Ο Καρλ Λάγκερφελντ, εκτός από εμβληματικός σχεδιαστής μόδας και θρύλος της υψηλής ραπτικής που συνέχισε τη σταθερά ανοδική πορεία του Οίκου Chanel, ήταν επίσης, γλωσσομαθής και βιβλιοφάγος.
«Οι ταινίες δεν με αφορούν. Σου σερβίρουν μία έτοιμη άποψη και εικόνα για τη ζωή. Τα βιβλία όμως, σε ενθαρρύνουν να φτιάξεις τους δικούς σου κόσμους, χωρίς κανέναν περιορισμό. Και όποτε κάνεις κέφι, να μπαινοβγαίνεις μέσα σε αυτούς» είχε πει κάποτε, με το γνωστό εύστροφο ύφος του.
Οπως αναφέρει και δημοσίευμα της ιταλικής εφημερίδας Corriere della Sera, όταν δεν ήταν βυθισμένος ανάμεσα σε υφάσματα και σχέδια στο νευραλγικό ατελιέ του, του άρεσε να χάνεται ανάμεσα στις χάρτινες σελίδες των βιβλίων του, στη βιβλιοθήκη-ησυχαστήριό του.
Τα βιβλία που είχε στη συλλογή του, έφταναν τα 300.000 και ο ίδιος συνήθιζε να λέει ότι δεν υπήρχε ούτε ένα «διακοσμητικό» ανάμεσά τους. με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, τα είχε διαβάσει όλα. «Υπάρχουν βιβλιοθήκες για εκείνους που διαβάζουν, υπάρχουν και βιβλιοθήκες για εκείνους που προσποιούνται ότι διαβάζουν. Πώς καταλαβαίνεις τη διαφορά; Με τους δεύτερους, δεν έχεις τίποτα να πεις»: με αυτά τα λόγια είχε στηρίξει την άποψή του ότι τα βιβλία είναι για να διαβάζονται και όχι για να επιδεικνύονται.
Σε παλιότερη συνέντευξή του στο περιοδικό Vanity Fair, αποκάλυψε τους αγαπημένους του συγγραφείς και ποιητές, τους οποίους επέμενε να τους διαβάζει στην πρωτότυπη και όχι στη μεταφρασμένη εκδοχή τους. Μιλούσε άπταιστα τέσσερις γλώσσες, γαλλικά, ιταλικά, αγγλικά και τη μητρική του, τα γερμανικά και όπως είχε πει, «από τη στιγμή που δεν μιλάω άλλες γλώσσες, δεν μπορώ να διαβάσω τίποτα μεταφρασμένο. Δεν πιστεύω στη μεταφρασμένη ποίηση».
Ανάμεσα στους αγαπημένους του συγγραφείς και ποιητές, ήταν ο Ομηρος, ο Νίτσε, ο Ρίλκε, ο Μαλαρμέ, ο Λεοπάρντι, η Γουλφ, ο Ουάιλντ. Ο Καρλ ζούσε για να δουλεύει. Το γεγονός ότι τον Ιανουάριου του 2019 απουσίαζε από την επίδειξη του Οίκου Chanel στη γαλλική Εβδομάδα Μόδας λόγω αδιαθεσίας, θορύβησε πολλούς, ότι ίσως το τέλος να πλησίαζε, όπως και τελικά έγινε. «Απεχθάνομαι τον ελεύθερο χρόνο, εκτός αν τον αξιοποιείς διαβάζοντας» ήταν ένα από τα εκατοντάδες μότο του.
Η κληρονόμος είναι γάτα
Ο Λάγκερφελντ ήταν άτεκνος, και στους δημοσιογράφους που επέμεναν να τον ρωτούν αν είχε μετανιώσει που δεν απέκτησε παιδιά, εκείνος έδινε απαντήσεις του τύπου: «Τα παιδιά μεγαλώνουν πολύ γρήγορα και όταν έχεις ενήλικα παιδιά, νιώθεις σαν γέρος. Και εγώ δεν θέλω να νιώθω έτσι».
Τώρα όμως που απεβίωσε, πώς και πού θα μοιραστεί η εντυπωσιακή περιουσία του που αγγίζει τα 200 εκατομμύρια δολάρια; Οι δύο πιο ευεργετημένοι κληρονόμοι, φαίνεται πως είναι ο ενδεκάχρονος Χάντσον Κρένινγκ που ο Λάγκερφελντ είχε βαφτίσει, αλλά και η παραχαϊδεμένη χνουδωτή γάτα του, Σουπέτ (φωτογραφία κάτω).
Η Σουπέτ, δεν είναι μια απλή γάτα, είναι μία γάτα influencer, μία τετράποδη σταρ που ενέπνευσε τον σχεδιαστή. Διαθέτει δικό της λογαριασμό στο Instagram και έχει ήδη τη δική της περιουσία, καθώς η εμπορική της δραστηριότητα, της απέφερε πολλά κέρδη.
Οπως αναφέρει δημοσίευμα των Times του Λονδίνου, μετά τον θάνατο του σχεδιαστή, η Σουπέτ μπορεί να γίνει ακόμη πιο πλούσια και να αναδειχθεί, ίσως, στην πιο ευκατάστατη γάτα του πλανήτη. Αλλωστε ο ίδιος ο σχεδιαστής, είχε δηλώσει πως η λευκή όμορφη γάτα βρίσκεται στη διαθήκη του. Προς το παρόν, παραμένει άγνωστο ποιος θα αναλάβει να την υιοθετήσει, παρέχοντάς της όλα όσα επιθυμούσε ο εκκεντρικός γατομπαμπάς, Καρλ.
Το νομικό σύστημα στη Γαλλία απαγορεύει να ορίζεται ένα ζώο ως κληρονόμος σε διαθήκη, καθώς δεν είναι φυσικό και νομικό πρόσωπο. Ωστόσο, σε περίπτωση εφαρμογής του γερμανικού δικαίου, κάτι τέτοιο είναι εφικτό. Η κατάσταση, βέβαια, είναι πιο περίπλοκη καθώς, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά, ισχύει το δίκαιο της χώρας διαμονής σε περίπτωση κληρονομικής διαδοχής. Ο Λάγκερφελντ αν και Γερμανός, ζούσε στο Παρίσι.
Το πιθανότερο, όμως, είναι ότι ο δαιμόνιος Καρλ έχει προνοήσει και γι’ αυτό, έχοντας ορίσει τον επόμενο ιδιοκτήτη της τυχερής Σουπέτ, ο οποίος και θα κληρονομήσει μία τεράστια περιουσία για να εξασφαλίσει μια άνετη και πλουσιοπάροχη ζωή γι΄ αυτή, μέχρι το τέλος της ζωής της. Αν σκεφτούμε ότι οι γάτες είναι επτάψυχες, το πιο πιθανό είναι ότι η συγκεκριμένη γάτα, θα ζήσει και θα ξαναζήσει, ξεκοκκαλίζοντας την αμύθητη περιουσία της.
Οσο για τον εντεκάχρονο Χάντσον (φωτογραφία κάτω), ο σχεδιαστής τον λάτρευε και τον είχε συχνά δίπλα του, κρατώντάς τον από το χέρι σε φινάλε των σόου του Οίκου Chanel.
Ο Χάντσον, γιος του μοντέλου Μπραντ Κρένινγκ, λατρεμένου του σχεδιαστή, έχει ήδη ένα βιογραφικό γεμάτο με μόδα και συνεργασίες, καθώς ο Λάγκερφελντ είχε διακρίνει από νωρίς το ταλέντο του και βοήθησε τον μικρό, να περπατήσει σε διάσημες πασαρέλες και να κάνει σημαντικές φωτογραφίσεις.
Τα τελευταία χρόνια ο Λάγκερφελντ τον θεωρούσε ένα από τα μοντέλα του. «Βλέπω τα παιδιά ως οικογένειά μου», είχε πει ο «Κάιζερ» – όπως ήταν το παρατσούκλι του- της παγκόσμιας μόδας στο The New York Times Magazine, και πρόσθεσε: «Δεν έχω οικογένεια, οπότε είναι ωραίο να έχεις γιους, χωρίς να έχεις τα δυσάρεστα προβλήματα που δημιουργούν».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News