696
Τζέιμς Φρεντ, Μάλτε Γκρούνερ και Εντβαρντ Μπέργκερ, διευθυντής φωτογραφίας, παραγωγός και σκηνοθέτης του «All Quiet On The Western Front» αντίστοιχα, με τα βραβεία τους | REUTERS/Henry Nicholls

Θρίαμβος στα BAFTA για το «Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο»

Protagon Team Protagon Team 20 Φεβρουαρίου 2023, 10:40
Τζέιμς Φρεντ, Μάλτε Γκρούνερ και Εντβαρντ Μπέργκερ, διευθυντής φωτογραφίας, παραγωγός και σκηνοθέτης του «All Quiet On The Western Front» αντίστοιχα, με τα βραβεία τους
|REUTERS/Henry Nicholls

Θρίαμβος στα BAFTA για το «Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο»

Protagon Team Protagon Team 20 Φεβρουαρίου 2023, 10:40

Οπως αναμενόταν, η πολεμική ταινία «Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο», του Εντβαρντ Μπέργκερ, ήταν ο μεγάλος νικητής των κινηματογραφικών βραβείων BAFTA, των «βρετανικών Οσκαρ», όπως ονομάζονται –και όχι άδικα, αφού παραδοσιακά πιάνουν τον παλμό και «δείχνουν» προς τα μεγάλα βραβεία, αργότερα τον Μάρτιο, στο Χόλιγουντ.

Η γερμανόφωνη ταινία, που βασίστηκε στο εμβληματικό ομώνυμο βιβλίο του Εριχ Μαρία Ρεμάρκ, πήρε επτά βραβεία, ενώ μετρούσε 14 υποψηφιότητες. Ο παραγωγός Μάλτε Γκρούντερ παρέλαβε το βραβείο καλύτερης ταινίας και είπε ότι το φιλμ ήταν «για μια γενιά που δηλητηριάστηκε από τη δεξιά προπαγάνδα και πίστεψε ότι ο πόλεμος είναι μια περιπέτεια». Αποκάλεσε δε, το έργο του, πιο επίκαιρο από ποτέ.

Η ταινία κέρδισε βραβείο ξενόγλωσσου φιλμ, φωτογραφίας, προσαρμοσμένου σεναρίου, μουσικής επένδυσης και ήχου. Είναι η πρώτη ξενόγλωσση ταινία που κερδίζει περισσότερα από τέσσερα βραβεία BAFTA και πηγαίνει στα Οσκαρ με εννέα υποψηφιότητες.

Ο Εντναρντ Μπέργκερ, παραλαμβάνοντας το δικό του βραβείο για την καλύτερη σκηνοθεσία, ζήτησε από τον κόσμο να μην ξεχνά τον λαό της Ουκρανίας, καθώς πλησιάζει η επέτειος του ενός έτους από τη ρωσική εισβολή στη χώρα.

Aλλος μεγάλος νικητής της βραδιάς ήταν η ταινία «Τα πνεύματα του Ινισέριν» (The Banshees of Inisherin), η οποία επίσης δείχνει να πηγαίνει δυνατά στα Οσκαρ, όπως εκτίμησε ο Guardian: Η μαύρη κωμωδία του Μάρτιν ΜακΝτόναχ πραγματεύεται τη σχέση δύο φίλων (Κόλιν Φάρελ και Μπρένταν Γκλίσον) στην Ιρλανδία του 1920 και κέρδισε τα βραβεία καλύτερου βρετανικού φιλμ, καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου και καλύτερου β’ αντρικού και β’ γυναικείου ρόλου, για τους Μπάρι Κέογκαν και Κέρι Γκόρντον αντίστοιχα.

Ο Μπάρι Κέογκαν ποζάρει με το βραβείο του για την ερμηνεία στο «The Banshees Of Inisherin» (REUTERS/Henry Nicholls)

Ο Οστιν Μπάτλερ ήταν η έκπληξη της βραδιάς: κανείς δεν περίμενε να κερδίσει το βραβείο α’ ανδρικού ρόλου για τον ρόλο του Έλβις Πρίσλεϊ στην ταινία «Έλβις» του Μπαζ Λούρμαν. Η ταινία πήρε άλλα τρία βραβεία, για καλύτερο κάστινγκ, κοστούμια και μακιγιάζ. Ο Μπάτλερ, όταν ανέβηκε να παραλάβει το βραβείο του, έκλεισε την ομιλία του ευχαριστώντας την οικογένεια Πρίσλεϊ: «Σας ευχαριστώ πολύ όλους που μου δείξατε ποιος ήταν πραγματικά ο Ελβις», είπε. «Ελπίζω να σας έκανα περήφανους».

Μιλώντας σε δημοσιογράφους στα παρασκήνια, χαρακτήρισε τον θάνατο της Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ πριν από έναν μήνα «ένα τραγικό γεγονός σε μια απίστευτα τραγική στιγμή».

Η Κέιτ Μπλάνσετ –καμία έκπληξη εδώ– πήρε το βραβείο α’ γυναικείου ρόλου για το πολυσυζητημένο «Tar» του Τοντ Φιλντ, μια ταινία που η ίδια χαρακτήρισε «ένα επικίνδυνο πρότζεκτ που μπορεί να τελειώσει μια καριέρα».

H Μπλάνσετ με το βραβείο για την ερμηνεία της στο «Tar» (REUTERS/Henry Nicholls)

Η ηθοποιός ευχαρίστησε την οικογένειά της και ιδιαίτερα τη μητέρα της και τα τέσσερα «απίστευτα» παιδιά της. «Ευχαριστώ τον Τοντ Φιλντ για αυτήν την ταινία. Μου άλλαξε τη ζωή», κατέληξε.

Στα παρασκήνια είπε ότι ο χαρακτήρας της Λίντια Ταρ «δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από τον δικό μου, αλλά συνδέθηκα πολύ μαζί της λόγω των συνθηκών της· δεν είναι χαρακτήρας, είναι μια κρίση από μόνη της. Φτάνει στο τέλος ενός ολόκληρου καλλιτεχνικού κύκλου». Η Μπλάνσετ είπε ότι μπορεί να ταυτιστεί με αυτό, έχοντας πρόσφατα κλείσει τα 50 χρόνια της.

Την τελετή παρουσίασε ο Ρίτσαρντ Γκραντ, με όμορφα βρετανικά αστεία του τύπου «κανείς δεν θα χαστουκίσει κανέναν στη βάρδιά μου απόψε» –μια αναφορά στο περιβόητο χαστούκι του Γουιλ Σμιθ στον Κρις Ροκ στα περυσινά Οσκαρ– και τα βραβεία μνημόνευσαν τις απώλειες της χρονιάς, ανάμεσά τους η Ράκελ Γουέλς, ο μέγας Ζαν Λικ Γκοντάρ και ο Ρέι Λιότα.

Στα υπόλοιπα, η ταινία «The Fabelmans» του Στίβεν Σπίλμπεργκ δεν πήρε το μοναδικό βραβείο για το οποίο ήταν υποψήφια, εκείνο του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου. Η Σαρλότ Γουέλς πήρε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη για την ταινία «Aftersun» και το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ πήγε στο «Navalny», το φιλμ του Ντάνιελ Ρόδερ για την απόπειρα δολοφονίας του ηγέτη της ρωσικής αντιπολίτευσης Αλεξέι Ναβάλνι το 2020. Στην ταινία εμφανίζεται ο ίδιος ο Ναβάλνι, όπως και οι δημοσιογράφοι που ξεκίνησαν τις έρευνες για πιθανή ανάμειξη του Πούτιν στην απόπειρα, ο Κρίστο Γκρόζεφ και η Μαρία Πέβτσικ.

Την περασμένη εβδομάδα ο Γκρόζεφ έγραψε στο Twitter ότι του απαγορεύτηκε να παραστεί στην τελετή επειδή αποτελεί «δημόσιο κίνδυνο»…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...