1515
Η ιταλίδα ηθοποιός Κατερίνα Μουρίνιο ποζάρει στο κόκκινο χαλί της εναρκτήριας τελετής του 80ού επετειακού Φεστιβάλ της Βενετίας, την οποία και θα παρουσιάσει | REUTERS/Guglielmo Mangiapane

Τι (και ποιους) θα δούμε φέτος στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας

Protagon Team Protagon Team 30 Αυγούστου 2023, 20:06
Η ιταλίδα ηθοποιός Κατερίνα Μουρίνιο ποζάρει στο κόκκινο χαλί της εναρκτήριας τελετής του 80ού επετειακού Φεστιβάλ της Βενετίας, την οποία και θα παρουσιάσει
|REUTERS/Guglielmo Mangiapane

Τι (και ποιους) θα δούμε φέτος στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας

Protagon Team Protagon Team 30 Αυγούστου 2023, 20:06

Υπό συνεχή βροχή γίνονταν τις τελευταίες μέρες οι προετοιμασίες για την έναρξη του 80ού επετειακού Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, το οποίο σήκωσε αυλαία την Τετάρτη με το ιταλικό biopic «Comandante» του Εντοάρντο ντε Αντζελις και πρωταγωνιστή τον Πιερφραντσέσκο Φαβίνο. Ενα πολεμικό δράμα με έντονη δράση, βασισμένο στην αληθινή ιστορία του θρυλικού διοικητή υποβρυχίων κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο Σαλβατόρε Τοντάρο, ο οποίος τον Οκτώβριο του 1940 βύθισε ένα βελγικό συμμαχικό εμπορικό πλοίο και αψηφώντας τις εντολές των ανωτέρων του διέσωσε 26 Βέλγους, ακολουθώντας τον «νόμο της θάλασσας», σύμφωνα με τον οποίο κανένας δεν εγκαταλείπεται.

Οι Μασιμιλιάνο Ρόσι και Πιερφραντσέσκο Φαβίνο, πρωταγωνιστές της εναρκτήριας ταινίας του Φεστιβάλ Βενετίας, «Comandante» του Εντοάρντο ντε Αντζελις,  ποζάρουν στον φακό (REUTERS/Yara Nardi)

Παρά το γεγονός ότι η φετινή διοργάνωση πραγματοποιείται στη σκιά της μεγάλης απεργίας των αμερικανών σεναριογράφων και ηθοποιών, συγκεντρώνει μερικούς από τους πιο δυνατούς τίτλους της χρονιάς, τους οποίους υπογράφουν καταξιωμένοι δημιουργοί όπως οι Ντέιβιντ Φίντσερ, Γιώργος Λάνθιμος, Μάικλ Μαν, Σοφία Κόπολα, Ριουσούκε Χαμαγκούτσι, Γούντι Αλεν, Μπράντλεϊ Κούπερ, Γουές Αντερσον, Ρομάν Πολάνσκι, Γουίλιαμ Φρίντκιν, Λιλιάνα Καβάνι, Ματέο Γκαρόνε, Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, Ανιέσκα Χόλαντ, Χάρμονι Κορίν και Πάμπλο Λαραΐν.

Αναφορικά με το φετινό πρόγραμμα, ο διευθυντής του φεστιβάλ, Αλμπέρτο Μπαρμπέρα, δήλωσε μεταξύ άλλων στο Screen Daily: «Φέτος υπάρχουν λιγότερες προσωπικές ταινίες συγκριτικά με τα τελευταία χρόνια. Κυριαρχούν περισσότερα κοινωνικά θέματα και παγκόσμια σύγχρονα ζητήματα, από την παράνομη μετανάστευση έως την κλιματική αλλαγή και τους πολέμους, ενώ έντονα παρόν είναι το ζήτημα της σεξουαλικής ρευστότητας».

Κυρίαρχο θέμα, επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, καθώς επαναλαμβάνεται σε πολλές ταινίες, είναι η δυσφορία των εφήβων και των νέων γενικότερα, που έχουν πληγεί εμφανώς από την πανδημία και είναι –όπως ορίζουν οι προηγούμενες γενιές– μια γενιά χωρίς μέλλον. «Η έλλειψη προοπτικής και η απουσία ονείρων ή προδομένων ονείρων επαναλαμβάνεται σε πολλές ταινίες. Νομίζω ότι είναι κατανοητό γιατί οι νέοι είναι αυτοί που έχουν υποστεί περισσότερο –ίσως και από τους ηλικιωμένους– την απομόνωση που επέβαλε σε όλους η Covid» σημείωσε.

Ελληνικό ενδιαφέρον και πολυαναμενόμενοι τίτλοι

Στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου, με πρωταγωνιστές την Εμα Στόουν, τον Γουίλεμ Νταφόε και τον Μαρκ Ράφαλο, διεκδικώντας μαζί με άλλες 22 ταινίες το μεγάλο βραβείο της διοργάνωσης, τον Χρυσό Λέοντα, που θα απονείμει η κριτική επιτροπή με πρόεδρο τον Ντάμιεν Σαζέλ.

Πρόκειται για μια μοντέρνα διασκευή του μύθου του Φρανκενστάιν, βασισμένη στο ομώνυμο βραβευμένο βιβλίο του Αλισντερ Γκρέι. Το ελληνικό ενδιαφέρον της φετινής διοργάνωσης ενισχύεται με τη συμμετοχή της νέας ταινίας του Ζαχαρία Μαυροειδή με τίτλο «Το Καλοκαίρι της Κάρμεν», στο παράλληλο τμήμα της Εβδομάδας Σκηνοθετών του Φεστιβάλ, όπου θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα.

Αριστερά, η αφίσα από «Το Καλοκαίρι της Κάρμεν» του Ζαχαρία Μαυροειδή και δεξιά μία από τις δύο αφίσες του «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου (Instagram)

Ανάμεσα στους πολυαναναμενόμενους τίτλους που συμμετέχουν στο επίσημο διαγωνιστικό συναντάμε τη νέα δημιουργία του Ντέιβιντ Φίντσερ με τίτλο «The Killer», όπου ο επαγγελματίας εκτελεστής Μάικλ Φασμπέντερ στρέφεται εναντίον των εργοδοτών του ξεκινώντας μια διεθνή καταδίωξη, το «El Conde», στο οποίο ο δοκιμασμένος στις βιογραφίες Χιλιανός Πάμπλο Λαραΐν μεταμορφώνει σε βαμπίρ τον δικτάτορα Αουγκούστο Πινοσέτ, το «Maestro» του Μπράντλεϊ Κούπερ, με τον ίδιο στον ρόλο του σπουδαίου συνθέτη και μαέστρου Λέοναρντ Μπερνστάιν, και το φιλόδοξο «Ferrari» του Μάικλ Μαν, βιογραφία του πρώην οδηγού αγώνων και καινοτόμου επιχειρηματία Εντσο Φεράρι, με πρωταγωνιστές τους Ανταμ Ντράιβερ και Πενέλοπε Κρουζ.

Αριστερά, η ευρηματική αφίσα του «The Killer», της νέας ταινίας του σκηνοθέτη του «Fight Club», και δεξιά ο Ανταμ Ντράιβερ στον ρόλο του Εντσο Φερράρι στην ταινία του Μάικλ Μαν (Instagram)

Το πρόγραμμα ενισχύεται με τη νέα ταινία της Σοφία Κόπολα με τίτλο «Priscilla» που είναι βασισμένη στο βιβλίο της Πρισίλα Πρίσλεϊ «Ο Ελβις και εγώ» και αφηγείται τη σχέση του διάσημου ζεύγους, το «Evil does not exist», η πρώτη ταινία του Ιάπωνα Ριουσούκε Χαμαγκούτσι μετά τον καλλιτεχνικό και οσκαρικό θρίαμβο του «Drive my Car», το βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα του 18ου αιώνα «The Promised Land» του Δανού Νικολάι Αρσέλ, με πρωταγωνιστή τον Μαντς Μίκελσεν, το «Memory» του Μεξικανού Μισέλ Φράνκο, με πρωταγωνιστές την Τζέσικα Τσαστέιν και τον Πίτερ Σάρσγκαρντ, το πολιτικοποιημένο δράμα «Origin» της αφροαμερικανής σκηνοθέτριας Εϊβα ΝτιΒερνέ, καθώς και τις τρεις συμμετοχές γάλλων δημιουργών: του Λικ Μπεσόν με το «Dogman», του Στεφάν Μπριζέ με το ρομαντικό δράμα «Out of Season», με τους Αλμπα Ρορβάκερ και Γκιγιόμ Κανέ, και του Μπερτράν Μπονελό με το «La bete», με πρωταγωνίστρια τη Λεά Σεϊντού.

Αριστερά, η αφίσα της «Priscilla», της σκηνοθέτιδας του «Lost in Translation», και δεξιά η αφίσα του «Τhe Beast» [La Bete] με τη Λεά Σεϊντού (Instagram)
Μεγάλα ονόματα συναντάμε και στο εκτός συναγωνισμού τμήμα, καθώς θα προβληθούν εκεί η 50ή ταινία του Γούντι Αλεν, το γαλλόφωνο, γυρισμένο στο Παρίσι, «Coup de Chance», το σπονδυλωτό «The Wonderful Story of Henry Sugar» του Γουές Αντερσον, βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ, διάρκεια μόλις 37 λεπτών, με πρωταγωνιστές τους Μπένεντικτ Κάμπερμπατς και Ρέιφ Φάινς, το «Palace» του Ρομάν Πολάνσκι, το σενάριο του οποίου έγραψε μαζί με τον Γέρζι Σκολιμόφσκι, η κωμωδία δράσης «Hitman» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, το «L’ordine del tempo» της ενενηντάχρονης Λιλιάνα Καβάνι, το δικαστικό θρίλερ «The Caine Mutiny Court Martial» του Γουίλιαμ Φρίντκιν και το «Aggro Dr1ft» του Χάρμονι Κορίν, ένα ψυχεδελικό ταξίδι σε έναν κόσμο όπου η βία και η τρέλα κυριαρχούν και τα όρια μεταξύ αρπακτικού και θηράματος είναι θολά.

Αριστερά, η αφίσα της 50ής (γαλλόφωνης) ταινίας του Γούντι Αλεν «Coup de Chance» και δεξιά η αφίσα της διάρκειας 37 λεπτών νέας ταινίας του Γουές Αντερσον «The Wonderful Story of Henry Sugar» (Instagram)
Δημοφιλείς σταρ στο κόκκινο χαλί, παρά την απεργία των ηθοποιών
Ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του διαγωνιστικού του Φεστιβάλ, Ντάμιεν Σαζέλ, δείχνει το μπλουζάκι του που γράφει «Η συντεχνία συγγραφέων απεργεί!», υπενθυμίζοντας ότι η φετινή Μόστρα γίνεται υπό τη σκιά δύο μεγάλων απεργιών στο Χόλιγουντ (REUTERS/Yara Nardi)

Παρά την απεργία των ηθοποιών, που συνεχίζεται στις ΗΠΑ, μέχρι στιγμής έχει επιβεβαιωθεί από τον κινηματογραφικό θεσμό και επίσημα ότι δημοφιλείς πρωταγωνιστές όπως οι Ανταμ Ντράιβερ, Μαντς Μίκελσεν, Τζέσικα Τσαστέιν και Λάντρι Τζόουνς θα δώσουν το «παρών» στη φετινή διοργάνωση.

Ειδικότερα, ο Ντράιβερ αναμένεται να βρεθεί στο κόκκινο χαλί της Μόστρα για την προώθηση της ταινίας «Ferrari» του Μάικλ Μαν, ο Τζόουνς για το «Dogman» του Λικ Μπεσόν, ο Μίκελσεν για το «The Promised Land» του Νικολάι Αρσελ, και η Τσάστεϊν για το «Memory» του Μισέλ Φράνκο.

Στο Λίντο αναμένονται επίσης η Κέιλι Σπέινι και ο Τζέικομπ Ελόρντι, οι οποίοι υποδύονται την Πρισίλα και τον Ελβις Πρίσλεϊ στην ταινία της Σοφία Κόπολα, καθώς και η ίδια η Πρισίλα Πρίσλεϊ. Για τις παραπάνω ταινίες έχουν δοθεί προσωρινές άδειες από τη SAG-AFTRA (το συνδικάτο που εκπροσωπεί 160.000 ηθοποιούς της τηλεόρασης και του κινηματογράφου), καθώς πρόκειται για ανεξάρτητες παραγωγές που δεν έχουν παραχθεί από μέλη της Ενωσης Παραγωγών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (AMPTP-Alliance of Motion Pictures and Television Producers), όπως σημειώνει το Variety.

Τιμητικό Χρυσό Λιοντάρι στη Λιλιάνα Καβάνι και στον Τόνι Λιουνγκ Τσίου-Γουάι

Με τον Χρυσό Λέοντα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας θα τιμηθούν για το σύνολο της καριέρας τους η ιταλίδα σκηνοθέτης και σεναριογράφος Λιλιάνα Καβάνι και ο ηθοποιός από το Χονγκ Κονγκ, Τόνι Λιουνγκ Τσίου Γουάι.

Η Λιλιάνα Καβάνι λίγο πριν την πρεμιέρα της ταινίας της «L’ordine del tempo» στο 80ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας  (REUTERS/Yara Nardi)

Η 90χρονη σήμερα Λιλιάνα Καβάνι συμμετείχε πρώτη φορά στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 1965 με το ιστορικό ντοκιμαντέρ «Philippe Pétain: Processo a Vichy», το οποίο κέρδισε τον Λέοντα του Αγίου Μάρκου στην κατηγορία καλύτερου ντοκιμαντέρ. «Είμαι πολύ χαρούμενη και ευγνώμων για αυτή την υπέροχη έκπληξη από την Μπιενάλε της Βενετίας» δήλωσε η ίδια. «Πρόκειται για μία από τις πιο εμβληματικές σταρ του Νέου Ιταλικού Κινηματογράφου της δεκαετίας του 1960, της οποίας το έργο εκτείνεται σε πάνω από 60 χρόνια ιστορίας του θεάματος» δήλωσε για την Καβάνι ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, Αλμπέρτο Μπαρμπέρα, χαρακτηρίζοντάς την επίσης «μια ευέλικτη καλλιτέχνιδα, που εργάστηκε για την τηλεόραση, το θέατρο και την όπερα με το ίδιο αντισυμβατικό πνεύμα που έχουν κάνει τις ταινίες της διάσημες».

Η βρετανίδα ηθοποιός Σαρλότ Ράμπλινγκ θα απονείμει σε ειδική τελετή που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί το απόγευμα της Τετάρτης στη Sala Grande του Palazzo del Cinema τον τιμητικό Χρυσό Λέοντα στη Λιλιάνα Καβάνι. Η Ράμπλινγκ ήταν η αξέχαστη πρωταγωνίστρια της ταινίας «The Night Porter» (Ο θυρωρός της νύχτας, 1974) της Καβάνι, στο πλευρό του Ντερκ Μπόγκαρντ.

Σε τρεις ταινίες που κέρδισαν το Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας έχει πρωταγωνιστήσει ο 60χρονος ηθοποιός Τόνι Λιούνγκ Τσίου Γουάι. Πρόκειται για τις «Α City of Sadness» (1989), «Cyclo» (1995) και «Lust, Caution» (2007). Εκτός από αυτές, τον έχουμε επίσης δει στις ταινίες «Ο Τιμωρός του Χονγκ Κονγκ» (Hard Boiled, 1992) του Τζον Γου, «Ερωτική επιθυμία» (In the Mood for Love, 2000) του Γουόνγκ Καρ-Γουαϊ, «Ηρωας» (Hero, 2002) του Ζανγκ Γιμού, «Ο Ανθρωπος Του Νόμου» (Infernal Affairs, 2002), «Ερευνα Δολοφονίας» (Infernal Affairs III, 2003) και «2046» (2004) του Γουόνγκ Καρ-Γουάι.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...