Μέχρι την τελευταία στιγμή ήταν ένα θρίλερ. Ακόμα και όταν με τα πολλά αποκολλήθηκε και η πλώρη του τεράστιου «Ever Given» –είχε προηγηθεί η τιτάνια προσπάθεια για αποκόλληση της πρύμνης τα ξημερώματα της Δευτέρας– μια ριπή του ανέμου της αιγυπτιακής ερήμου το ξαναέριξε στην όχθη. Ομως η πλημμυρίδα βοήθησε τα ρυμουλκά και τους βυθοκόρους και, τελικά, το απόγευμα της Δευτέρας, ύστερα από έξι ημέρες, το φορτηγό πλοίο των 400 μέτρων και των 220.000 τόνων μπόρεσε να μετακινηθεί.
Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) ανακοίνωσε την «επανέναρξη της κυκλοφορίας» στην πλέον κρίσιμη θαλάσσια οδό για το παγκόσμιο εμπόριο. «Ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπια, ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, κήρυξε την επανάληψη της διέλευσης των πλοίων μέσα από τη Διώρυγα», ανακοίνωσε η SCA.
Ωστόσο και πάλι δεν είναι σαφές πότε θα αποκατασταθεί η κυκλοφορία στη Διώρυγα που εξυπηρετεί περί το 10% του παγκόσμιου εμπορίου (καθημερινά από τα 193 χλμ. του Σουέζ περνά περίπου το 30% του παγκόσμιου όγκου των εμπορευμάτων που μεταφέρονται με φορτηγά πλοία, συμπεριλαμβανομένων προϊόντων όπως έπιπλα, ηλεκτρονικά, ενδύματα και υποδήματα).
Το τραύμα που έχουν αφήσει αυτές οι έξι μέρες απραξίας και κρίσης στη Διώρυγα είναι μεγάλο.
Δεν είναι μόνο το πλήθος των πλοίων που περιμένουν εδώ και σχεδόν μία εβδομάδα στη Μεσόγειο και στην Ερυθρά Θάλασσα για να διαπλεύσουν το Σουέζ –τουλάχιστον 369 φορτηγά και τάνκερ, με το κανάλι να μπορεί να εξυπηρετεί μόλις 51 τη μέρα– αλλά και το γεγονός ότι μετά τις πολυήμερες επιχειρήσεις αποκόλλησης του «Ever Given» πρέπει να εξεταστούν εκ νέου τα βυθίσματα σε συγκεκριμένα σημεία της Διώρυγας, ώστε να είναι ασφαλής ο πλους.
Η διαδικασία άλλωστε απαιτεί και τη μετακίνηση του «Ever Given» προς μία λίμνη, την Great Bitter, εντός της Διώρυγας, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως χώρος στάθμευσης, ώστε να εξεταστούν πιθανές ζημιές και να κριθεί το αξιόπλοό του. Από την ώρα που αποκολλήθηκε πλήρως, άρχισε να κινείται με ταχύτητα περί των πέντε ναυτικών μιλίων προς τη λίμνη.