«Ανοιχτό» μουσείο με Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και ταυτόχρονα μια σύγχρονη μεγαλούπολη με αστική προσωπικότητα, όπως την χαρακτηρίζει η ιστοσελίδα europeanbestdestinations.com, η Αθήνα αναδεικνύεται τα τελευταία χρόνια σε έναν από τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς ταξιδιωτικούς προορισμούς.
Πράγματι, τα στοιχεία δείχνουν ότι η τουριστική κίνηση της Αθήνας έχει απογειωθεί την τελευταία τετραετία και η δυναμική που αναπτύσσει είναι ελπιδοφόρα, ανέφεραν σε κοινή συνέντευξη Τύπου ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης και ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, παρουσιάζοντας τις κοινές πρωτοβουλίες του Δήμου και της Aegean για την προβολή της πόλης.
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, μάλιστα, οι προοπτικές για το 2017 είναι ακόμη πιο αισιόδοξες. Συγκεκριμένα:
-Το 2016 η Αθήνα κατέγραψε ρεκόρ αφίξεων όλων των εποχών με 4.600.000 τουρίστες, έναντι 4.200.000 τουριστών το έτος 2015, σημειώνοντας αύξηση 8%.
-Το πρώτο τρίμηνο του 2017 καταγράφεται αύξηση των αφίξεων στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος κατά 14%.
-Το ίδιο διάστημα η αύξηση για την Aegean αγγίζει το 19%.
«Ο τουρισμός είναι βασικός μοχλός της οικονομίας μας, της Αθήνας, της χώρας. Για να λειτουργήσει, όμως, χρειάζονται συνέργειες και συνεργασίες» τόνισε ο Δήμαρχος Αθηναίων. Είπε ακόμη ότι «από το 2012 οι τουρίστες στην Αθήνα αυξήθηκαν κατά 2 εκατομμύρια» επισημαίνοντας ότι «η τουριστική κίνηση βρίσκεται σε ανοδική τροχιά. Τα μηνύματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά».
Στη συνέχεια, ο κ. Καμίνης γνωστοποίησε μια μεγάλη πρωτοβουλία ανάμεσα στον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα: η Τουριστική Σύμπραξη για την Αθήνα (Athens Tourism Partnership) αναπτύσσει τη συνεργασία μεταξύ του Δήμου Αθηναίων, της Aegean και του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας, μέσω της δωρεάς του Hellenic Initiative (Ελληνική Πρωτοβουλία) και με την υποστήριξη της Σύμπραξης για την Αθήνα / Athens Partnership.
Στη συμβολική αξία της κοινής συνέντευξης Τύπου αναφέρθηκε ο κ. Βασιλάκης, επισημαίνοντας ότι οι συνέργειες αποδίδουν καρπούς: «Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που παρουσιάζουμε σήμερα το σύνολο των δράσεων προβολής και ανάδειξης της Αθήνας, τις οποίες υλοποιούμε μαζί με τον δήμο Αθηναίων και είναι σημαντικό ότι αναγνωρίζεται από το Δήμο μία κοινή πορεία και μια κοινή προσπάθεια. Είναι επίσης πολύ σημαντικό να συνεχίσουμε να προωθούμε και οι δύο μεριές περισσότερο την πρακτική συνεργασίας θεσμών του ευρύτερου δημόσιου τομέα ή των πόλεων με ιδιωτικούς φορείς. Και αυτό είναι κάτι που πιστεύω ότι χρειάζεται όλη η Ελλάδα. Οι δυνατότητες της πρωτεύουσας είναι ανεξάντλητες, το τουριστικό προϊόν αναβαθμίζεται συνεχώς και η σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης μέσω Αθήνας καταδεικνύει τη σημασία της θέσης της στον διεθνή τουριστικό χάρτη» τόνισε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε η Aegean, την τετραετία 2013 – 2016 σημειώθηκε σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης μέσω Αθήνας:
-128% αύξηση συνολικής κίνησης από/προς Αθήνα.
-97% αύξηση της κίνησης διασύνδεσης εσωτερικού/εξωτερικού.
-66% αύξηση κίνησης – διασύνδεσης προορισμών εσωτερικού.
-Από το 2016 μέχρι σήμερα, η Aegean έχει συνδέσει την Αθήνα με 9 νέες χώρες και 21 νέους προορισμούς εξυπηρετώντας πλέον από την Αθήνα 71 προορισμούς σε 41 χώρες.
Επιπλέον έγινε αναφορά στο ρόλο που διαδραματίζουν ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας και ο Ημιμαραθώνιος ενώ ιδιαίτερα ελπιδοφόρα είναι και η ανάδειξη της Αθήνας σε Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018 από την UNESCO.
Ο κ. Καμίνης αναφέρθηκε, ακόμη, στην καμπάνια προβολής, This is Athens, την πρώτη έμπρακτη δράση της Σύμπραξης Τουρισμού για την Αθήνα, μια σύγχρονη εκστρατεία ανάδειξης της Αθήνας, με ενιαίο branding, η οποία υποστηρίζεται με περιεχόμενο από το Δίκτυο Πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων, ένα πρόγραμμα με αποκλειστικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
«Για να κατανοήσουμε τη σημασία μιας τέτοιας καμπάνιας για την οικονομία της πόλης, αρκεί να αναφέρουμε, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της τουριστικής αγοράς, σε κάθε 40 επισκέπτες αντιστοιχεί μια θέση απασχόλησης», δήλωσε ο Δήμαρχος Αθηναίων. Παράλληλα, γνωστοποίησε την έντονη κινητικότητα, που καταγράφεται στον τομέα των συνεδρίων και των εταιρικών συναντήσεων, με αυξημένο ενδιαφέρον για την Αθήνα δράση της ΕΑΤΑ και του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών του Δήμου Αθηναίων (Athens Convention & Visitors Bureau).
Βάσει των στατιστικών στοιχείων για την αγορά των διεθνών συνεδρίων:
-Η Αθήνα το 2014 εκτινάχθηκε κατά 20 θέσεις.
-Το 2015 κέρδισε άλλες τρεις θέσεις στη διεθνή κατάταξη.
-Στην πρωτεύουσα πραγματοποιήθηκε το 57% των συνεδρίων που έγιναν το 2015 σε όλη τη χώρα.
-Υπολογίζεται ότι κάθε σύνεδρος ενίσχυσε την τοπική οικονομία κατά μέσο όρο με περισσότερα από 2.000 ευρώ.
-Το 2015, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ICCA, η τοπική οικονομία ενισχύθηκε από διεθνή και επιστημονικού χαρακτήρα συνέδρια με το ποσό των 51 εκατ. ευρώ.
«Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά», εξάλλου, αναμένεται να είναι τα στοιχεία και για το 2016. Η Εταιρία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών του Δήμου Αθηναίων επανέρχεται με τη διοργάνωση του 5ου Travel Trade Athens, στις αρχές Οκτωβρίου του 2017, με στόχο την ενίσχυση των συνεργασιών, τουριστικών επιχειρήσεων και επαγγελματιών του ελληνικού τουρισμού με εκπροσώπους της διεθνούς τουριστικής αγοράς. Σημειώνεται ότι η περσινή διοργάνωση έκλεισε με ρεκόρ στον αριθμό τέτοιων συναντήσεων.
Ξεχωριστή αναφορά έγινε από τον κ. Καμίνη στη σημασία της έκθεσης Σύγχρονης Τέχνης documenta 14, η οποία, ήδη από το πρώτο δεκαήμερο της λειτουργίας της, έχει προσελκύσει δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες. Η Aegean συνδέει την Αθήνα με το Κάσελ -είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία που γίνεται Επίσημος Αερομεταφορέας της documenta 14- συμβάλλοντας σημαντικά στο να τοποθετηθεί η ελληνική πρωτεύουσα στο χάρτη της διεθνούς πολιτιστικής σκηνής. Μέσα από τις νέες πτήσεις, η Aegean αναμένεται να μεταφέρει σε σύνολο περισσότερους από 8.500 επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης στην πρωτεύουσα.
Τέλος ο Δήμαρχος Αθηναίων αναφέρθηκε στα έργα υποδομών που αναπτύσσει η δημοτική αρχή, όπως αυτό του Εμπορικού Τριγώνου – πρόγραμμα με αποκλειστικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος- με στόχο σημεία του ιστορικού κέντρου και της πόλης να επανασχεδιαστούν, με επεμβάσεις αισθητικές και αλλά και λειτουργικές. Ο δήμαρχος Αθηναίων αναφέρθηκε στο διαδραστικό ψηφιακό μουσείο για τον Πλάτωνα, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού στην Ακαδημία Πλάτωνος, όπως και στο Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου στην Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων, στο Γκάζι, το πιο δημοφιλές τοπόσημο μεταξύ της νεολαίας. «Και δεν πρέπει να παραλείψουμε», κατέληξε ο Γιώργος Καμίνης, «το σημαντικό κομμάτι της προβολής της πόλης όπως “χτίζεται” μέσα από Influencers campaigns, που βασίζονται στην ανάπτυξη δικτύων με επιδραστικούς χρήστες των κοινωνικών μέσων».
Παίρνοντας με τη σειρά του το λόγο, ο Ευτύχης Βασιλάκης, εστίασε στην ανάπτυξη της εταιρείας την τετραετία 2013 – 2016, γνωστοποιώντας ότι στην Aegean:
-Δημιουργήθηκαν 1.000 νέες θέσεις εργασίας.
-Αγοράσθηκαν 16 νέα αεροσκάφη.
-Ενισχύθηκε το δίκτυο με 44 νέους προορισμούς και 23 νέες χώρες συντελώντας στη συνολική αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 50%.
«Φτιάχνουμε τη γέφυρα που ενώνει τη χώρα και την Αθήνα ειδικότερα, με όλο τον κόσμο», τόνισε ο Αντιπρόεδρος της Aegean και αναφέρθηκε στη στρατηγική ενεργούς στήριξης της τουριστικής προβολής της πόλης τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό.
Αξιοποιώντας, λοιπόν, τα μοναδικά χαρακτηριστικά της Αθήνας, η συνεργασία των δύο φορέων αναδεικνύει αποτελεσματικά την πόλη στο κοινό και του εξωτερικού, εστιάζοντας στις αμέτρητες επιλογές που προσφέρει, αλλά και στο ρόλο που διαδραματίζει ως τουριστικό σημείο αναφοράς για κάθε επισκέπτη. Η εμπειρία της πόλης ως city break, προορισμού πολιτιστικού και αθλητικού ενδιαφέροντος, ενδιάμεσου σταθμού για κοντινές αποδράσεις και κόμβου στήριξης της περιφέρειας και σύνδεσης με πρωτεύουσες άλλων χωρών, είναι κάποιες από τις πτυχές της πόλης, οι οποίες προβάλλονται μέσα από το πλάνο δράσεων που υλοποιούνται.
Όπως άλλωστε είπε ο κ. Καμίνης: «η Αθήνα έχει όλες τις προϋποθέσεις και μπορεί να αναδειχθεί σε μοναδικό αυτόνομο προορισμό για όλο τον χρόνο. Είναι μία ασφαλής ευρωπαϊκή πρωτεύουσα σε καιρούς αστάθειας και αβεβαιότητας, πόλη δημοκρατίας, ανοιχτή στην πρωτοπορία και τον διάλογο, φιλόξενη και ειρηνική».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News