Για «καλοκαίρι χάους» στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια έγραψε η Corriere della Sera εστιάζοντας στις απώλειες αποσκευών. Μεταξύ του Ιουνίου και του Ιουλίου πάνω από 3 εκατομμύρια βαλίτσες… πήγαν πολύ μακριά, τουτέστιν χάθηκαν οριστικά ή αποδόθηκαν καθυστερημένα στους επιβάτες ή υπέστησαν φθορές. Πρόκειται, σημείωσε το ιταλικό Μέσο, για αρνητικό ρεκόρ. Οι λόγοι είναι πολλοί, ωστόσο σαν σημαντικότεροι προβάλλουν η έλλειψη προσωπικού στις εταιρείες διαχείρισης αποσκευών και ορισμένες απεργίες.
Η έρευνα της Corriere στηρίχθηκε στη μελέτη των δεδομένων από πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια, από εταιρείες, κ.λπ. Πολλές από τις βαλίτσες που δεν παρελήφθησαν στην ώρα τους και όπως έπρεπε, ακόμη δεν έχουν παραδοθεί στους ιδιοκτήτες τους, κάτι που έχει δημιουργήσει τραγελαφική εικόνα στα αεροδρόμια. Μάλιστα αρκετά από αυτά δημιούργησαν υπαιθρίους χώρους συγκέντρωσης αυτών των χαμένων αποσκευών!
Η Βρετανία έκλεψε τις εντυπώσεις αφού στη μαύρη λίστα των χαμένων αποσκευών βρίσκεται πρώτη: βαλίτσες χάθηκαν και στο Εδιμβούργο και στο Μάντσεστερ και στα λονδρέζικα Χίθροου και Γκάτγουικ. Από τα παρισινά αεροδρόμια τη χειρότερη επίδοση στην παράδοση των αποσκευών είχε το Ρουασί («Σαρλ ντε Γκολ»).
Τη λίστα συμπληρώνουν τα αεροδρόμια της Μαδρίτης, του Δουβλίνου, της Λισαβόνας, του Αμστερνταμ, των Βρυξελλών, της Γερμανίας (Φρανκφούρτης και Βερολίνου), της Κοπεγχάγης, της Στοκχόλμης, της Ζυρίχης, αλλά και της Ιταλίας (το μικρό «Μάρκο Πόλο» του Μέστρε, της Μπολόνια και ένα από τα μιλανέζικα, χωρίς να αναφέρεται αν είναι το Μαλπένσα ή το Λινάτε).
Χαρακτηριστική του τι συνέβη στους ευρωπαϊκούς αερολιμένες είναι η ιστορία που παρέθεσε η Corriere:
Τις προάλλες και με σκοπό να κατευνάσει την οργή των επιβατών της, η αμερικανική εταιρεία Delta απέστειλε ένα άδειο Airbus A330 στο Χίθροου για να φορτώσει χίλιες βαλίτσες και να τις πάει στο Ντιτρόιτ! Ηταν αποσκευές που ουδέποτε φορτώθηκαν στα αεροπλάνα της και παρέμεναν στο Λονδίνο.
Ορισμένες από τις εταιρείες διαχείρισης των αεροδρομίων, όπως η ιταλική, δήλωσαν στην Corriere ότι δεν είναι δουλειά τους οι βαλίτσες των επιβατών, αφού υπάρχουν άλλες εταιρείες που ασχολούνται με αυτές. Ωστόσο παραδέχθηκαν ότι δικό τους χώρο καταλαμβάνουν οι χαμένες βαλίτσες! Μίλησαν για «υλικοτεχνικό πρόβλημα» και ομολόγησαν ότι μπορούν να επιστρέφουν περί τις 350 αποσκευές την ημέρα ενώ συγχρόνως χάνονται 300 καινούργιες…
Ως τα πλέον επικίνδυνα ταξίδια για απώλεια αποσκευών κρίνονται αυτά που έχουν τουλάχιστον μία ενδιάμεση στάση. Στις απευθείας πτήσεις το κακό μετριάζεται. Οι εταιρείες παροχής των σχετικών με τις βαλίτσες υπηρεσιών έχουν τεθεί στο στόχαστρο των αεροπορικών εταιρειών. Η κύρια κατηγορία είναι ότι δεν έχουν επαρκές προσωπικό, ικανό να διαχειριστεί τον όγκο της θερινής μετακίνησης. Ετέθη και ζήτημα πενιχρών απολαβών των εργαζομένων τους.
Οσον αφορά την αποζημίωση για απώλεια αποσκευής υπάρχει πάντως ο κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Λέει ότι ο ταξιδιώτης δικαιούται να λάβει «από την εταιρεία η οποία είναι υπεύθυνη για την απώλεια» μέχρι 1.300 ευρώ. Και γεννάται το ερώτημα: ποια απ’ όλες τις εμπλεκόμενες στις πτήσεις εταιρείες (του αεροδρομίου, του αεροπλάνου, της διαχείρισης αποσκευών) είναι η ένοχη για την ταλαιπωρία των παραθεριστών και για την καταστροφή των διακοπών τους;
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News