Ενα από τα «δευτερεύοντα» ζητήματα που προκύπτουν από τη συμφωνία των Πρεσπών είναι αυτό των εμπορικών ονομασιών. Και ως εκ τούτου τον κίνδυνο να μείνουν μετέωρες αντιμετωπίζουν χιλιάδες ελληνικές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το brand name «Μακεδονία».
Ετσι ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος Αθανάσιος Σαββάκης, μιλώντας προς τον Τύπο στην Αθήνα, είπε ότι οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τον όρο «Μακεδονία» -είτε στην εταιρική τους ταυτότητα είτε σε προϊόντα τους- πρέπει να κινηθούν άμεσα και να κατοχυρώσουν διεθνώς την επωνυμία τους.
Αυτά έβς ότου ξεκινήσει η διαδικασία δημιουργίας επιτροπής που θα εξετάζει το εν λόγω ζήτημα και η οποία προβλέπεται στη συμφωνία των Πρεσπών.
«Καμία ελληνική εταιρεία δεν έχει κατοχυρώσει το μακεδονικό brand name στον μεγαλύτερο οργανισμό στον κόσμο, στη Γενεύη, όταν αυτό έχει γίνει από δύο σκοπιανές επιχειρήσεις» είπε ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ, όπως αναφέρει το voria.gr.
«Στο ευρωπαϊκό μητρώο, στο Αλικάντε, έχουν καταχωριστεί μόλις 24 ελληνικές εταιρείες που χρησιμοποιούν την ονομασία προέλευσης ή την επωνυμία Μακεδονία» τόνισε. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να καταβάλουν το ποσό των 2.000 ευρώ για μία τέτοια ενέργεια στο Αλικάντε και τέσσερις φορές περισσότερο στη Γενεύη. «Γι’ αυτό άλλωστε αρκετές εταιρείες είχαν μέχρι σήμερα ολιγωρήσει ή απλά είχαν περιοριστεί στην κατοχύρωση της ονομασίας τους ή των προϊόντων τους σε μεμονωμένες αγορές όπου δραστηριοποιούνται» πρόσθεσε.
Ο Σύνδεσμος ανέλαβε πρωτοβουλία για δωρεάν νομική και διαδικαστική βοήθεια σε όλες τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις -και όχι μόνο στα μέλη του- προκειμένου να κατοχυρώσουν τις επωνυμίες τους, καθώς η ολιγωρία μπορεί να κοστίσει θέσεις εργασίας και μερίδια αγοράς. Σημείωσε επίσης ότι η συμφωνία δημιουργεί προϋποθέσεις για αύξηση επενδύσεων στα Σκόπια, ενώ το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανοίγει τεράστιες αμφίδρομες προοπτικές.
Σε ό,τι αφορά το ονοματολογικό, ο κ. Σαββάκης τόνισε ότι κάθε συμφωνία έχει θετικά και αρνητικά, όμως το θέμα έπρεπε να λυθεί καθώς σε επιχειρηματικό επίπεδο έχει κοστίσει πάρα πολύ στις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ελληνικές επιχειρήσεις αναγκάζονταν να περάσουν τα προϊόντα τους μέσω Βουλγαρίας ή Αλβανίας προκειμένου να τα εξαγάγουν στα Σκόπια, με αποτέλεσμα να χάνουν σε ανταγωνιστικότητα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις αναγκάστηκαν να προσφύγουν στα δικαστήρια για το όνομα του προϊόντος τους.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News