454
| In Time News / ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ ΙΣΜΗΝΗ

Τι απαντά το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τις ουρές στο Κτηματολόγιο

Protagon Team Protagon Team 3 Αυγούστου 2023, 20:12

Τι απαντά το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τις ουρές στο Κτηματολόγιο

Protagon Team Protagon Team 3 Αυγούστου 2023, 20:12

Ταλαιπωρία περιμένει τους πολίτες, που έχουν κάποια εκκρεμότητα με το Κτηματολόγιο Αθηνών και οι οποίοι πρέπει να εξυπηρετηθούν δια ζώσης.

Χρειάζεται να περιμένουν ακόμα και ώρες για να εξυπηρετηθούν, καθώς οι ουρές για αριθμό προτεραιότητας ξεκινούν να σχηματίζονται ακόμη και από τα ξημερώματα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ.

Ακόμη και από τις 03:00 τα ξημερώματα, κυρίως ηλικιωμένοι, καταφτάνουν έξω από την υπηρεσία της Αθήνας, στο παλαιό Υποθηκοφυλακείο, για να πάρουν σειρά προτεραιότητας και να διευθετήσουν τις υποχρεώσεις τους. Η υπηρεσία και τα ταμεία ανοίγουν στις 8.30 το πρωΐ.

Σε μια ιδιότυπη λίστα, γράφουν τα ονόματά τους όσοι περιμένουν, γεγονός που δημιουργεί συχνά εντάσεις, γιατί κάποιοι την παρακάμπτουν, αναφέρει ο ρεπόρτερ της ΕΡΤ.

Οι υπεύθυνοι της υπηρεσίας αποδίδουν τις εικόνες αυτές, που παραπέμπουν σε παλαιότερες δεκαετίες, στην μη εξοικείωση των ηλικιωμένων με το διαδίκτυο.

Το πρωί ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης τοποθετήθηκε για το θέμα στον ΣΚΑΪ επισημαίνοντας πως «στόχος της κυβέρνησης είναι το ποσοστό ψηφιοποίησης των υπηρεσιών να φτάσει στο 90%» καθώς και ότι «το θέμα του Κτηματολογίου είναι σε προτεραιότητα».

Ανακοίνωση με αφορμή το θέμα που έχει ανακύψει με το Κτηματολόγιο και τις τεράστιες ουρές έξω από την υπηρεσία της πρωτεύουσας εξέδωσε αργότερα και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τονίζοντας ότι από τις 25 Ιουλίου υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από τους ίδιους τους πολίτες, μέσω του ktimatologio.gov.gr (διαβάστε σχετικά εδώ).

Αν λάβει κανείς υπόψη ότι άνω του 70% των πράξεων καταχώρισης αφορούν σε συμβόλαια, με τη σωστή συνεργασία των δικηγορικών και συμβολαιογραφικών Συλλόγων, η διευκόλυνση για πολίτες και επαγγελματίες, θα είναι πολύ σημαντική, επισήμανε το υπουργείο.

Προσέθεσε εξάλλου ότι για τους πολίτες που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης βρίσκεται σε στάδιο τελικών δοκιμών μια νέα πλατφόρμα που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά.

Σημειώνεται, τέλος, πως στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο» είναι η διεύρυνση των ψηφιακών υπηρεσιών, όπως και η περαιτέρω ενίσχυση και στελέχωση των Κτηματολογικών Γραφείων.

Αντιπολίτευση

Ανακοινώσεις για τις εικόνες με τις ουρές έξω από το Κτηματολόγιο Αθηνών εξέδωσαν ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ μίλησε για «απαράδεκτες εικόνες» και επισήμανε ότι «το πρόβλημα δεν είναι καινούργιο: Δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, δικαστικοί επιμελητές έχουν αναδείξει το ζήτημα εδώ και πολλούς μήνες. Ωστόσο, οι εκκλήσεις τους δεν εισακούστηκαν (…)».

«Η κυβερνητική αδιαφορία, η υποστελέχωση και οι καθυστερήσεις στην ψηφιοποίηση είναι πλευρές που οξύνουν το πρόβλημα και πρέπει να αντιμετωπισθούν το συντομότερο δυνατόν» τόνισε.

Κατά τους τομείς Δικαιοσύνης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ «οι εικόνες ντροπής στο Κτηματολόγιο Αθηνών, όπου δικηγόροι, συμβολαιογράφοι και πολίτες αναγκάζονται να περιμένουν από τα μεσάνυχτα έως το πρωί της επομένης για να εξυπηρετηθούν, καταδεικνύουν με τον πιο σαφή και κατηγορηματικό τρόπο την πλήρη αποτυχία της πολυδιαφημισμένης ψηφιακής διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...