473
Aκόμη και στη λογοτεχνία τους οι Βρετανοί βάσισαν αμέτρητες πλοκές πάνω στα κόκκινα γραμματοκιβώτια-σήμα κατατεθέν της Νήσου | Leon Neal/Getty Images

Θεσμική απώλεια: τσέχος Κροίσος αγόρασε τα Βρετανικά Ταχυδρομεία

Protagon Team Protagon Team 30 Μαΐου 2024, 21:17
Aκόμη και στη λογοτεχνία τους οι Βρετανοί βάσισαν αμέτρητες πλοκές πάνω στα κόκκινα γραμματοκιβώτια-σήμα κατατεθέν της Νήσου
| Leon Neal/Getty Images

Θεσμική απώλεια: τσέχος Κροίσος αγόρασε τα Βρετανικά Ταχυδρομεία

Protagon Team Protagon Team 30 Μαΐου 2024, 21:17

Θα το καταπιούν και αυτό οι Βρετανοί «των παραδόσεων»; Τα Βασιλικά Ταχυδρομεία, ένας θεσμός 500 ετών στο Νησί, επωλήθη σε τσέχο μπίζνεσμαν για 5,2 δισ. λίρες (περί τα 6 δισ. ευρώ). Τα Royal Mail, βέβαια, τα έβγαλε πρώτη στο σφυρί το 2012 η κυβέρνηση των Τόρις με επικεφαλής τον Ντέιβιντ Κάμερον. Τώρα ο συνάδελφός του Ρίσι Σούνακ απλώς περνάει τη σκυτάλη σε άλλον επενδυτή – όχι στον πρώτο τυχόντα, πάντως.

Ο αγοραστής, Ντάνιελ Κρετίνσκι, διαθέτει όλα τα «ντεσού» του μοντέρνου Κροίσου: έχει αγοράσει ποδοσφαιρικές εταιρείες (τη Σπάρτα Πράγας και τη Γουέστ Χαμ), ΜΜΕ (σημαντικό ποσοστό στη γαλλική εφημερίδα Le Monde), μια ατόλη στις Μαλδίβες (όχι για πυρηνικές δοκιμές) και έναν ενεργειακό όμιλο (του οποίου μία από τις δραστηριότητες είναι η μεταφορά ρωσικού φυσικού αερίου, όπως έγραψε η Repubblica).

Τα Βρετανικά Ταχυδρομεία ακόμη και σήμερα διακινούν ένα δισεκατομμύριο επιστολές ετησίως –και στην εθνική συνείδηση των νησιωτών είναι κάτι ανάλογο του Big Ben–, ωστόσο διέρχονται κρίση: οι ταχυδρομικοί υπάλληλοι παραμένουν 150.000 άτομα, όμως ο όγκος των επιστολών μειώθηκε στο μισό από το 2011 μέχρι σήμερα εξαιτίας της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, των εταιρειών «ταχυμεταφοράς», κ.λπ.

Οι Ιταλοί έγραψαν ότι για την ολοκλήρωση της πώλησης πρέπει να υπάρξει έγκριση της γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας, η οποία θα γίνει τον προσεχή Σεπτέμβριο, και φυσικά έγκριση της κυβέρνησης. Μόνο που οι Τόρις θα απέλθουν μάλλον μετά τις κάλπες της 4ης Ιουλίου και το βάρος θα πέσει στις πλάτες των Εργατικών – οι οποίοι εξαγγέλλουν αντιφατικά μεταξύ τους σχέδια.

Το Εργατικό Κόμμα έχει ήδη κάνει γνωστό ότι σκοπεύει να κρατικοποιήσει τους σιδηροδρόμους, αφού η ιδιωτικοποίησή τους επί Θάτσερ απέβη φιάσκο ολκής. Αλλά με τα ταχυδρομεία θα πράξουν αλλιώς. Στο πρώτο του σχόλιο για την πώληση των Royal Mail οι Εργατικοί δεσμεύθηκαν ότι «θα διασφαλίσουν πως όλες οι υποσχέσεις του έδωσε ο Κρετίνσκι είναι εγγυημένες»…

Ο Τσέχος έχει υποσχεθεί να διατηρήσει «μία τιμή για κάθε προορισμό» εντός της Νήσου, τον τίτλο και την έδρα της εταιρείας ως έχουν και τον αριθμό των εργαζομένων αναλλοίωτο. «Το μέγεθος των δεσμεύσεων που έχουμε αναλάβει αντικατοπτρίζει πόσο σοβαρά αναλαμβάνουμε αυτήν την ευθύνη» είπε ο Κρετίνσκι. Κανείς δεν ξέρει, φυσικά, τι θα κάνει, ωστόσο το παρανόμι του στην αγορά (τον αποκαλούν «Η Σφίγγα») προδιαθέτει για εκπλήξεις.

H Repubblica σχολίασε: «Το σίγουρο είναι ότι αυτός ο 48χρονος δικηγόρος, γιος καθηγητή Πληροφορικής, με περιουσιακά στοιχεία 7 δισ. ευρώ, αρραβωνιασμένος με την κόρη ενός ακόμη πλουσιότερου επιχειρηματία, σπανίως λαθεύει στις εμπορικές επιλογές του».

Πάντως οι Λονδρέζοι ξέρουν τον Κρετίνσκι όχι μόνο από τη Γουέστ Χαμ, την προηγούμενη κάτοχο του κυπέλλου Conference, αλλά και από την αγορά έπαυλης στο Λονδίνο, στη λεωφόρο Μπίσοπ, στον λεγόμενο «δρόμο των Κροίσων», έναντι 65 εκατ. λιρών (73 εκατ. ευρώ). Εκεί δεν έμεινε ο Τσέχος. Προτίμησε να νοικιάσει το κτίριο στον τραγουδιστή Τζάστιν Μπίμπερ για 25.000 στερλίνες την εβδομάδα.

Οπωσδήποτε τα Βρετανικά Ταχυδρομεία είναι μεγάλο deal για τον Κρετίνσκι και από απόψεως του ρίσκου που ο ίδιος αναλαμβάνει.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...