Η ιστοσελίδα του Φεστιβάλ Χορού του Μονπελιέ καλεί ήδη το κοινό να κάνει κρατήσεις για τις 4 και 5 Ιουλίου του 2016 οπότε μαζί με τις δύο παραστάσεις του Still Life θα προβληθεί και η βίντεο-εγκατάσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου με τον τίτλο «Inside».
INSIDE (2011) / extracts from the project by Dimitris Papaioannou from Dimitris Papaioannou on Vimeo.
Mετά τις τέσσερις sold-out παραστάσεις στο κατάμεστο Theatre de la Ville τον περασμένο Οκτώβριο (και τις διθυραμβικές κριτικές), το Still Life επιστρέφει στη Γαλλία και δη στο Φεστιβάλ του Μονπελιέ, έχοντας περάσει προηγουμένως από την Αμβέρσα στο Βέλγιο (18-20 Μαρτίου), το Φεστιβάλ Χορού στο Βελιγράδι (30 Μαρτίου 2016), και τη Βιέννη στην Αυστρία όπου θα παρουσιάσει το Primal Matter από τις 17 ως τις 19 Ιουνίου. Mετά το Μονπελιέ και αφού περάσει το καλοκαίρι, το «Still Life» θα παρουσιαστεί τον Οκτώβριο στο Λονδίνο.
Η προσθήκη της βιντεοεγκατάστασης «Ιnside» (στα ελληνικά «Μέσα», παραγωγή του 2011) είναι σημαντική καθώς το διεθνές κοινό θα δει μία ακόμα σημαντική διάσταση του έργου του Δημήτρη Παπαϊωάννου. Όχι ακριβώς χορός, ούτε παράσταση όμως, σχεδόν performance μακράς διάρκειας, με την κίνηση και την εικόνα της πόλης που μπαίνει μέσα στο χώρο να αποτελούν τα βασικά συστατικά αυτής της ιδιαίτερης εικαστικής χειρονομίας που είδαμε στο θέατρο Παλλάς.
Αλλωστε όπως έχει δηλώσει ο ίδιος ο δημιουργός στο περιοδικό Blue της Αegean Airlines, «ένας γάλλος κριτικός προσπάθησε να συλλάβει το νέο είδος τέχνης που δεν μπορούμε να το αποκαλούμε πλέον χορογραφία, χρησιμοποιώντας τον όρο “ecriture de scène”. Αισθάνομαι ότι αυτή είναι η δουλειά μου: γράφω έργα για τη σκηνή. Γράφω έργα μέσα από γεγονότα. Έργα που έχουν κίνηση και ακινησία, φως και σκοτάδι. Είναι τα σκηνικά υλικά που χρησιμοποιώ για να φτιάξω τα δοκίμιά μου».
STILL LIFE (2015) / teaser from Dimitris Papaioannou on Vimeo.
Θυμίζουμε πως στις αρχές του χρόνου το σημαντικό ιταλικό περιοδικό «Danza & Danza» ανακήρυξε τον Δημήτρη Παπαϊωάννου ως τον κορυφαίο χορογράφο της χρονιάς για το 2015. «Ολοι συμφωνούν για την καλλιτεχνική αξία του Δημήτρη Παπαϊωάννου –που επιτέλους αποκαλύφθηκε και στο ιταλικό κοινό: Είναι ένας καλλιτέχνης απολύτως ικανός να αφηγηθεί την ιστορία του δράματος σήμερα, με ένα οπτικό θέατρο που είναι μαγικό και μεγάλου εύρους», γράφει το περιοδικό αιτιολογώντας την επιλογή του.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News