454
Εικόνα του «Ever Given» το πρωί της Δευτέρας. Η πρύμνη μετακινήθηκε μακριά από την όχθη και αναμενόταν νέα επιχείρηση για την αποκόλληση της πλώρης | FleetMon via REUTERS

Απεγκλωβίστηκε το «Ever Given» από τα αβαθή του Σουέζ

Protagon Team Protagon Team 29 Μαρτίου 2021, 07:54
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 29/03/2021, 10:29
Εικόνα του «Ever Given» το πρωί της Δευτέρας. Η πρύμνη μετακινήθηκε μακριά από την όχθη και αναμενόταν νέα επιχείρηση για την αποκόλληση της πλώρης
| FleetMon via REUTERS

Απεγκλωβίστηκε το «Ever Given» από τα αβαθή του Σουέζ

Protagon Team Protagon Team 29 Μαρτίου 2021, 07:54
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 29/03/2021, 10:29

Τα ρυμουλκά σκάφη και τα συνεργεία που εργάζονταν ασταμάτητα, απομακρύνοντας αμέτρητα κυβικά μέτρα άμμου από την όχθη της Διώρυγας του Σουέζ, μπόρεσαν νωρίς το πρωί της Δευτέρας να απεγκλωβίσουν εν μέρει το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given», που είχε προσαράξει και κλείσει το κανάλι την 23η Μαρτίου.

Αυτό μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg, επικαλούμενο την εταιρεία Inchcape Shipping. Οι Αρχές της Αιγύπτου, από την πλευρά τους, ανέφεραν ότι στην επιχείρηση αποκόλλησης του πλοίου που έγινε νωρίς το πρωί, 04:30 (τοπική ώρα) συμμετείχαν 10 ρυμουκλκά. Αργότερα η διεύθυνση της Διώρυγας του Σουέζ, ανακοίνωσε πως το «Ever Given» έχει επανέλθει κατά το 80% στη «σωστή κατεύθυνση».

«Η θέση του πλοίου έχει επανέλθει κατά το 80% στη σωστή κατεύθυνση», εκτίμησε ο Οσάμα Ράμπια, πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, προτού προσθέσει ότι η πρύμνη του σκάφος «απομακρύνθηκε κατά 102 μέτρα από την όχθη ενώ απείχε τέσσερα μέτρα μόλις». Στην ανακοίνωση της αρχής, ο ναύαρχος Ράμπια ανακοίνωση ότι το πλοίο άρχισε «με επιτυχία» να πλέει ξανά.

«Οι ελιγμοί ώστε το πλοίο να πλεύσει ξανά θα ξαναρχίσουν όταν η ροή του νερού θα αυξηθεί εκ νέου, από τις 11:30» (τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας), διευκρίνισε, εξηγώντας πως το νερό πρέπει να φθάσει σε επαρκές επίπεδο ώστε να «πλεύσει ξανά πλήρως το σκάφος κατά τρόπο ώστε να επανατοποθετηθεί στο μέσον της θαλάσσιας οδού».

Δεν είναι ωστόσο σαφές πότε θα αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία της νευραλγικής αυτής θαλάσσιας οδού για το παγκόσμιο εμπόριο.

Το «Ever Given», πλοίο με εκτόπισμα 220.000 τόνων, ανήκει στην ιαπωνική Shoei Kisen και το διαχειρίζεται η Evergreen Marine υπό παναμαϊκή σημαία. Το μήκος του είναι μεγαλύτερο από το πλάτος της Διώρυγας του Σουέζ.

Η εικόνα του «Ever Given» νωρίς το πρωί της Δευτέρας. Η πρύμνη του είχε βυθιστεί στο νερό ενώ η πλώρη παρέμενε κολλημένη (REUTERS/Mohamed Abd El Ghany)

Η προσάραξή του, εξαιτίας πιθανότατα ισχυρής ριπής ανέμου εν μέσω αμμοθύελλας, έκλεισε τη Διώρυγα, με αποτέλεσμα τουλάχιστον 369 σκάφη που σκόπευαν να τη διαπλεύσουν να αποκλειστούν και να έχουν παγιδευτεί είτε στο κανάλι, είτε στη ζώνη αναμονής.

Οσον αφορά τα ελληνικά πλοία, οπως ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης στην ΕΡΤ1, 16 καράβια, έξι στη βόρεια είσοδο (στο Πόρτ Σάιντ) και δέκα στη νότια έχουν παγιδευτεί. Ο ίδιος πάντως δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο μεγαλύτερος αριθμός εγκλωβισμένων πλοίων στο Σουέζ να είναι «ελληνικών συμφερόντων».

Δορυφορική φωτογραφία δείχνει αμέτρητα πλοία να αναμένουν να διαπλεύσουν τη Διώρυγα που έχει κλείσει (Maxar Technologies/Handout via REUTERS)

Ειδικά συνεργεία έσκαβαν και χθες για να διανοίξουν μέρος της Διώρυγας, στην οποία το «Ever Given» είχε προσαράξει διαγώνια, ώστε το πλοίο να μπορέσει να πλεύσει ξανά κανονικά, ανέφερε η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ νωρίτερα την Κυριακή.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...