Το γνωστό σύνθημα «It’s coming home» αντηχεί, πάλι, εδώ και καμιά δεκαριά μέρες σε γήπεδα και δρόμους της Αγγλίας. Αυτή τη φορά οι ποδοσφαιρόφιλοι του Νησιού δεν το τραγουδούν για τα «Λιοντάρια» του Γκάρεθ Σάουθγκεϊτ, αλλά για τις «Λέαινες» της Σαρίνα Βίγκμαν – τη θηλυκή εθνική τους ομάδα που έχει εντυπωσιάσει στο Euro 2022 Γυναικών, και απέχει μόλις μια νίκη από την κατάκτηση του τροπαίου στο πιο επιτυχημένο τουρνουά στα χρονικά του γυναικείου ποδοσφαίρου.
Το «στοίχημα» του 13ου Euro Γυναικών -να κεντρίσει ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον του κόσμου και (κυρίως) των media για τις κυρίες που παίζουν μπάλα υψηλού επιπέδου- έχει, ήδη, κερδηθεί. Η διοργάνωση, η οποία θα ολοκληρωθεί το βράδυ (19:00, ώρα Ελλάδας) της Κυριακής (31/8) με τον τελικό Αγγλίας – Γερμανίας στο «Γουέμπλεϊ», θα αποτελέσει σπουδαία κληρονομιά για τις πιονέρισσες των γηπέδων. Επειδή, όπως τόνισε στον Guardian η επικεφαλής του γυναικείου ποδοσφαίρου της UEFA, Ναντίν Κέσλερ, «έχει σπάσει όλα τα ρεκόρ, και έχει ανεβάσει τον πήχη σε ύψη που δεν έχουμε ξαναδεί, από κάθε άποψη, είτε σε αθλητικό είτε σε οργανωτικό επίπεδο. Αυτό που όλοι στοχεύαμε και ελπίζαμε, επιτεύχθηκε με το παραπάνω».
Η εμπορική επιτυχία ήταν, μάλλον, αναμενόμενη. Πριν από την έναρξη του τουρνουά είχαν πουληθεί, ήδη, περίπου 500.000 εισιτήρια, υπερδιπλάσια από τα 240.055 που διατέθηκαν (συνολικά) στο προηγούμενο Euro Γυναικών, το 2017 στην Ολλανδία. Αλλά ακόμη και οι πιο αισιόδοξοι από τους διοργανωτές δεν περίμεναν όσα ακολούθησαν. Στο ματς της πρεμιέρας (Αγγλία – Αυστρία), στις εξέδρες του «Ολντ Τράφορντ» υπήρχαν 68.871 θεατές. Το προηγούμενο ρεκόρ προσέλευσης φιλάθλων σε παιχνίδι Euro Γυναικών ήταν 41.301: στον τελικό του 2013, στη Σόλνα της Σουηδίας, στον οποίο η Γερμανία νίκησε τη Νορβηγία. Και είναι πολύ πιθανό, το ρεκόρ να καταρριφθεί ξανά στον κυριακάτικο τελικό του «Γουέμπλεϊ».
Τους 24 αγώνες των ομίλων, τους παρακολούθησαν 369.314 άνθρωποι. Τα γήπεδα γέμισαν στα παιχνίδια της Αγγλίας κυρίως, αλλά σημειώθηκε και ρεκόρ προσέλευσης (στη συγκεκριμένη φάση της διοργάνωσης) σε ματς στα οποία δεν αγωνιζόταν η οικοδέσποινα. Τρεις φορές, μάλιστα. Στο Ισπανία – Φινλανδία (16.819 θεατές), στο Ολλανδία – Σουηδία (21.342) και στο Ολλανδία – Ελβετία (22.596). Κατά μέσον όρο, κάθε παιχνίδι των ομίλων «έκοψε» 15.388 εισιτήρια.
Το έντονο ενδιαφέρον των φιλάθλων αποτυπώθηκε και στο Διαδίκτυο. Ο επίσημος ιστότοπος του UEFA Women’s Euro 2022 (και η σχετική εφαρμογή για smartphones) έχει καταγράψει πάνω από 5,4 εκατομμύρια επισκέψεις, υπερδιπλάσιες σε σχέση με τη διοργάνωση του 2017. Και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Twitter, Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat) οι ακόλουθοι είναι τέσσερις φορές περισσότεροι σε σύγκριση με εκείνους πριν από πέντε χρόνια.
Η ποιότητα του ποδοσφαίρου που πρόσφεραν οι ομάδες, δεν απογοήτευσε το πρωτοφανές ενδιαφέρον των φιλάθλων. Κάθε άλλο. Είχαμε και σε αγωνιστικό επίπεδο μια σειρά από ιστορικές επιδόσεις. Για παράδειγμα, το 8-0 της Αγγλίας επί της Νορβηγίας στη 2η αγωνιστική των ομίλων συνιστά την ευρύτερη (σε σκορ) νίκη στα χρονικά των Euro, όχι μόνο στις γυναίκες, αλλά και στους άνδρες. Στη φάση των ομίλων η Αγγλία πέτυχε, συνολικά, 14 γκολ σε τρεις αγώνες – είναι ρεκόρ όλων των εποχών. Η Αγγλίδα Μπεθ Μιντ και η Γερμανίδα Αλεξάντρα Ποπ, έγιναν οι πρώτες παίκτριες που σκοράρουν και στους τρεις αγώνες των ομίλων. Και η Τζούλι Νέλσον, από τη Βόρειο Ιρλανδία, η μεγαλύτερη σε ηλικία σκόρερ σε Euro Γυναικών (37 ετών και 33 ημερών).
Ο Γίργκεν Κλοπ, που δήλωσε στο Sky Sports ότι παρακολουθεί φανατικά τους αγώνες, σχολίασε ότι η διοργάνωση αυτή διαφήμισε το ποδόσφαιρο, γενικώς. Οχι μόνο των γυναικών: «Η ανάπτυξη του γυναικείου ποδοσφαίρου τα τελευταία χρόνια είναι αλματώδης. Τακτικά και τεχνικά, τα κορίτσια βρίσκονται σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο. H ένταση στα παιχνίδια είναι τρομακτική, άρα οι παίκτριες δεν υστερούν ούτε στο αθλητικό κομμάτι».
Ο γερμανός προπονητής της Λίβερπουλ χαρακτήρισε την αγγλική ομάδα ως το «οριακό φαβορί» για την κατάκτηση του τροπαίου, δεδομένου ότι παίζει στην έδρα της. Εφτασε στον τελικό με 5/5 νίκες, κερδίζοντας στον ημιτελικό (4-0) τη Σουηδία, Νο.2 στην παγκόσμια κατάταξη. Το ίδιο και η Γερμανία, που στον δικό της ημιτελικό κυριάρχησε (2-1) επί της Γαλλίας, και την Κυριακή θα διεκδικήσει τον ένατο τίτλο της (έχει κατακτήσει 8 από τα 10 τελευταία τουρνουά).
Το γυναικείο ποδόσφαιρο έχει τόσο μεγάλη απήχηση πλέον, ώστε πολύ σύντομα θα το δούμε και στο πασίγνωστο ηλεκτρονικό παιχνίδι της EA Sports. Στην εφετινή του έκδοση, που θα κυκλοφορήσει στις 30 Σεπτεμβρίου, θα περιλαμβάνει ομάδες από την Women’s Super League της Αγγλίας, την κορυφαία κατηγορία της Γαλλίας, αλλά και εθνικές που συμμετέχουν στο Euro 2022. Στο εξώφυλλο του FIFA-23 φιγουράρει η τοπ σκόρερ της Τσέλσι, Σαμ Κερ, πατώντας άλλο ένα ανδρικό άβατο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News