Το παρθενικό του δρομολόγιο με επιβάτες έκανε την Πέμπτη το Μετρό Θεσσαλονίκης. Με συνεπιβάτη τον πρόεδρο της «Αττικό Μετρό», Νίκο Ταχιάο, δημοσιογράφοι από τη Θεσσαλονίκη είχαν την ευκαιρία να επιβιβαστούν σε έναν από τους συρμούς στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και να διανύσουν ολόκληρη τη διαδρομή των 9,6 χλμ. (και των 13 σταθμών) έως τη Νέα Ελβετία και τον τερματικό σταθμό στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Το επόμενο ειδικό δρομολόγια της ημέρας έφερε στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, λίγες ώρες πριν από τη κεντρική συγκέντρωση της Νέας Δημοκρατίας στο «Αλεξάνδρειο».
«Οσοι μας συνόδευσαν σήμερα, διαπίστωσαν ότι η κυβέρνηση τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευση να παραδώσει στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη, προστατεύοντας ταυτόχρονα και την πολύ πλούσια πολιτική κληρονομιά», τόνισε στις δηλώσεις του ο κ. Μητσοτάκης.
Ο Πρωθυπουργός έκανε λόγο για μία πολύ σημαντική ημέρα για τη Θεσσαλονίκη και τους Θεσσαλονικείς, ενώ ευχαρίστησε όλους όσοι εργάστηκαν για να καλύψουμε –όπως είπε– το χαμένο έδαφος και «να περάσουμε από την απάτη των μουσαμάδων στην πραγματικότητα ενός έργου που ξεκινά δοκιμαστική λειτουργία».
«Η σημερινή εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, το πολύπαθο αυτό έργο, τίθεται πια σε δοκιμαστική λειτουργία και όσοι είχαν την ευκαιρία να μας συνοδεύσουν σήμερα, καθώς διανύσαμε την πρώτη γραμμή του Μετρό, διαπίστωσαν ότι η κυβέρνηση αυτή τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευσή της. Να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη.
»Ταυτόχρονα, όμως, προστατεύοντας και την εξαιρετικά πλούσια πολιτιστική κληρονομιά η οποία αναδείχθηκε μέσα από τα έργα κατασκευής του Μετρό.
»Είναι πράγματι μία πολύ σημαντική μέρα σήμερα για τη Θεσσαλονίκη, για τους Θεσσαλονικείς, καθώς ένα όνειρο δεκαετιών γίνεται πια πράξη.
»Θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους όσοι εργάστηκαν με πολύ μεγάλο κόπο για να μπορέσουμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, για να περάσουμε από την απάτη των μουσαμάδων στην πραγματικότητα ενός έργου το οποίο ξεκινά τη δοκιμαστική του λειτουργία.
»Ραντεβού στο Σταθμό Βενιζέλου, όπου εκεί θα έχουμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε με πόση μεγάλη προσοχή και σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά γίνεται η επανατοποθέτηση των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων. Ετσι, όπως σας είπα, να κάνουμε πραγματικά πράξη το μετρό της Θεσσαλονίκης, να μην είναι απλά ένα σημαντικό μεταφορικό έργο αλλά ουσιαστικά ένα ζωντανό μουσείο.
»Πιστεύω ένα Μετρό μοναδικό στον κόσμο που ίσως από μόνο του να αξίζει μία επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.
Πλέον, συμπλήρωσε, καθώς αποκτά και η Θεσσαλονίκη το δικό της Μετρό, ήρθε η ώρα να μετονομαστεί και η εταιρεία (Αττικό Μετρό) σε «Ελληνικό Μετρό».
Το πρώτο δρομολόγιο του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι τον σταθμό «Σιντριβάνι» έγινε χειροκίνητα, καθώς ακόμη δεν έχουν τεθεί σε λειτουργία τα αυτόματα υαλοπετάσματα που αποκλείουν τις αποβάθρες και τους επιβάτες από τους συρμούς.
Στο υπόλοιπο της διαδρομής –και με πλήρως αυτόματη λειτουργία– ο συρμός ανέπτυξε ταχύτητες που έφθασαν έως και τα 80 χλμ./ώρα.
Οταν παραδοθεί το έργο στο επιβατικό κοινό (όπως έχει δεσμευθεί ο Πρωθυπουργός, αυτό θα γίνει στις αρχές του 2024) και σε πλήρη αυτόματη λειτουργία, το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα διανύει την απόσταση ΝΣΣ-Νέα Ελβετία, σε 17 λεπτά της ώρας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News