395
11 Δεκεμβρίου, Βερολίνο: ο γάλλος υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον επιβιβάζεται στο «Nightjet» | Carsten Koall/picture alliance via Getty Images

Τα νυχτερινά τρένα κυκλοφορούν ξανά στην Ευρώπη

Protagon Team Protagon Team 12 Δεκεμβρίου 2023, 20:05
11 Δεκεμβρίου, Βερολίνο: ο γάλλος υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον επιβιβάζεται στο «Nightjet»
|Carsten Koall/picture alliance via Getty Images

Τα νυχτερινά τρένα κυκλοφορούν ξανά στην Ευρώπη

Protagon Team Protagon Team 12 Δεκεμβρίου 2023, 20:05

Σοκαριστική είδηση για τη βαλκανική χώρα των ΚΤΕΛ (και των Τεμπών), της οποίας τα τρένα αυτή τη στιγμή ξεκινούν από την πρωτεύουσα για να φθάσουν βία μέχρι το Λιανοκλάδι: επαναλειτουργεί η νυχτερινή σιδηροδρομική γραμμή Βερολίνου-Παρισίων, η οποία είχε διακοπεί πριν από εννιά χρόνια, και με αυτόν τον τρόπο εγκαινιάζονται οι οικολογικές μετακινήσεις που φιλοδοξούν να περιορίσουν τη ρυπογόνο αεροπορική συγκοινωνία.

Ο πρώτος συρμός του συγκεκριμένου δρομολογίου εισήλθε στον Ανατολικό Σταθμό (Gare de l’Est) της γαλλικής πρωτεύουσας το πρωί της Τρίτης 12 Δεκεμβρίου. Από αυτόν αποβιβάστηκε και ο γάλλος υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον, ο οποίος επιβιβάστηκε στο Βερολίνο. Τα καλά νέα για τους Δυτικοευρωπαίους (όχι για εμάς) είναι ότι τα νυχτερινά τρένα θα επιστρέψουν και σε άλλα δρομολόγια, εγκαινιάζοντας έτσι μια νέα εποχή στις μετακινήσεις – οικολογική, εκτός των άλλων.

Το «Berlin-Paris Nightjet» (29,90 ευρώ κοστίζει το εισιτήριο της δεύτερης θέσης, 159,90 ευρώ κοστίζει η μονόκλινη καμπίνα ύπνου) αναχώρησε την περασμένη Δευτέρα από το Βερολίνο. Πρόκειται για πολυτελές τρένο, με μπάνιο, ντους και εστιατόρια. Η γραμμή θεωρείται το κόσμημα των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών συνδέσεων και σήμερα τη διαχειρίζονται οι –κρατικοί, σημειωτέον– Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι, που την αγόρασαν από τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους.

Πελάτες του «Nightjet» είναι «οι ρομαντικοί λάτρεις του σιδηροδρόμου, όσοι απεχθάνονται τα αεροπλάνα, οι φοιτητές, αλλά και οι μετακινούμενοι μπίζνεσμαν που βρίσκουν το τρένο πιο χαλαρωτικό από το να ξυπνούν τα ξημερώματα για να τρέξουν άρον άρον στο αεροδρόμιο» έγραψε η Corriere della Sera, προσθέτοντας: «Για τους έχοντες οικολογική συνείδηση τέτοια τρένα συνιστούν την πρώτη πραγματικά βιώσιμη εναλλακτική λύση έναντι του αεροπλάνου».

Το «Nightjet» (με διάρκεια ταξιδιού 14 ώρες και με διακλάδωση στο Μάνχαϊμ προς Παρίσι και προς Βρυξέλλες) προς το παρόν αναχωρεί τρεις φορές την εβδομάδα, όμως οι Αυστριακοί σχεδιάζουν από του χρόνου τον Σεπτέμβριο η γραμμή να είναι καθημερινή. Τώρα, πάντως, τα εισιτήριά του μόλις εμφανιστούν προς πώληση στον σχετικό ιστότοπο εξαντλούνται μέσα σε λίγα λεπτά. Εν τω μεταξύ, άλλο ένα νυχτερινό δρομολόγιο ξεκίνησε την ίδια ημέρα, το Μόναχο-Βιέννη-Κρακοβία-Βαρσοβία.

Η επαναλειτουργία των νυχτερινών συνδέσεων κρίνεται θετική και πολιτικά και κοινωνικά, αφού «στερεώνει τους δεσμούς μεταξύ δυο ευρωπαϊκών πρωτευουσών που έχουν τόσες πολλές δουλειές μεταξύ τους, ενώ προσφέρει και έναν υπέροχο τρόπο ταξιδιού. Τα πάντα καθίστανται προσιτά με το τρένο. Ο καθένας μπορεί να φύγει από το Βερολίνο το βράδυ και να βρίσκεται στο Παρίσι γύρω στις 10 το πρωί της επομένης. Και από εκεί να πάρει το τρένο για το Λονδίνο, όπου θα φθάσει το μεσημέρι».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...