410
Ana Vatan (Sûdî)nin yeni harıta küllüyatından. Μητέρα πατρίδα: Από τη νέα συλλογή χαρτών του Sûdî, Κωνσταντινούπολη, 1927 |

«Το έπος της Ανατολής στη φαντασία των Ελλήνων: Η Μικρασιατική Καταστροφή στη λογοτεχνία του Μεσοπολέμου»

Protagon Team Protagon Team 10 Οκτωβρίου 2022, 18:13
Ana Vatan (Sûdî)nin yeni harıta küllüyatından. Μητέρα πατρίδα: Από τη νέα συλλογή χαρτών του Sûdî, Κωνσταντινούπολη, 1927
|

«Το έπος της Ανατολής στη φαντασία των Ελλήνων: Η Μικρασιατική Καταστροφή στη λογοτεχνία του Μεσοπολέμου»

Protagon Team Protagon Team 10 Οκτωβρίου 2022, 18:13

Για να τιμήσει τη συμπλήρωση εκατό χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, η Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα (ΑΣΚΣΑ) διοργανώνει έκθεση, με τίτλο «Το έπος της Ανατολής στη φαντασία των Ελλήνων: Η Μικρασιατική Καταστροφή στη λογοτεχνία του Μεσοπολέμου».

Η καταλυτική επίδραση της Μικρασιατικής Καταστροφής στο πνεύμα και την ψυχή της γενιάς που ωρίμασε στα χρόνια του Μεσοπολέμου θα καθορίσει την πνευματική παραγωγή των εκπροσώπων της λεγόμενης Αιολικής αιγαιοπελαγίτικης σχολής της Γενιάς του ’30, όπως και των άλλων προσφύγων πεζογράφων και ποιητών αυτής της περιόδου.

Στην έκθεση που θα ανοίξει στην Πτέρυγα Ι. Μακρυγιάννης της ΑΣΚΣΑ , στις 20 Οκτωβρίου 2022, θα παρουσιασθεί για πρώτη φορά, με περισσότερα από διακόσια εκθέματα, υλικό (χειρόγραφα, πρώτες εκδόσεις, αλληλογραφία, φωτογραφίες και άλλα έργα τέχνης), από τα προσωπικά αρχεία των Ηλία Βενέζη, Γιώργου Θεοτοκά, Στράτη Μυριβήλη και Γιώργου Σεφέρη που απόκεινται στα Αρχεία της Αμερικανικής Σχολής, όπως και σπάνιες εκδόσεις από τις συλλογές της Γενναδείου Βιβλιοθήκης. Στον επίλογο της έκθεσης παρουσιάζεται, με τίτλο «Το έπος του άλλου», το αποτύπωμα του ελληνοτουρκικού πολέμου του 1919-1922 (του «Πολέμου της Ανεξαρτησίας») στην τουρκική λογοτεχνία του Μεσοπολέμου.

Φωτογραφία από το Αϊβαλί, σταλμένη από τον Hâdi İskit στον Ηλία Βενέζη, 22 Δεκεμβρίου 1961 / ΑΣΚΣΑ Αρχεία, Αρχείο Ηλία Βενέζη
Ο Γιώργος Θεοτοκάς στο μπαλκόνι του σπιτιού του, γωνία Βαλαωρίτου και Αμερικής, 1930 / ΑΣΚΣΑ Αρχεία, Αρχείο Γιώργου Θεοτοκά

 

Το ελληνικό πλοίο Ιμβρος στο λιμάνι της Σμύρνης, 1919. Fred Boissonas, Smyrne, Γενεύη 1919 / Φωτογραφία Edmond Boissonas / ΑΣΚΣΑ, Γεννάδειος Βιβλιοθήκη

 

Πορτρέτο του Μυριβήλη από τον Φώτη Κόντογλου, 1923 / ΑΣΚΣΑ Αρχεία, Αρχείο Στράτη Μυριβήλη

 

Προσφυγικά παραπήγματα στην περιοχή της Αρχαίας Αγοράς των Αθηνών / ΑΣΚΣΑ, Αρχείο Ανασκαφών Αρχαίας Αγοράς

 

Το 1919 ο Μυριβήλης θα παντρευτεί στο Δικελί την αγαπημένη του Ελένη Δημητρίου, δασκάλα, η οποία θα τον ακολουθήσει σε πολλές από τις μεταθέσεις στη Μικρασιατική Εκστρατεία. Το πρώτο τους παιδί, η Χάρη, θα γεννηθεί στο Εσκί Σεχίρ / ΑΣΚΣΑ Αρχεία, Αρχείο Στράτη Μυριβήλη

Διάρκεια έκθεσης: 20 Οκτωβρίου 2022 – 20 Φεβρουαρίου 2023

Οργάνωση: Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα

Επιμελητές έκθεσης: Ναταλία Βογκέικωφ-Brogan, Νατάσα Λαιμού, Μαρία Γεωργοπούλου

Χώρος: Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, Πτέρυγα Ι. Μακρυγιάννης, Σουηδίας 54, Κολωνάκι

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...