Στο Υποδομών και Μεταφορών ο Μητσοτάκης – Δήμας: Να επαναφέρουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στον σιδηρόδρομο
Στο Υποδομών και Μεταφορών ο Μητσοτάκης – Δήμας: Να επαναφέρουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στον σιδηρόδρομο
Στο κομβικό –όπως έχει χαρακτηριστεί– υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρέθηκε το πρωί της Τρίτης ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στη δεύτερη επίσκεψή του μετά το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (εδώ), από τον πρόσφατο ανασχηματισμό της κυβέρνησης.
Παρουσία και του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, ο κ. Μητσοτάκης είχε μια πρώτη συνεργασία με τον νεοδιορισθέντα υπουργό Χρίστο Δήμα και τον αναπληρωτή υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Ηδη από την τοποθέτησή του στο πρώτο υπουργικό συμβούλιο μετά τον ανασχηματισμό, ο Πρωθυπουργός είχε βάλει τις γραμμές της αποστολής των κ.κ. Δήμα και Κυρανάκη στο απαιτητικό χαρτοφυλάκιο που έχουν επωμιστεί:
«Πρέπει να κάνουμε μια μεγάλη ανατροπή και όπως την οδυνηρή, την τραγική εμπειρία στο Μάτι τη μετατρέψαμε σε ένα “112” και σε ένα σύγχρονο σύστημα πολιτικής προστασίας το οποίο σώζει ζωές, έτσι και η Ελλάδα του μετρό της Θεσσαλονίκης, των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων πρέπει να νικήσει την Ελλάδα του παλιού ΟΣΕ».
«Οι πολίτες απαιτούν να κινηθούμε πιο γρήγορα»
Ομοίως και στις δηλώσεις του στο υπουργείο, ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για κατ’ επείγουσα ανάγκη να αναβαθμιστεί το εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη με τα πιο σύγχρονα μέσα, αλλά και να καταστεί ασφαλές. «Πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα, αυτό απαιτούν οι πολίτες από εμάς», είπε, επαναλαμβάνοντας ότι η κυβέρνηση πρέπει να συνεχίσει τη σύγκρουσή της με τις διαχρονικές παθογένειες του βαθέος κράτους.
Προανήγγειλε μάλιστα, ότι στις αρχές Απριλίου θα γίνει μία συνολική παρουσίαση των νέων παρεμβάσεων στο πεδίο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, δεσμευόμενος εκ νέου ότι «έως το 2027 η εικόνα των ΜΜΜ θα είναι τελείως διαφορετική».
Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην προσθήκη νέων λεωφορείων, αλλά και την πρόσληψη νέων οδηγών, την προωθούμενη αναβάθμιση στους συρμούς της Γραμμής 1 του Μετρό, αλλά και τις δρομολογούμενες παρεμβάσεις στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό.
Σύντομα επίσης, όπως έκανε γνωστό ο κ. Μητσοτάκης, θα έλθει προς ψήφιση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, με την παράλληλη επισήμανση ωστόσο, ότι αυτό από μόνο του δεν μπορεί να επιλύσει το πρόβλημα της ασφάλειας στους οδικούς άξονες.
Κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο, ο Πρωθυπουργός είχε επίσης την ευκαιρία να συναντηθεί με αντιπροσωπεία του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών, η οποία του ανέπτυξε θέσεις του Συλλόγου για θέματα προσβασιμότητας στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ζήτημα που αποτέλεσε εξ αρχής προτεραιότητα στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης ανανέωσης του στόλου των ΜΜΜ.
Επικαιροποίηση χρονοδιαγραμμάτων
Στις δηλώσεις του από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο Πρωθυπουργός προέβη και σε μία επικαιροποίηση των χρονοδιαγραμμάτων για την ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής έως το 2027.
Συγκεκριμένα, όπως υπογράμμισε, σημαντικό μέρος του ΒΟΑΚ θα πρέπει να έχει παραδοθεί έως το τέλος του 2027, ενώ εντός του 2025 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, καθώς επίσης το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ακολούθως, εντός του 2026 θα πρέπει να έχει παραδοθεί ο Ε65 και έως το 2027 το Flyover στη Θεσσαλονίκη.
Δήμας: Να επαναφέρουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών
«Η βούληση είναι ξεκάθαρη: να στρωθούμε άμεσα στη δουλειά, σε συνεργασία με όλους τους φορείς, ώστε τα έργα να προχωρήσουν γρήγορα και να αξιοποιηθούν στο έπακρο από τους πολίτες», τόνισε με τη σειρά του υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, ενώ ο αναπληρωτής υπουργός για τα θέματα Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, προανήγγειλε μεταξύ άλλων την επιτάχυνση των έργων αποκατάστασης στη Θεσσαλία και νέες παρεμβάσεις, κατά προτεραιότητα, για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
«Τον Απρίλιο δεσμευόμαστε ότι θα παρουσιάσουμε το συνολικό πλάνο για ΗΣΑΠ, Μετρό και λεωφορεία», ανέφερε σχετικά ο κ. Κυρανάκης.
Νωρίτερα σε δηλώσεις του στο Μega, o υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας είχε υπογραμμίσει ότι «η σιδηροδρομική μεταρρύθμιση είναι μια μεγάλη προτεραιότητα για την κυβέρνηση και ειδικότερα για το υπουργείο – όπως επίσης και τα μεγάλα έργα, οδικά δίκτυα, αεροδρόμια, λιμάνια, αρδευτικά έργα, τα οποία θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής όλων των πολιτών. Ο στόχος μας είναι να μπορέσουμε να τα τρέξουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα».
«Το 2027 –τόνισε ο κ. Δήμας, επαναλαμβάνοντας τη δέσμευση του Πρωθυπουργού– θα έχουμε ασφαλείς σιδηροδρόμους. Η πρόθεσή μας είναι να επαναφέρουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στους σιδηροδρόμους, όπως και σε όλα τα ΜΜΜ. Για αυτόν τον σκοπό, θα προχωρήσουμε σε σημαντικές τροποποιήσεις και στη λειτουργία των ΔΕΚΟ του σιδηροδρόμου».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο των δηλώσεων μετά το πέρας της επίσκεψης του Πρωθυπουργού στο υπουργείο:
Κυριάκος Μητσοτάκης: «Καταρχάς, να ευχηθώ καλή δύναμη στην καινούργια ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στον Υπουργό και στον Αναπληρωτή, και καλή συνέχεια στο υπόλοιπο επιτελείο του Υπουργείου.
Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια πολύ διεξοδική συζήτηση επισκόπησης της προόδου των μεγάλων έργων αρμοδιότητας του Υπουργείου. Θα ήθελα εν τάχει να τα αναφέρω, διότι είναι έργα εθνικής προτεραιότητας, τα οποία ο σκοπός μας είναι να τα έχουμε ολοκληρώσει μέχρι το 2027.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου, με ορίζοντα παράδοσης του μεγαλύτερου τμήματος εντός του καλοκαιριού αυτού του έτους και ολοκλήρωσης του έργου πριν το τέλος του 2025.
Η ολοκλήρωση του Ε65 στο βόρειο τμήμα του, από την Καλαμπάκα μέχρι τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό, με ορίζοντα ολοκλήρωσης εντός του 2026, μέχρι τα μέσα του 2026, καθώς είναι έργο το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το Flyover της Θεσσαλονίκης, το οποίο είχα την ευκαιρία να το επισκεφτώ και πρόσφατα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου αρχές καλοκαιριού του 2027.
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, οι πέντε σταθμοί επέκτασης του Μετρό προς τα ανατολικά, προς την Καλαμαριά, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος αυτού του έτους.
Και βέβαια, ο Βόρειος Οδικός Άξονας, ένα δύσκολο έργο που εκτιμούμε να υπογράψουμε τη σχετική σύμβαση εντός του Απριλίου, καθώς και εκεί τρέχουν χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης, οι οποίες πρέπει να έχουν απορροφηθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2026.
Κάνοντας μια «γέφυρα» με τα ζητήματα τα οποία αφορούν τους σιδηροδρόμους, να επισημάνω την ανάγκη να τρέξουμε με τους πιο γρήγορους ρυθμούς τα έργα αποκατάστασης από τις ζημιές του “Daniel”. Αυτό αφορά και σιδηροδρομικά έργα, αφορά και οδικά έργα. Πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να ξεκινήσουμε την αποκατάσταση των έργων αυτών πολύ σύντομα.
Και βέβαια, να σταθώ σε αυτά τα οποία είπε ο Αναπληρωτής, στην κατεπείγουσα ανάγκη να μπορέσουμε να αναβαθμίσουμε το σιδηροδρομικό μας δίκτυο, κυρίως στη γραμμή κορμού Αθήνας-Θεσσαλονίκης, με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, με καινούργιο τροχαίο υλικό. Είναι ένας στόχος τον οποίο έχουμε βάλει έως το 2027.
Θα απαιτηθεί εδώ να κινηθούμε με διαδικασίες, ενδεχομένως οι οποίες να είναι ξένες προς τις συνήθεις διαδικασίες του ελληνικού Δημοσίου, με τη μέγιστη δυνατή ευελιξία, φτάνοντας στα όρια ενδεχομένως και του ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου.
Αυτό, όμως, έχουν την απαίτηση οι πολίτες να κάνουμε και αυτό πρέπει να κάνουμε. Και αυτή την ευθύνη έχει αναλάβει και ο Αναπληρωτής Υπουργός.
Δύο ακόμα θέματα που αφορούν τις μεταφορές, τα οποία θεωρώ εξαιρετικά κρίσιμα. Στις αρχές Απριλίου θα γίνει μια συνολική παρουσίαση για τις σημαντικές επενδύσεις και παρεμβάσεις που κάνουμε στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αττικής, όσον αφορά τα καινούργια λεωφορεία, για τη δρομολόγησή τους, την προσθήκη νέων οδηγών έτσι ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων, κάτι που γνωρίζω πολύ καλά ότι απασχολεί πολύ τους χρήστες των λεωφορείων στην πρωτεύουσά μας, την αναβάθμιση των συρμών της Γραμμής 1, αλλά και παρεμβάσεις στους συρμούς του Μετρό στις Γραμμές 2 και 3.
Όλα αυτά συνιστούν ένα συνολικό σχέδιο σημαντικών παρεμβάσεων στα μέσα μαζικής μεταφοράς που πιστεύω ότι θα δείξουν, ήδη αρχίζουν και δείχνουν, αποτελέσματα για τους χρήστες. Αλλά σίγουρα μέχρι το 2027 ο σκοπός μας είναι να παρουσιάσουμε μια τελείως διαφορετική εικόνα ως προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς του λεκανοπεδίου, και όσον αφορά τα λεωφορεία και όσον αφορά το Μετρό.
Τέλος, ο νέος ΚΟΚ, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, έχει περάσει από μία μακρά διαβούλευση, θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή πολύ σύντομα.
Προφανώς και μας απασχολούν πολύ τα θέματα οδικής ασφάλειας. Ο νέος ΚΟΚ είναι μια σημαντική παρέμβαση σε αυτή την κατεύθυνση, αλλά από μόνος του δεν θα λύσει το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας. Και πιστεύω ότι στο ζήτημα αυτό, καθώς γινόμαστε, θα έλεγα σχεδόν καθημερινά, μάρτυρες ατυχημάτων που στοιχίζουν τη ζωή σε συμπολίτες μας, νομίζω ότι χρειάζεται μία συνολική, θα έλεγα, επαναξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο κινούμαστε στον δρόμο.
Οι ευθύνες της πολιτείας αλλά και οι ευθύνες των οδηγών, θα πρέπει να κάνουμε ένα καινούργιο, θα έλεγα, συμβόλαιο εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και ελληνικής κοινωνίας, ώστε να μην γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες τέτοιων τραγικών απωλειών στην άσφαλτο.
Κλείνοντας, να ξεκινήσω από εκεί όπου άρχισα την παρέμβασή μου. Καλή δύναμη στους Υπουργούς, οικοδομούν πάνω σε μια σημαντική δουλειά η οποία έχει γίνει από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών. Προφανώς δεν ξεκινούν από το μηδέν, έχει γίνει μια σημαντική προσπάθεια, καθώς όλα αυτά τα έργα και οι πρωτοβουλίες είναι πρωτοβουλίες που απαιτούν έναν πολύ μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.
Ο σκοπός μας, όμως, μπορεί να είναι μόνο ένας: πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά στην υλοποίηση των στόχων που ήδη έχουμε θέσει».
Χρίστος Δήμας: «Καλωσορίζουμε τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και τον Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη.
Είχαμε μία πολύ εποικοδομητική συζήτηση. Η εντολή του Πρωθυπουργού είναι ξεκάθαρη: πρέπει να προχωρήσουν τάχιστα όλα τα μεγάλα έργα υποδομών στη χώρα, έργα τα οποία θα αναβαθμίσουν ουσιαστικά την ποιότητα ζωής και την ασφάλεια στις μετακινήσεις.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι συζητήσαμε για την πορεία πολλών σημαντικών έργων και την εξέλιξή τους, ειδικότερα για το Πάτρα-Πύργος, για το Μετρό Θεσσαλονίκης, την επέκταση προς την Καλαμαριά, για τον Ε65, για τον ΒΟΑΚ, για τη Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα, για το αεροδρόμιο στο Καστέλι στην Κρήτη, για τα αρδευτικά, αντιπλημμυρικά, ακόμα και έργα σε αεροδρόμια στη χώρα, ειδικότερα σε κάποια από τα νησιά μας, στη Νάξο, την Πάρο και τη Χίο, και πολλά άλλα έργα.
Επαναλαμβάνω, η βούληση η δική μας είναι να στρωθούμε στη δουλειά, σε συνεργασία με όλους τους φορείς και με τους αναδόχους, να διασφαλίσουμε πως αυτά τα έργα θα τρέξουν άμεσα, ώστε να μπορέσουμε όλοι οι πολίτες να τα απολαύσουμε, να τα αξιοποιήσουμε και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στη χώρα.
Σταματώ εδώ. Και πάλι, κ. Πρωθυπουργέ, καλώς ήρθατε. Ευχαριστούμε πάρα πολύ και είμαι βέβαιος ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε τη δυνατότητα να προχωρήσουμε πολύ όλα αυτά τα σημαντικά έργα που συζητήσαμε».
Κωνσταντίνος Κυρανάκης: «Καλωσορίζουμε κι εμείς από την πλευρά μας, μαζί με τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών, την κα Παληαρούτα, τον Πρωθυπουργό και τον Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης στο Υπουργείο.
Προφανώς, συζητήσαμε τα επείγοντα θέματα του σιδηροδρόμου, τα οποία απασχολούν την ελληνική κοινωνία και είναι πρώτη προτεραιότητα για εμάς. Θα έρθουν άμεσα νομοθετικές διατάξεις στη Βουλή και θα ανακοινωθεί το συνολικό πλάνο.
Το αμέσως επόμενο διάστημα, μέσα στο επόμενο δίμηνο, ξεκινούν τα έργα αποκατάστασης στο κομμάτι που έχει καταστραφεί από τον “Daniel”, αλλά έχουν προτεραιότητα για εμάς και τα μέσα μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και φυσικά στην περιφέρεια.
Αρα, τον Απρίλιο δεσμευόμαστε ότι θα παρουσιάσουμε το συνολικό πλάνο για ΗΣΑΠ, Μετρό και λεωφορεία, εδώ στην Αττική, και στη συνέχεια θα ανακοινώσουμε και τα επόμενα βήματα».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Γράψτε σχόλιο στο: Στο Υποδομών και Μεταφορών ο Μητσοτάκης – Δήμας: Να επαναφέρουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στον σιδηρόδρομο
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.