και να συμβάλει στην αναγνωρισιμότητα της πόλης.
Στη Θεσσαλονίκη ανακυκλώνουμε σε πολύ υψηλά ποσοστά. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της κατάταξης, με κάθε κάτοικο να ανακυκλώνει 22,36 κιλά τον χρόνο. Ανακυκλώνει τις ίδιες ποσότητες με τον Δήμο Αθηναίων, παρ’ όλο που έχει τον μισό πληθυσμό! «Θέλουμε να εμπνεύσουμε μια αλλαγή κουλτούρας, να κάνουμε σε βάθος χρόνου τη Θεσσαλονίκη την πρώτη ZeroWaste πόλη. Γι’ αυτό και είναι η πρώτη πόλη που επιλέξαμε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για να ξεκινήσουμε το πρόγραμμα αυτό» τόνισε η Λίλιαν Νεκταρίου, γενική διευθύντρια της Coca-Cola για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, σε συνέντευξη Τύπου την Τετάρτη.
Το τριετές φιλόδοξο πρόγραμμα δίνει βαρύτητα σε ένα σχέδιο πρόληψης για τη Θεσσαλονίκη και την ανακύκλωση στις παραλίες. Θα δημιουργηθεί ένας αναλυτικός οδηγός με συγκεκριμένες δράσεις και προληπτικά μέτρα, ώστε η πόλη να αποκτήσει την προοπτική «Zerowaste». Το σχέδιο περιλαμβάνει συνέργεια με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και άλλους φορείς. Γι’ αυτόν τον λόγο, άλλωστε, παρόντες στη συνέντευξη Τύπου ήταν τόσο ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης όσο και ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας. Στο πλαίσιο του προγράμματος, θα γίνουν δράσεις και ενημερωτική εκστρατεία με στόχο την ενίσχυση της ανακύκλωσης αλλά και να μην καταλήγουν τα απορρίμματα στη θάλασσα. «Τίποτε δεν μπορεί να γίνει εάν δεν υπάρχει η συνεργασία των πολιτών» συμφώνησαν όλοι οι συμμετέχοντες.
Αλλά το «ZeroWaste» είναι ένα μέρος μόνον του προγράμματος της εταιρείας για τη Θεσσαλονίκη. Η πρωτοβουλία φέρει τον τίτλο «Θεσσαλονίκη. Πρωτεύουσα Ιδεών και Δράσεων» και είναι ένα μεγαλόπνοο σχέδιο για την ενίσχυση καινοτόμων ιδεών, έργων υποδομών όπως το «Σχολείο που Θέλεις», στήριξης της επιχειρηματικότητας και τόνωσης της εξωστρέφειας. «Πιστεύουμε στο ταλέντο των νέων και των γυναικών, είμαστε παρόντες στην προσπάθεια να ανακάμψει οικονομικά η χώρα και στηρίζουμε τη δημιουργικότητα και την καινοτομία» συνόψισε η κυρία Νεκταρίου. Παράλληλα, ανήγγειλε εκπλήξεις στο εντυπωσιακό περίπτερο που θα έχει η Coca-Cola στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, όπου τιμώμενη χώρα φέτος θα είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες. «Είμαστε μια αμερικανική εταιρία με ελληνική ψυχή και θα δώσουμε δυναμικό παρών» είπε.
Το «ZeroWaste» πρόγραμμα είναι όντως πολύ φιλόδοξο. «Στόχος μας είναι έως το 2020 η ανακύκλωση στη Θεσσαλονίκη να φτάσει στο 50%» δήλωσε η διευθύντρια εταιρικών υποθέσεων και επικοινωνίας της Coca-Cola για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Σίσσυ Ηλιοπούλου. Συνεργάτες στην προσπάθεια είναι η Οικολογική Εταιρία Ανακύκλωσης, η Ελληνική Εταιρία Αξιοποίησης-Ανακύκλωσης αλλά και μια ομάδα νέων αρχιτεκτόνων της γενιάς του «brain drain», η The New Raw. Εκ μέρους της ομάδας, ο αρχιτέκτονας Πάνος Σακκάς, που ζει στην Ολλανδία, περιέγραψε το «PrintYourCity», το καινοτόμο πρόγραμμα που έχει σχεδιάσει η The New Raw. Αυτό μετατρέπει τα πλαστικά απορρίμματα σε χρηστικά αντικείμενα για την πόλη, με την τεχνολογία της 3D εκτύπωσης. Οι Θεσσαλονικείς θα κληθούν να επιλέξουν τις γειτονιές στις οποίες θα τοποθετηθούν τα αντικείμενα, για τη δημιουργία των οποίων θα πρέπει οι ίδιοι να συνεργαστούν, ανακυκλώνοντας.
Στο τριετές πρόγραμμα προβλέπεται η ίδρυση ενός διαδραστικού κέντρου κυκλικής οικονομίας, ανακύκλωσης και ενημέρωσης, στο οποίο οι πολίτες θα μπορούν να ενημερώνονται και να συμμετέχουν ενεργά σε project κυκλικής οικονομίας και ανακύκλωσης. Εκτός αυτών, προγράμματα όπως το «YouthEmpowered» και το «CountingStars» θα ενισχύσουν δράσεις από γυναίκες και νέους.
Η εποχή απαιτεί συνέργειες. Θεσμικών φορέων, ιδιωτικών εταιριών και, κυρίως, των πολιτών. Ολοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα που θα βελτιώσει την ποιότητα της ζωής σε μια Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα ιδεών και δράσεων!
Οι βασικές δράσεις για την πρώτη χρονιά του προγράμματος, που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2018, είναι οι παρακάτω:
- Σχέδιο Πρόληψης για την πόλη της Θεσσαλονίκης και ανακύκλωση στις παραλίες: αφορά τη δημιουργία ενός αναλυτικού οδηγού με συγκεκριμένες δράσεις και προληπτικά μέτρα για την πόλη, προκειμένου η πόλη να αποκτήσει προοπτική «Ζero waste». Το σχέδιο πρόληψης θα δημιουργηθεί με τη συνεργασία του δήμου και άλλων σχετικών με το ζήτημα φορέων της πόλης. Παράλληλα θα γίνει και μια οργανωμένη προσπάθεια, με δράσεις και ενημερωτική εκπαιδευτική εκστρατεία, με στόχο την ενίσχυση της ανακύκλωσης, για πρώτη φορά, στις παραλίες αλλά και τις παράκτιες περιοχές, ώστε να μην καταλήγουν τα απορρίμματα στη θάλασσα. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού θα τοποθετηθούν ορθοστάτες για τη χωριστή συλλογή χαρτιού, μετάλλου, πλαστικού και υπολειμμάτων -το γυαλί θα συλλέγεται σε καμπάνες- σε επιλεγμένα σημεία στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, με στόχο να διατηρήσουμε τις θάλασσές μας καθαρές.
- «Print Your City»: ένα διαδραστκό πρόγραμμα που μετατρέπει τα πλαστικά απορρίμματα σε χρηστικά αντικείμενα για την πόλη με την τεχνολογία της 3D εκτύπωσης. Οι Θεσσαλονικείς καλούνται να ανακυκλώσουν και να επιλέξουν τις γειτονιές όπου θα τοποθετηθούν τα αντικείμενα, τα οποία θα ομορφύνουν την πόλη τους.
- Διαδραστικό κέντρο κυκλικής οικονομίας, ανακύκλωσης και ενημέρωσης: ένας χώρος ανοιχτός στο κοινό, όπου οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα μπορούν να ενημερώνονται, να συμμετέχουν και να αναλαμβάνουν δράση σε θέματα που αφορούν στην κυκλική οικονομία και την ανακύκλωση.
- Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης-Ανακύκλωσης, τη δημιουργική ομάδα των The New Raw και φυσικά με την ενεργή υποστήριξη και συνεργασία του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Νέα Γενιά και Γυναίκες
Επενδύοντας στο ταλέντο, στις δυνατότητες και στη δύναμη των νέων και των γυναικών να αλλάξουν το μέλλον της χώρας, προγράμματα όπως το Youth Empowered και το Counting Stars θα υλοποιηθούν τις επόμενες χρονιές στην πόλη της Θεσσαλονίκης, εστιάζοντας στους τομείς της απασχολησιμότητας και επιχειρηματικότητας. Επίσης, συνεχίζει να επενδύει σε έργα υποδομών που στηρίζουν τη νέα γενιά όπως το πρόγραμμα το «Σχολείο που θέλεις» που πραγματοποιείται από την Coca-Cola Τρία εΈψιλον σε συνεργασία με την εταιρεία Μασούτης.
Eμπορική και τουριστική ανάπτυξη
Η Coca-Cola δίνει το «παρών» στη φετινή 83η Διεθνή Εκθεση στηρίζοντας την προσπάθεια τόνωσης της εξωστρέφειας τόσο της χώρας μας, όσο και της πόλης της Θεσσαλονίκης, αλλά και παρουσιάζοντας το όραμά της για μια Ελλάδα καινοτομίας και δημιουργικότητας, δύο έννοιες που αποτελούν βασικούς άξονες της νέας στρατηγικής της εταιρείας.
Επιπρόσθετα, αφιερώνει ένα συλλεκτικό μπουκάλι στη Θεσσαλονίκη, το οποίο κυκλοφορεί για την περίοδο του καλοκαιριού. Στόχος της Coca-Cola είναι να τιμήσει την πόλη και τους κατοίκους της, ενώ συγχρόνως χρησιμοποιεί το ίδιο το προϊόν της και την παγκόσμια αναγνωρισιμότητά του, για να προβάλει την πλούσια πολιτιστική της κληρονομιά στους επισκέπτες της πόλης και ιδιαίτερα σε αυτούς από το εξωτερικό. Iστορικά σύμβολα όπως ο Λευκός Πύργος, η Ροτόντα, αλλά και ο Πύργος του ΟΤΕ, σύμβολο της ΔΕΘ, είναι κάποια από τα στοιχεία που απεικονίζονται δημιουργικά επάνω στη συσκευασία.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News