Σάλο προκάλεσε η απίστευτη διαφήμιση του νέου αφρόλουτρου Dove στο Facebook με πρωταγωνίστρια μία χαμογελαστή μαύρη γυναίκα, η οποία εμφανίζεται να βγάζει το καφετί χρώματος μπλουζάκι που φορά και ως εκ θαύματος να μεταμορφώνεται σε μία λευκή γυναίκα που πλέον φορά ένα ανοικτό κρεμ μπλουζάκι. Και όλα αυτά αυτά χάρη στις… ευεργετικές ιδιότητες του προϊόντος!
Το σποτ με το οποίο οι διαφημιστές της γνωστής σειράς προϊόντων περιποίησης επιχείρησαν να «διαψεύσουν» το χιλιοειπωμένο ελληνικό ρητό, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στα social media και ήδη κάποιοι κάλεσαν σε μποϊκοτάζ των προϊόντων Dove.
Τόσο στο Facebook όσο και στο Τwitter, χιλιάδες χρήστες κατήγγειλαν τη «ρατσιστική, ανεύθυνη και δίχως ψήγμα ευαισθησίας» διαφήμιση της Dove. Πολλοί επίσης, είναι αυτοί που υπογραμμίζουν ότι οι υπεύθυνοι της εταιρείας «ήξεραν πολύ καλά τι έκαναν», καθώς και στο παρελθόν υπήρξαν ανάλογες ρατσιστικές διαφημίσεις για τέτοιου είδους προϊόντα.
Let's be clear, Dove knew exactly what they were doing with their racist ad. Soap companies used to do this racist theme all the time pic.twitter.com/EzvAiExNcP
— Tariq Nasheed (@tariqnasheed) October 8, 2017
I cannot conceive of how anyone at Dove thought this ad was acceptable. This is literally how Victorian soap was advertised by Unilever… pic.twitter.com/m9HH7BVXts
— Hannah Rose Woods (@hannahrosewoods) October 8, 2017
Αλλοι πάλι, παραπέμποντας σε παλαιότερο διαφημιστικό της Dove (ανάλογου ύφους και περιεχομένου/ βλ. φωτογραφία κάτω) παρατηρούσαν με νόημα πως μία ρατσιστική διαφήμιση σε κάνει ύποπτο, αλλά δύο σε κάνουν «κάπως ένοχο».
Okay, Dove…
One racist ad makes you suspect.
Two racist ads makes you kinda guilty. pic.twitter.com/hAwNCN84h2— Keith Boykin (@keithboykin) October 8, 2017
Mπροστά στη γενική κατακραυγή, η Dove απέσυρε τη διαφήμιση από τη σελίδα της στο Facebook και ζήτησε συγνώμη για τη «βλάβη που προκάλεσε» με το επίμαχο σποτ. «Η φωτογραφία που ανεβάσαμε πρόσφατα στο Facebook απέτυχε να αντιπροσωπεύσει σωστά τις έγχρωμες (sic) γυναίκες… Λυπούμαστε βαθύτατα για την προσβολή που προκάλεσε», ανέφερε η εταιρεία σε ανάρτησή της στο Twitter. «Λυπούμαστε πολύ και ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη αν προσβάλαμε κάποιους», επανέλαβε σε άλλη ανακοίνωσή της.
An image we recently posted on Facebook missed the mark in representing women of color thoughtfully. We deeply regret the offense it caused.
— Dove (@Dove) October 7, 2017
«Το έχετε ξανακάνει», ήταν η οργισμένη απάντηση προς την εταιρεία από ορισμένους χρήστες -ανάμεσά τους και η γνωστή στη Βρετανία make-up artist και blogger Ναόμι Μπλέικ (Naythemua – Naomi Blake)- που πόσταραν μάλιστα και τη φωτογραφία από παλαιότερη διαφήμιση της Dove.
#Dove commented on the ad because I commented under the ad on Facebook sooo I still don't think they get it ….
Geplaatst door Naythemua op Vrijdag 6 oktober 2017
You have done it in the past.? pic.twitter.com/qaGG10bePw
— Nonhlanhla Mabhena (@N0n0zA) October 7, 2017
Αλλοι πάλι, προς υπεράσπιση της Dove, επεσήμαιναν ότι έγινε επιλεκτική χρήση αποσπάσματος της διαφήμισης, καθώς στη συνέχεια η λευκή γυναίκα δίνει τη θέση της σε μία άλλη, ασιατικής καταγωγής (δειτε το σποτ κάτω).
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News