Το paotv.gr, το επίσημο website του «Παναθηναϊκός TV», τέθηκε σε λειτουργία το μεσημέρι της Πέμπτης. Λίγες ώρες αργότερα η ΠΑΕ Παναθηναϊκός ανακοίνωσε οτι οι εντός έδρας αγώνες πρωταθλήματος των «Πράσινων» για τη σεζόν 2020-2021 θα μεταδίδονται από το νεοσύστατο κανάλι της. Ενα χρόνο μετά το επιτυχημένο εγχείρημα του ΠΑΟΚ με το «PAOK TV», ακόμη ένας μεγάλος σύλλογος της χώρας προτίμησε να μην παραχωρήσει τα τηλεοπτικά του δικαιώματα, αλλά να τα εκμεταλλευτεί μόνος του.
Ο Γιάννης Αλαφούζος ήταν, αρχικώς, υπέρ της κεντρικής διαχείρισης. Οταν αυτή αποδείχτηκε ανέφικτη, διαπραγματεύθηκε με τη Nova. Το συνδρομητικό κανάλι ήταν πρόθυμο να καταβάλει στον Παναθηναϊκό 5,7 εκατ. ευρώ ετησίως (500.000 ευρώ περισσότερα σε σχέση με την περασμένη σεζόν), όμως η προσφορά του απορρίφθηκε. Στην απόφαση του μεγαλομετόχου μέτρησε και το γεγονός οτι οι άλλοι δυο πιο «εμπορικοί» σύλλογοι έχουν εξασφαλίσει πολύ πιο γενναιόδωρα ανταλλάγματα: 8 εκατ. ευρώ ο Ολυμπιακός και 6,5 εκατ. ευρώ η ΑΕΚ. Η ΕΡΤ δεν ενδιαφέρθηκε. Ούτε η Cosmote, που -με το δίκιο της- δεν φαίνεται να έχει το ελληνικό πρωτάθλημα σε μεγάλη υπόληψη.
Η οικονομική συγκυρία δεν ευνοεί τις παράτολμες κινήσεις, όμως ο Αλαφούζος επέλεξε να ρισκάρει, προσπερνώντας τα ανησυχητικά μηνύματα του παρελθόντος. Στη Συμμαχία του είχαν γραφτεί μόλις 10.000 οπαδοί. Στο PAO ALIVE, του Δημήτρη Γιαννακόπουλου, έδωσαν χρήματα λίγο περισσότεροι. Στο γήπεδο δεν πάνε ούτε 10.000, κατά μέσον όρο. Για να αποφέρει το project του «Παναθηναϊκός TV», έστω τα μισά απ’ όσα προσέφερε η Nova, οι συνδρομητές του καναλιού θα πρέπει να είναι πολλαπλάσιοι. Κι αυτό μπορεί να συμβεί μόνον αν η ομάδα της προσεχούς σεζόν ενθουσιάσει τους φίλους της και διεκδικήσει τον τίτλο του πρωταθλητή.
Φαίνεται πως ο μεγαλομέτοχος πιστεύει πολύ στον νέο Παναθηναϊκό, του Ρόκα και του Πογιάτος. Υπολογίζει, επίσης, στο αποτελεσματικό εμπορικό τμήμα του ΣΚΑΪ, στα τεχνικά μέσα και το ανθρώπινο δυναμικό του σταθμού, στον (προσωρινό) αποκλεισμό των θεατών από τα γήπεδα (που θα ενισχύσει την τηλεθέαση των αγώνων), αλλά και στους Ελληνες του εξωτερικού. Τουλάχιστον στην περίπτωση του PAOK TV, η ανταπόκρισή τους υπήρξε εντυπωσιακή. Σήμερα, λίγες μέρες μετά την κυκλοφορία του, το PAOK TV Smartphone App (στην κατηγορία Sports) είναι Νο 1 στη Γερμανία και την Αυστραλία, Νο 3 στη Σουηδία, Νο 4 στη Βρετανία, Νο 6 στο Βέλγιο, την Τσεχία, την Αυστρία και την Ελβετία, και Νο 10 στον Καναδά.
Εκτός από τους (εντός έδρας) αγώνες πρωταθλήματος, το «Παναθηναϊκός TV» θα μεταδίδει τα φιλικά παιχνίδια της ποδοσφαιρικής ομάδας, όλα τα ματς της Κ19, εκπομπές με αποκλειστικό περιεχόμενο που θα παράγει ο Παναθηναϊκός (δηλαδή, ο ΣΚΑΪ), βίντεο από τα social media του συλλόγου, αλλά και τις αγωνιστικές δραστηριότητες των Τμημάτων του Ερασιτέχνη: στο βόλεϊ και το μπάσκετ Γυναικών, στο πόλο και -σε δεύτερο χρόνο- στο βόλεϊ Ανδρών, που τώρα «παίζει» στην ΕΡΤ.
Το «Παναθηναϊκός TV» θα παρέχεται με δυο τρόπους. Μέσω Διαδικτύου, από το paotv.gr, σε υπολογιστές, ταμπλέτες και κινητά τηλέφωνα. Με εγγραφή και καταβολή της αντίστοιχης χρέωσης, που θα ανακοινωθεί προσεχώς (στο PAOK TV τα ντέρμπι κόστιζαν 7,99 ευρώ το κάθε ένα, και 4,99 ευρώ τα υπόλοιπα ματς). Θα υπάρχουν, βεβαίως, και «πακέτα» συνδρομής για όλη τη σεζόν, αλλά και για μικρότερη χρονική διάρκεια. Ή, μέσω της πλατφόρμας της Cosmote TV με την on demand διαδικασία. Ο φίλαθλος θα πληρώνει στην Cosmote, είτε PayPerView είτε με συνδρομή ορισμένου χρόνου, κι εκείνη θα αποδίδει στην ΠΑΕ το ποσό που δικαιούται.
Το φιλικό Παναθηναϊκός – Μαρκό (το Σάββατο 22 Αυγούστου στις 18:30) θα είναι το πρώτο ματς που θα μεταδοθεί από το «Παναθηναϊκός TV». Δωρεάν, όπως και τα υπόλοιπα παιχνίδια προετοιμασίας: με τον ΟΦΗ (26/8), τη Λαμία (29/8), κι άλλα δύο τον Σεπτέμβριο. Στη συνέχεια, όμως, οι φίλαθλοι θα χρειαστεί να ανοίξουν το πορτοφόλι τους.
Η παρακολούθηση του ελληνικού πρωταθλήματος από την τηλεόραση αρχίζει να γίνεται… ακριβό σπορ. Είναι πολύ νωρίς για ακριβείς υπολογισμούς. Αλλά, εφόσον το φορμάτ της Σούπερ Λιγκ δεν αλλάξει, και με την προϋπόθεση οτι ο Παναθηναϊκός θα υιοθετήσει την τιμολογιακή πολιτική του ΠΑΟΚ, ένας οπαδός του που θα θελήσει να δει όλους τους αγώνες του, θα πρέπει να πληρώσει 107,82 ευρώ για τους εντός έδρας (ίσως με κάποια έκπτωση, αν επιλέξει το ετήσιο «πακέτο»), συν τη συνδρομή του στη Nova για τους εκτός έδρας (πλην του ΠΑΟΚ – Παναθηναϊκός).
Ενας φίλαθλος που ενδιαφέρεται για όλα τα παιχνίδια, κι όχι μόνο γι’ αυτά της δικής του ομάδας, θα καταβάλει -πέρα από τη συνδρομή του στη Nova- καμιά 200ριά ευρώ επιπλέον, για τα εντός έδρας του ΠΑΟΚ και του Παναθηναϊκού. Κι αν ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο ο Ολυμπιακός και η ΑΕΚ -εκεί οδηγούμαστε-, ο… λογαριασμός θα ανέβει σε ύψη απαγορευτικά. Ενα πρακτορείο ΟΠΑΠ, ή μία καφετέρια, θα είναι η μόνη λύση.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News