901
O Τόνι Ρόμιο, ένας πρώην αξιωματικός πληροφοριών της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας, πιστεύει ότι τράβηξε μια εικόνα σόναρ που αποκαλύπτει την τοποθεσία του χαμένου αεροσκάφους | CreativeProtagon

Το αεροπλάνο της Αμέλια Ερχαρτ «βρέθηκε» στα βάθη του Ειρηνικού

Protagon Team Protagon Team 31 Ιανουαρίου 2024, 13:31
O Τόνι Ρόμιο, ένας πρώην αξιωματικός πληροφοριών της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας, πιστεύει ότι τράβηξε μια εικόνα σόναρ που αποκαλύπτει την τοποθεσία του χαμένου αεροσκάφους
|CreativeProtagon

Το αεροπλάνο της Αμέλια Ερχαρτ «βρέθηκε» στα βάθη του Ειρηνικού

Protagon Team Protagon Team 31 Ιανουαρίου 2024, 13:31

Είναι ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια του σύγχρονου κόσμου, από αυτά που έχουν εξάψει και συνεχίζουν να εξάπτουν τη φαντασία και το ενδιαφέρον του κοινού: Τι συνέβη στη θρυλική αεροπόρο Αμέλια Ερχαρτ; Το αεροσκάφος της εξαφανίστηκε πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό το 1937 κατά την προσπάθειά της να γίνει η πρώτη γυναίκα που έκανε με αεροπλάνο τον γύρο του κόσμου.

Εκτοτε έχουν διατυπωθεί δεκάδες σενάρια, άπειρες εικασίες και έχουν διεξαχθεί πολλές έρευνες, αλλά κανείς δεν κατόρθωσε να εντοπίσει το σώμα της ή συντρίμμια του αεροπλάνου.

Ωστόσο, ο Τόνι Ρόμιο, ένας πρώην αξιωματικός πληροφοριών της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας που πούλησε την περιουσία του για να χρηματοδοτήσει μια έρευνα βαθέων υδάτων 11 εκατ. δολαρίων για το χαμένο αεροπλάνο, πιστεύει ότι τράβηξε μια εικόνα σόναρ που αποκαλύπτει την τοποθεσία του.

«Αυτό είναι ίσως το πιο συναρπαστικό πράγμα που θα κάνω ποτέ στη ζωή μου. Νιώθω σαν ένα 10χρονο παιδί που πηγαίνει σε ένα κυνήγι θησαυρού», είπε ο Ρόμιο στη Wall Street Journal.

Ο Ρόμιο και δύο από τα αδέλφια του, όλοι πιλότοι, αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν την τεχνογνωσία τους για να βοηθήσουν στην επίλυση «του απόλυτου γρίφου». «Πάντα νιώθαμε ότι μια ομάδα πιλότων ήταν αυτή που θα έλυνε το μυστήριο και όχι οι ναυτικοί», είπε.

Η εταιρεία του Ρόμιο, Deep Sea Vision, χρησιμοποίησε ένα μη επανδρωμένο υποβρύχιο για να σαρώσει 5.200 τετραγωνικά μίλια στον βυθό του ωκεανού με τεχνολογία σόναρ στην περιοχή που θεωρείτο πιθανότερο να έχει συντριβεί το αεροπλάνο της Ερχαρτ.

Αφού εξέτασε τα δεδομένα, η ομάδα ανακάλυψε μια εικόνα ενός θολού σχήματος που μοιάζει με αεροπλάνο, 5.000 μέτρα υποβρυχίως, στον πυθμένα του Ειρηνικού, όπως μεταδίδει η Telegraph.

Η θολή εικόνα που κατέγραψε το σόναρ, 5.000 μ. υποβρυχίως, στον πυθμένα του Ειρηνικού.  Ο Ρόμιο πιστεύει ότι δείχνει το δικινητήριο Lockheed 10-E Electra της Ερχαρτ (Deep Sea Vision)

Η λήψη της εικόνας σόναρ έγινε περίπου 100 μίλια από το νησί Χάουλαντ, ανάμεσα στην Αυστραλία και τη Χαβάη. Ο Ρόμιο, ο οποίος δημοσίευσε τη φωτογραφία στο Instagram, πιστεύει ότι δείχνει το δικινητήριο Lockheed 10-E Electra της Ερχαρτ.

«Θα δυσκολευτείτε πολύ να με πείσετε ότι αυτό δεν είναι το αεροσκάφος της Αμέλια», είπε στο NBC News. «Δεν υπάρχουν άλλα γνωστά αεροπορικά δυστυχήματα στην περιοχή, και σίγουρα όχι εκείνης της εποχής, με αυτό το είδος σχεδιασμού, με την ουρά που φαίνεται καθαρά στην εικόνα».

Η ομάδα του Ρόμιο σχεδιάζει να επιστρέψει στην τοποθεσία, είτε αργότερα φέτος είτε στις αρχές του 2025, για περαιτέρω διερεύνηση. «Το επόμενο βήμα είναι η επιβεβαίωση. Στην εικόνα φαίνεται ότι υπάρχει κάποια ζημιά. Το αεροπλάνο έχει παραμείνει εκεί 87 χρόνια, στο ίδιο σημείο», πρόσθεσε.

Ο Τόνι Ρόμιο, στο μέσον, με τα μέλη της ομάδας μπροστά από το ερευνητικό σκάφος (Deep Sea Vision)

Το μεγαλύτερο αεροπορικό μυστήριο όλων των εποχών

Η Ερχαρτ και ο πλοηγός της, Φρεντ Νούναν, αναμενόταν να προσγειωθούν στο νησί Χάουλαντ τον Ιούλιο του 1937 για να ανεφοδιαστούν με καύσιμα κατά τη διάρκεια της προσπάθειάς της να γίνει η πρώτη πιλότος που έκανε τον γύρο του πλανήτη.

Ωστόσο, οι δύο τους εξαφανίστηκαν και κηρύχθηκαν νεκροί δύο χρόνια αργότερα, με τους Αμερικανούς ερευνητές ατυχημάτων να καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το αεροπλάνο είχε συντριβεί κάπου στον Ειρηνικό. Δεν βρέθηκαν ποτέ λείψανα.

Η αποστολή του Ρόμιο έρχεται έπειτα από μια σειρά από προηγούμενες προσπάθειες να λυθεί το μυστήριο.

Το 1999, ο έμπειρος ναυτικός Ντάνα Τίμερ ήταν επικεφαλής μιας έρευνας στα βαθιά νερά κοντά στο νησί Χάουλαντ. Αν και μια πολλά υποσχόμενη σκιά εντοπίστηκε στο σόναρ, ο Τίμερ δεν μπόρεσε να συγκεντρώσει τα μετρητά για να επιστρέψει και να επαληθεύσει το εύρημά του.

Δέκα χρόνια αργότερα, μια ομάδα που συγκροτήθηκε από τον Τεντ Γουάιτ, ιδρυτή της εταιρείας υπολογιστών Gateway, διεξήγαγε μια νέα αναζήτηση στον Ειρηνικό, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. «Είμαστε σίγουροι ότι ξέρουμε πού δεν βρίσκεται η Ερχαρτ», ανακοίνωσε η ομάδα στη συνέχεια.

Η Nauticos, μια εταιρεία εξερεύνησης ωκεανών, ξεκίνησε τρεις άκαρπες αναζητήσεις, το 2002, το 2006 και το 2017. «Είναι το μόνο πράγμα στην καριέρα μου που αναζήτησα και δεν βρήκα», είπε ο Τομ Ντετβάιλερ, ειδικός σε σόναρ που συμμετείχε σε δύο από τις έρευνες και μέλος της ομάδας που βρήκε τα συντρίμμια του «Τιτανικού» στις ακτές της Νέας Γης το 1985.

Το Lockheed 10-E Electra της αμερικανίδας αεροπόρου (The Autry National Center Museum, Automobile Club of Southern California Archives)

Σύμφωνα με μια αρκετά δημοφιλή θεωρία, οι Ιάπωνες αιχμαλώτισαν και σκότωσαν τους αεροπόρους, με τα «αποδεικτικά στοιχεία» να περιορίζονται σε μια γεννήτρια, που ανακτήθηκε σε ένα λιμάνι της Σαϊπάν το 1960, και μια φωτογραφία –που υποτίθεται ότι είναι από το 1937– του ζευγαριού σε μια αποβάθρα στις Νήσους Μάρσαλ, οι οποίες ήταν εκείνη την εποχή υπό ιαπωνική κατοχή.

Ενας άλλος ισχυρισμός, που υποστηρίζεται από ιατροδικαστική ανάλυση του 2018 οστών που βρέθηκαν στο απομακρυσμένο νησί Νικουμαρόρο του Ειρηνικού, αναφέρει ότι η Ερχαρτ θα μπορούσε να είχε πεθάνει εκεί. Τα οστά, σύμφωνα με την Telegraph, ανακαλύφθηκαν το 1940 και αρχικά θεωρήθηκε ότι ανήκαν σε άνδρα. Μια επανεπιθεώρηση, πριν από έξι χρόνια, έδειξε ότι ήταν γυναικεία και παρόμοια με το σχήμα του σώματος της Ερχαρτ.

Η Διεθνής Ομάδα για την Ανάκτηση Ιστορικών Αεροσκαφών είχε προηγουμένως συμπεράνει ότι η Ερχαρτ πέθανε από την πείνα ως ναυαγός στο Νικουμαρόρο. Η ομάδα έχει εγείρει αμφιβολίες για την υποτιθέμενη ανακάλυψη του Ρόμιο.

«Για να διπλώσουν τα φτερά ενός Electra προς τα πίσω, όπως φαίνεται στην εικόνα σόναρ, ολόκληρο το κεντρικό τμήμα θα έπρεπε να παρουσιάσει βλάβη στις συνδέσεις πτερυγίων – ατράκτου», ανέφερε. «Αυτό είναι απλώς αδύνατον».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...