784
Στο σημείο όπου ενώνονταν οι δυο πλάκες που κατέρρευσαν, βρέθηκε ο βαριά τραυματισμένος και στη συνέχεια ο ένας εκ των δυο χειριστών μηχανημάτων | INTIMEnews

Τι συνέβη και κατέρρευσε η γέφυρα στην Περιμετρική Πάτρας;

Protagon Team Protagon Team 24 Ιουλίου 2023, 11:44
Στο σημείο όπου ενώνονταν οι δυο πλάκες που κατέρρευσαν, βρέθηκε ο βαριά τραυματισμένος και στη συνέχεια ο ένας εκ των δυο χειριστών μηχανημάτων
|INTIMEnews

Τι συνέβη και κατέρρευσε η γέφυρα στην Περιμετρική Πάτρας;

Protagon Team Protagon Team 24 Ιουλίου 2023, 11:44

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τον εντοπισμό τυχόν εγκλωβισμένων στα συντρίμμια της γέφυρας της μεγάλης περιμετρικής της Πάτρας, τμήμα της οποίας (περίπου 700 τμ.) κατέρρευσε την Κυριακή παρασύροντας στον θάνατο ένα άτομο.

Οι τραυματίες είναι συνολικά 14, εκ των οποίων ένας σοβαρά – νοσηλεύεται στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του νοσοκομείου του Ριου. Μέχρι αργά χθες το βράδυ είχαν ληφθεί καταθέσεις από 10 τραυματίες Ρομά που κατά δήλωσή τους βρίσκονταν στο σημείο της κατάρρευσης, «μαζεύοντας σίδερα».

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της εφημερίδας «Πελοπόννησος», οι συλληφθέντες φέρεται να είπαν στους αστυνομικούς ότι «εκτελούσαν εργασίες και την ώρα που ετοιμάζονταν να φύγουν, κατέρρευσε η γέφυρα»!

Μεταξύ των τραυματιών είναι και δυο εργαζόμενοι στο εργοτάξιο,  ένας χειριστής μηχανήματος και ένας εργοδηγός, οι οποίοι νοσηλεύονται φρουρούμενοι, καθώς συνελήφθησαν στο πλαίσιο του αυτοφώρου και θα βρεθούν ενώπιον του εισαγγελέα όταν το επιτρέψει η κατάσταση της υγείας τους.

Αλλοι δύο συλληφθέντες οδηγούνται στον εισαγγελέα και αναμένεται να τους ασκηθεί δίωξη για αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα.

Συγκεκριμένα στο πλαίσιο του αυτοφώρου Α’ Αστυνομικό Τμήμα Πατρών προχώρησε σε συνολικά τέσσερις συλλήψεις. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Πελοποννήσου» από επίσημες αστυνομικές πηγές, πρόκειται για δύο χειριστές μηχανημάτων, έναν εργοδηγό και έναν μηχανικό ασφαλείας, σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία για «Παραβίαση Κανόνων Οικοδομικής». ενώ αναζητείται ο εργοταξιάρχης και συντονιστής του έργου.

Παράλληλα «τρέχει» και  η έρευνα της Δικαιοσύνης, αφού ήδη η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, έχει επικοινωνήσει με την Εισαγγελία, σε συνεννόηση με τον υπουργό, Χρήστο Σταϊκούρα.

Από την πρώτη στιγμή στο σημειο της κατάρρευσης έσπευσαν 23 διασώστες της 6ης ΕΜΑΚ Πάτρας, με όλο τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις σεισμού καθώς και οι δυο σκύλοι έρευνας και διάσωσης της Μονάδας «Τζόρταν» και «Δούκας». Την Κυριακή υπήρξε επίσης συνδρομή από στελέχη της 1ης και 5η ΕΜΑΚ (Αθήνα και Ιωάννινα, αντίστοιχα).

Με τη χρήση γεωφώνων, θερμικής κάμερες, αλλά και ειδικές κάμερες που έχουν τη δυνατότητα να εισχωρήσουν μέσα σε χαλάσματα, οι διασώστες αναζητούσαν εγκλωβισμένους, καθώς υπήρχαν αναφορές από Ρομά ότι αγνοούνται τρεις ομόφυλοι τους

Σε σύντομο χρονικό διάστημα εντοπίστηκε και ανασύρθηκε νεκρός ένας άνδρας που είχε καταπλακωθεί (ορατά ήταν μόνο τα κάτω άκρα του.  Ακολούθως σε σημείο όπου ενώνονταν οι δυο πλάκες που κατέρρευσαν, βρέθηκε ο βαριά τραυματισμένος και στη συνέχεια ο ένας εκ των δυο χειριστών μηχανημάτων.

Η γέφυρα 603 στα Μποζαΐτικα είχε τεθεί προ πολλού εκτός κυκλοφορίας. Είχε κριθεί ακατάλληλη και επικίνδυνη, εξού και είχε αποφασιστεί η ανακατασκευή της, με ελεγχόμενη τμηματική κατεδάφιση των προβληματικών σημείων, αντικατάστασή τους με καινούργια, ενισχύσεις κ.λπ.

Παραμένει ασαφές ακόμη αν η κατάρρευσή της οφείλεται στις εν εξελίξει εργασίες ή στο γνωστό πλιάτσικο που γίνεται για τη συλλογή μετάλλων.

Σ ε εικόνες που δημοσιεύτηκαν σε τοπικά ΜΜΕ της Πάτρας και είχαν ληφθεί λίγο πριν από την κατάρρευση, διακρίνονται ημιφορτηγά φορτωμένα με σιδερόβεργες, οι οποίες προφανώς προέρχονταν από τον οπλισμό της γέφυρας.

Οσον αφορά τις ενέργειες στις οποίες προέβη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στη σχετική ανακοίνωση που εξεδόθη, αναφέρονται τα ακόλουθα :

– Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου μετέβη άμεσα στον χώρο του δυστυχήματος και συμμετείχε στη σύσκεψη που έγινε στο Κέντρο Επιχειρήσεων.

– Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος μετέβη άμεσα στην Πάτρα, όπου είχε επαφές με όλους τους συναρμόδιους φορείς.

– Η κυρία Αλεξοπούλου σε συνεννόηση με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, επικοινώνησε με την Εισαγγελία.

– Εκλήθη η παραχωρησιούχος εταιρεία προκειμένου εκπρόσωποί της να μεταβούν άμεσα στην Πάτρα, όπου και πραγματοποιείται σύσκεψη με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου».

Από πλευράς της ΑΒΑΞ ΑΕ, ως άμεσα υπεύθυνης εταιρείας για τις εργασίες στη γέφυρα γνωστοποιήθηκαν τα εξής:

«Η ΑΒΑΞ ΑΕ γνωστοποιεί ότι σήμερα Κυριακή 23/7/23 στο 206 χλμ της Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου εκτελούσε προγραμματισμένες εργασίες κατεδάφισης γέφυρας (φορέας κατεύθυνσης προς Πάτρα). Μετά τη διακοπή των εργασιών και παρά την απαγόρευση της κυκλοφορίας και τα μέτρα που είχαν ληφθεί, στο χώρο βρέθηκαν άτομα μη έχοντα εργασία τα οποία τραυματίστηκαν (ένα από τα οποία θανάσιμα) από τμήματα της γέφυρας που κατέρρευσαν.

H Εταιρεία από την πρώτη στιγμή συνεργάζεται στενά με τις αρχές στο πλαίσιο διερεύνησης του συμβάντος.

Η ΑΒΑΞ ΑΕ εκφράζει τα βαθύτατα συλλυπητήριά της στους οικείους του θανόντα και εύχεται ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες».

Ομοίως και η κατασκευαστική κοινοπραξία «Απιον Κλέος» ανέφερε:

«Η ΚΞ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ γνωστοποιεί ότι σήμερα Κυριακή 23/7 στο 206ο χλμ της Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου εκτελούνταν από την ΑΒΑΞ Α.Ε. προγραμματισμένες εργασίες κατεδάφισης γέφυρας (φορέας κατεύθυνσης προς Πάτρα).

»Μετά τη διακοπή των εργασιών και παρά την απαγόρευση της κυκλοφορίας και τα μέτρα που είχαν ληφθεί, στο χώρο βρέθηκαν άτομα μη έχοντα εργασία τα οποία τραυματίστηκαν, ένα από τα οποία θανάσιμα, από τμήματα της γέφυρας που κατέρρευσαν.

»Είμαστε συγκλονισμένοι από την τραγωδία και εκφράζουμε τη βαθιά μας λύπη στην οικογένεια του θύματος και τους τραυματίες. Τα αίτια του συμβάντος θα διερευνηθούν από τις αρμόδιες αρχές, στις οποίες παρέχουμε κάθε πληροφορία που διαθέτουμε και κάθε στοιχείο που θα μας ζητηθεί».

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...