1777
Η Λέσλι Γκρέις πρωταγωνιστεί στο «Batgirl» μια ταινία που αποφασίστηκε ότι δεν θα προβληθεί ποτέ | Warner Bros

To «Κορίτσι του Μπάτμαν» δεν κατάφερε να νικήσει τον τελευταίο εχθρό

Protagon Team Protagon Team 12 Αυγούστου 2022, 13:20
Η Λέσλι Γκρέις πρωταγωνιστεί στο «Batgirl» μια ταινία που αποφασίστηκε ότι δεν θα προβληθεί ποτέ
|Warner Bros

To «Κορίτσι του Μπάτμαν» δεν κατάφερε να νικήσει τον τελευταίο εχθρό

Protagon Team Protagon Team 12 Αυγούστου 2022, 13:20

Πολέμησε τον Τζόκερ, βοήθησε να σωθεί η Γκόθαμ Σίτι και χαιρετίστηκε σαν ηρωίδα από αναγνώστες με ειδικές ανάγκες όταν έμεινε σε αναπηρικό καροτσάκι μετά από μια επίθεση που δέχτηκε από τον εχθρό του Μπάτμαν. Ωστόσο, φαίνεται ότι το «Batgirl» βρέθηκε τελικά αντιμέτωπο με έναν ανυπέρβλητο εχθρό, ο οποίος δεν είναι άλλος από την ομάδα των στελεχών του Χόλιγουντ, που ακύρωσαν την ταινία των 90 εκατ. δολαρίων, ανέφερε ο διεθνής Τύπος.

Σε μια κίνηση, που εξέπληξε ακόμη και τους έμπειρους παρατηρητές του κλάδου, η Warner Bros ανακοίνωσε ότι «έβαλε στο συρτάρι» το «Batgirl» και ότι η ταινία δεν θα προβληθεί σε καμία μορφή, ούτε στα σινεμά ούτε στην πλατφόρμα ροής HBO Max, παρόλο ότι τα γυρίσματα έχουν τελειώσει. Την είδηση για την απόφαση η οποία προκάλεσε σοκ στον κόσμο της βιομηχανίας του θεάματος, ανακοίνωσε πρώτη προ ημερών η New York Post.

Οι εξηγήσεις είναι αντικρουόμενες γι’ αυτή την ασυνήθιστη κίνηση η οποία, όπως έγραψε το Hollywood Reporter, έρχεται μετά από μια αλλαγή στην ηγεσία της Warner Bros, που τον Απρίλιο του τρέχοντος έτος συγχωνεύτηκε με το εμπορικό σήμα του καναλιού ντοκιμαντέρ Discovery.

Η ταινία σκηνοθετήθηκε από τους Αντίλ Ελ Αρμπί και Μπιλάλ Φαλάχ, έχει πρωταγωνιστές τους Λέσλι Γκρέις στον ρόλο της «Batgirl» – Μπάρμπαρα Γκόρντον, κόρης του Επιθεωρητή Τζιμ Γκόρντον, τον οποίο ερμηνεύει ο Τζ. Κ. Σίμονς, τον Μπρένταν Φρέιζερ στον ρόλο του κακού πυρομανή Firefly και τον Μάικλ Κίτον, ο οποίος υποδύεται τον Batman, και αρχικά επρόκειτο  να κυκλοφορήσει αποκλειστικά στο HBO Max, αλλά στη συνέχεια αποφασίστηκε να γίνει η προβολή της πρώτα στους κινηματογράφους.

Ζήτημα ποιότητας ή κόστους;

Σύμφωνα με κορυφαία πηγή της New York Post (από τους κύκλους του Χόλιγουντ) ο προϋπολογισμός της ταινίας ήταν 70-80 εκατ. δολάρια αλλά εξαιτίας της πανδημίας ξεπέρασε τα 100 εκατ. δολάρια. Ωστόσο σε δοκιμαστικές προβολές για το κοινό, εν όψει της πρεμιέρας της, η οποία είχε προγραμματιστεί να γίνει στα τέλη του 2022, αξιολογήθηκε τόσο άσχημα (υπήρχαν φόβοι ότι θα κατατασσόταν ανάμεσα στα πιο ακριβά «σκουπίδια» που γυρίστηκαν ποτέ) ώστε τα στελέχη αποφάσισαν ότι δεν άξιζε να βγει καν σε streaming.

Αλλοι πάλι εικάζουν ότι η απόρριψη της ταινίας δεν έχει σχέση με την ποιότητά της. Οπως δήλωσε το βελγομαροκινό δίδυμο των σκηνοθετών, που έγιναν γνωστοί το 2020 με τα «Κακά Παιδιά» («Bad Boys for Life») ήταν απλώς ένας ελιγμός «λογιστικής αγορών», ενώ μια δήλωση της Warner Bros απέδωσε την ακύρωση σε «μια στρατηγική αλλαγή που σχετίζεται με το σύμπαν της DC και το HBO Max». Να σημειωθεί ότι μπορεί τα γυρίσματα να είχαν τελειώσει αλλά μέχρι να είναι έτοιμη για προβολή η ταινία θα απαιτούσε άλλα τόσα χρήματα. Το «Scoob!: Holiday Haunt», μια νέα ταινία κινουμένων σχεδίων, που πιστεύεται ότι κόστισε στο στούντιο 40 εκατ. δολάρια, είχε επίσης την ίδια μοίρα.

Ο Μάικλ Κίτον υποδύεται τον Μπάτμαν σε μια ταινία που δεν πρόκειται να δούμε ποτέ

Η νέα διοίκηση του Warner Bros. Discovery δεν είχε κανένα ενδιαφέρον να την κυκλοφορήσει, είτε στους κινηματογράφους είτε στην πλατφόρμα ροής HBO Max, με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Ντέιβιντ Ζάσλαβ να δίνει προτεραιότητα σε μέτρα μείωσης του κόστους και να επικεντρώνεται εκ νέου στη δημιουργία κινηματογραφικών ταινιών και όχι σε έργα για streaming, όπως ήταν προτεραιότητα του πρώην CEO της WarnerMedia, Τζέισον Κίλαρ.

«Η απόφαση να μην κυκλοφορήσει το Batgirl αντικατοπτρίζει τη στρατηγική αλλαγή της ηγεσίας μας, καθώς σχετίζεται με το σύμπαν της DC και το HBO Max», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι «η Λέσλι Γκρέις είναι μια απίστευτα ταλαντούχα ηθοποιός και αυτή η απόφαση δεν αντανακλά την ερμηνεία της. Είμαστε απίστευτα ευγνώμονες στους κινηματογραφιστές του “Batgirl” και του “Scoob! Το Holiday Haunt” και τα αντίστοιχα καστ τους και ελπίζουμε να συνεργαστούμε ξανά με όλους στο εγγύς μέλλον».

Αν συγκρίνει όμως κανείς το «Batgirl» με την μεταφορά στην οθόνη άλλων κόμικ, το κόστος του ήταν μάλλον μέτριο, έχοντας τον μισό προϋπολογισμό της πιο πρόσφατης ταινίας του «Batman», με πρωταγωνιστή τον Ρόμπερτ Πάτινσον.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Bilall Fallah (@fallahbilall)

  Η Λέσλι Γκρέις ανάμεσα στους σκηνοθέτες του «Batgirl» Αντίλ Ελ Αρμπί και Μπιλάλ Φαλάχ

Παρόλα αυτά γράφει η Telegraph, υπήρχε σαφώς ένας βαθμός φιλοδοξίας. Αντί να αρκεστούν στις πράσινες οθόνες, οι Ελ Αρμπί και Φαλάχ γύρισαν όλη την ταινία σε τοποθεσίες της Γλασκώβης: τον Μάρτιο κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ κινηματογράφου της πόλης, ανάμεσα στις προβολές, οι συμμετέχοντες μπορούσαν να παρακολουθήσουν τα αστυνομικά αυτοκίνητα της Γκόθαμ Σίτι να ουρλιάζουν γύρω από την Τζορτζ Σκουέαρ.

Σε ολόκληρο τον κλάδο, η απόφαση αντιμετωπίστηκε με έκπληξη. Στη σπάνια περίπτωση που απορρίπτονται έτοιμα φιλμ, οι λόγοι είναι συνήθως προφανείς, όσο ανεπιθύμητη, κι αν είναι η ίδια η κίνηση. Για παράδειγμα, γράφει ο κινηματογραφικός κριτικός της Telegraph Κόλιν Ρόμπι, κανείς δεν εξεπλάγη ιδιαίτερα όταν το Netflix ακύρωσε εν μια νυκτί στα τέλη του 2017, τη βιογραφική ταινία του για τον Γκορ Βιντάλ, κόστους 39 εκατ. δολαρίων, εξαιτίας των αυξανόμενων ισχυρισμών για σεξουαλική παρενόχληση του πρωταγωνιστή της ταινίας Κέβιν Σπέισι.

Και παλιότερα τη δεκαετία του 1970, απορρίφθηκε για πάντα η αυτοχρηματοδοτούμενη κωμωδία του Ολοκαυτώματος «Η Μέρα που Εκλαψε ο Κλόουν», το πιο φιλόδοξο και προσωπικό έργο του μεγάλου κωμικού Τζέρι Λιούις, για έναν διασκεδαστή παιδιών που αναζωογονούσε πεισματικά το πνεύμα νεαρών κρατουμένων σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, αφού ακόμη και ο σταρ της ταινίας παραδέχτηκε ότι το όλο project είχε παρεξηγηθεί φρικτά.

Σε αντίθεση, πάντως, με το «The Flash», την άλλη ολοκληρωμένη ταινία υπερήρωων της Warner Bros –της οποίας ο πρωταγωνιστής Εζρα Μίλερ ενεπλάκη φέτος σε μια σειρά από διαμάχες και συλλήψεις για καυγάδες και παρενόχληση– τίποτα προβληματικό δεν είχε ακουστεί σχετικά με το «Batgirl», ούτε καν σαν ψίθυρος. (Δείτε το trailer του «The Flash»)

Στην πραγματικότητα, με μια ισπανόφωνη πρωταγωνίστρια, μια τρανσέξουαλ σταρ σε δεύτερο ρόλο, την Αϊβορι Ακίνο του «Lingua Franca» (2019), και ένα σενάριο της Κριστίνα Χόντσον, σεναριογράφου του ποπ-φεμινιστικού «Birds of Prey» (2020), τα προοδευτικά διαπιστευτήρια του «Batgirl» έμοιαζαν άψογα.

Μια απόφαση εντελώς ακατανόητη

Καλά πληροφορημένη πηγή της βρετανικής εφημερίδας για τα τεκταινόμενα στην Warner Bros δήλωσε στην Telegraph ότι η απόφαση της εταιρείας είναι «εντελώς ακατανόητη». «Ολοι προσπαθούν να καταλάβουν τι στο καλό σκέφτονται», είπε, «Το γεγονός ότι ξεφορτώνονται κάτι στο οποίο έχουν ήδη επενδύσει 90 εκατ. δολάρια μας κάνει να νιώθουμε ότι τίποτα πια δεν είναι σίγουρο».

Το να αφήσουν στην άκρη μια τόσο μεγάλη ταινία στο τελευταίο της στάδιο, συνέχισε, είναι «ανήκουστο»: «Είναι σαν να την αντιμετωπίζουν ως πιλοτικό επεισόδιο μιας τηλεοπτικής εκπομπής που δεν λειτούργησε. Αλλά ακόμη και ο πιλότος prequel του “Game of Thrones” που δεν προβλήθηκε κόστισε μόνο 30 εκατ. δολάρια», είπε.

Και για τη θεωρία ότι η ταινία ήταν τόσο κακή που εσωτερικά κρίθηκε ακυκλοφόρητη, σχολίασε: «Πρέπει να υπάρχουν μεγαλύτερες εταιρικές μηχανορραφίες εδώ. Θα έπρεπε να ήταν ποιοτικά χαμηλότερη και από τον “Καρχαριοστρόβιλο” (“Sharknado”, 2013) για να απορριφθεί». Αλλωστε, όταν πρόκειται τόσο για ταινίες με υπερήρωες όσο και για το υπέροχο οικοσύστημα streaming, δεν μπορεί να ειπωθεί ότι ο φόβος ήταν ποτέ εμπόδιο.

(Δείτε το trailer του «Scoob!: Holiday Haunt» που Warner bros απέσυρε επίσης)

Οι υπερπαραγωγές του Netflix προκαλούν κατάπληξη με τον κακό σχεδιασμό τους (φαίνονται πιο φθηνές από ότι είναι), ενώ ιστορικά τόσο η Marvel όσο και η DC έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο κακές δουλειές προβάλλοντάς τις όσο το δυνατόν περισσότερο και πουλώντας όσα περισσότερα εισιτήρια μπορούν, προτού διαδοθεί από στόμα σε στόμα η άποψη του κοινού. Η νέα προσέγγιση, ωστόσο, είναι αντί να σωθεί ένα ενοχλητικό project, γιατί να μην τo κάψουν;

Στην προκειμένη περίπτωση για να ολοκληρωθεί η επεξεργασία του «Batgirl»  –να γίνουν τα οπτικά και ηχητικά εφέ και στη συνέχεια να προωθηθεί παγκοσμίως– η Warner Bros ίσως έπρεπε να ξοδέψει άλλα 80 εκατ. δολάρια. Συμπεραίνει λοιπόν κανείς ότι η εξαφάνισή του είχε καθαρά οικονομικούς λόγους.

Αλλά υπάρχει ένα ζοφερό αποτέλεσμα σε αυτή τη στρατηγική, γράφει στην Telegraph ο Ρόμπι Κόλινς: Η προβολή της ταινίας καθίσταται νομικά αδύνατη. Εξαφανίζεται οριστικά και δεν μπορεί να τη δει κανείς σε πλατφόρμα ροής ούτε να πωληθεί σε έναν αντίπαλο διανομέα.

Οπως φημολογείται, ίδια ήταν και η μοίρα του «Hippie Hippie Shake», μια ταινία για την εποχή της δεκαετίας του 1960 με πρωταγωνιστές τους  Κίλιαν Μέρφι και Σιένα Μίλερ, που γυρίστηκε το 2007 από την Working Title Films με προϋπολογισμό 20 εκατ. λίρες. Κόντευε επίσης, να ολοκληρωθεί και να προβληθεί δοκιμαστικά, αλλά το 2011 η Universal την απέσυρε οριστικά, προκειμένου να «εξοικονομηθούν πολλές φορολογικές πληρωμές», σύμφωνα με τον εκδότη του περιοδικού Oz, Ρίτσαρντ Νέβιλ, στα απομνημονεύματα του οποίου βασίστηκε το σενάριο της ταινίας.

Τα σημερινά προβλήματα της Warner ωστόσο διαφέρουν. Εκεί «επικρατεί το απόλυτο χάος» σύμφωνα με την πηγή της Telegraph. Γεγονός όμως επίσης είναι η εικασία ότι αυτή η «σεισμική ταλάντευση» μπορεί να είναι προάγγελος του τέλους της άνθησης του streaming του Χόλιγουντ, ή της εποχής των υπερήρωών του, ή ίσως και των δύο… Ο χρόνος θα δείξει, αν και οι άμεσες επιπτώσεις είναι λίγο πιο εύκολο να αναλυθούν. Οπως επισημαίνει η καλά πληροφορημένη πηγή της βρετανικής εφημερίδας: «Ποιος θα ήθελε να συνεργαστεί με ένα στούντιο που κάνει κάτι τέτοιο;»

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News