Η άλλη όψη της ρομαντικής Βενετίας με τα κανάλια της και τη μοναδική ατμόσφαιρα ήταν οι συχνές πλημμύρες, που τα τελευταία χρόνια ήταν όλο και πιο καταστροφικές.
Μέχρι που εγκαταστάθηκαν γύρω από τα νησιά της λιμνοθάλασσας μια σειρά από πλωτά φράγματα για να τιθασεύσουν τα νερά. Εργο αμφιλεγόμενο, που όμως την Πέμπτη αποδείχθηκε για δεύτερη φορά αποτελεσματικό.
Η πρόβλεψη ήταν ότι χθες η πλημμυρίδα θα έφτανε τα 135 εκατοστά. Χωρίς τα 78 πλωτά φράγματα, περίπου το ήμισυ της πόλης θα πλημμύριζε, με τη δημοφιλή στους τουρίστες πλατεία του Αγίου Μάρκου και τη γύρω περιοχή να υποφέρουν ιδιαίτερα.
Η ενεργοποίηση του φραγμού γύρω από την πόλη αποδείχτηκε αποτελεσματική. Ενώ οι ισχυροί άνεμοι και η βροχή έφεραν το νερό στα 140 εκατοστά, μέσα στην πόλη και τα κανάλια της ήταν στα 50 με 60 εκατοστά, ανέφερε ο Guardian. Στην πράξη αυτό σήμαινε ότι η πόλη διασώθηκε.
Το έργο απέδειξε την αποτελεσματικότητά του για πρώτη φορά στις αρχές του μήνα, όταν οι προβλέψεις μιλούσαν για πλημμυρίδα στα 120 εκατοστά.
Τα φράγματα μπορούν να συγκρατήσουν την άνοδο στάθμης των υδάτων που φτάνει τα 300 εκατοστά – το απόλυτο υψηλό που έχει καταγραφεί είναι 194 εκατοστά, το 1966. Οι πλημμύρες είναι συνηθισμένες κάθε χρόνο, αλλά μόλις 23 φορές έχουν περάσει τα 140 εκατοστά και από αυτές οι 14 φορές ήταν από το 2000, κάτι που σχετίζεται με την κλιματική αλλαγή.
Το όλο σχέδιο είχε προταθεί για πρώτη φορά τη δεκαετία του ’80 και υποτίθεται ότι θα ολοκληρωνόταν το 2011. Καθυστέρησε λόγω σκανδάλων διαφθοράς και υπέρβασης κόστους. Η μεγάλη πλημμύρα τον περασμένο Νοέμβριο πίεσε την ιταλική κυβέρνηση να επισπεύσει το έργο, που κόστισε γύρω στα 6 δισ. ευρώ.
Πάντως, δεν βλέπουν όλοι οι Βενετσιάνοι θετικά το έργο, καθώς δεν λείπουν όσοι εκτιμούν ότι αλλοίωσε το ευαίσθητο οικοσύστημα της λιμνοθάλασσας, επειδή επιτρέπει στο θαλασσινό νερό να εισέρχεται πιο εύκολα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News