Ο εκσυγχρονισμός και η βελτίωση της ασφάλειας των ελληνικών σιδηροδρόμων θα βρεθούν στο επίκεντρο των συζητήσεων που θα έχουν την Τετάρτη με τις αρμόδιες ελληνικές Αρχές ο εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ, και ο Διευθυντής επίγειων μεταφορών της γενικής διεύθυνσης μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Κρίστιαν Σμιτ.
Την επίσκεψη των εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής και της ERA στην Αθήνα ανακοίνωσε η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, μετά την τηλεφωνική συνομιλία που είχε το πρωί της 6ης Μαρτίου με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
«Ειδικοί από την Επιτροπή και τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της ΕΕ θα ταξιδέψουν αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα. Η ασφάλεια των σιδηροδρόμων είναι πρωταρχικής σημασίας», είχε υπογραμμίσει στη σχετική ανάρτησή της η κυρία Φον ντερ Λάιεν.
Σημειώνεται ότι από την πλευρά της Επιτροπής στην Ελλάδα θα μεταβεί και η Ελζμπιέτα Λουκανιούκ, αρμόδια για θέματα ασφάλειας σιδηροδρόμων στο γραφείου της Επιτρόπου Μεταφορών, Αντίνα Βάλεαν.
Από την πλευρά του, ο ΕRA ενημέρωσε ότι η ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ζήτησε στις 6 Μαρτίου τη βοήθειά του σε μέρος των εποπτικών δραστηριοτήτων της.
Αναφορικά με την διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος ο ERA επεσήμανε ότι «σύμφωνα με την Οδηγία για την Ασφάλεια (ΕΕ) 2016/798, η υποχρέωση διερεύνησης ατυχημάτων ανήκει στο κράτος μέλος (άρθρο 20.1)». Βάσει αυτής, «τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι διενεργείται έρευνα από τον φορέα διερεύνησης που αναφέρεται στο άρθρο 22 μετά από οποιαδήποτε σοβαρό ατύχημα στο σιδηροδρομικό σύστημα της Ενωσης. Στόχος της έρευνας είναι η βελτίωση, όπου είναι δυνατόν, της σιδηροδρομικής ασφάλειας και της πρόληψης ατυχημάτων».
Το πρόγραμμα των συναντήσεων των εμπειρογνωμόνων στην Αθήνα δεν έχει καθοριστεί, διευκρίνισε το βράδυ της Τρίτης εκπρόσωπος της Επιτροπής.
Ντοπελμπάουερ: «Χαμηλές οι επιδόσεις της Ελλάδας» στον τομέα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων
Μιλώντας στο Euronews, o Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ υποστήριξε ότι ο ERA έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στη χώρα μας πολλές φορές τα τελευταία χρόνια.
«Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, βλέπαμε πάντα ότι η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των χειρότερων μαθητών, με μάλλον χαμηλές επιδόσεις όσον αφορά την ασφάλεια (του δισηροδρομικού δικτύου), την ασφάλεια που μετράται στον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων σε σχέση με το μήκος του δικτύου και τον αριθμό των επιβατικών χιλιομέτρων», ανέφερε ο εκτελεστικός διευθυντής του Οργανισμού.
«Επίσης, έχουμε διαπιστώσει ένα θέμα με τον εθνικό φορέα διερεύνησης, διότι δεν έχουμε λάβει ποτέ καμία έκθεση διερεύνησης», προσέθεσε.
Ερωτηθείς για τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη, που είχε σαν αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποι, ο κ. Ντοπελμπάουερ σημείωσε ότι δε γνωρίζει την «πραγματική αιτία». Συμπλήρωσε, ωστόσο, πως εάν είχε τεθεί σε λειτουργία το ETCS (European Train Control System), το σύστημα που έχει τη δυνατότητα να σταματά τρένα αυτόματα, ο κίνδυνος του ανθρώπινου λάθος θα ήταν πολύ μικρότερος.
«Δεν γνωρίζουμε ποια ήταν η πραγματική αιτία του ατυχήματος. Αλλά τα συστήματα αυτά υπάρχουν για να μειώνουν τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Και τέτοια συστήματα μειώνουν δραματικά τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Ετσι, αν το σύστημα είναι σε λειτουργία, η πιθανότητα για ανθρώπινο λάθος θα είχε μειωθεί δραστικά», είπε.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News