1795
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος την Τρίτη | INTIMEnews/Χρηστος Μπονης

Ομόφωνο «όχι» της Εκκλησίας στο νομοσχέδιο για τον γάμο των ομοφύλων – επιστολές στους βουλευτές

Protagon Team Protagon Team 23 Ιανουαρίου 2024, 14:52
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος την Τρίτη
|INTIMEnews/Χρηστος Μπονης

Ομόφωνο «όχι» της Εκκλησίας στο νομοσχέδιο για τον γάμο των ομοφύλων – επιστολές στους βουλευτές

Protagon Team Protagon Team 23 Ιανουαρίου 2024, 14:52

Ομόφωνο «όχι» στο προωθούμενο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών είπε την Τρίτη μετά το πέρας της έκτακτης συνεδρίασής της υπό τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου θα αναγνωστεί στις εκκλησίες το κείμενο της Ιεράς Συνόδου για τη θέση της αναφορικά με τη ρύθμιση, προς ενημέρωση των πιστών.

Η έκτακτη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος διήρκεσε περίπου πέντε ώρες: άρχισε στις 9.00 και ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 14.30 της Τρίτης, για να ακολουθήσει η ανακοίνωση για την επίσημη θέση της Εκκλησίας στο πολυσυζητημένο θέμα, από τον μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεο.

Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση καταγγέλλεται ότι «οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και τη μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων».

Με βάση το νομοσχέδιο, συμπεραίνεται, «ομοφυλόφιλοι μονογονείς θα μπορούν να επιβάλουν στο παιδί τους τον σύντροφό τους ως “πατέρα 2” ή ως “μητέρα 2″».

«Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων», υπογραμμίζεται μεταξύ άλλων.

«Παιδιά-θύματα ενός αφύσικου μηχανισμού τεκνοθεσιών»

«Η μονογονεϊκή οικογένεια -διευκρινίζεται- είναι διαφορετική περίπτωση. Προκαλεί στέρηση του ενός γονέα, αλλά όχι σύγχυση των ρόλων των γονέων. Αντίθετα, η ομοφυλοφιλική συμβίωση προξενεί και τα δύο. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν επίσης το προσωπικό βίωμα της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των «ομόφυλων γονέων» τους) μέσα σε μία ετερόφυλη σχέση. Τα παιδιά με πατέρες 1 και 2 ή με μητέρες 1 και 2 (ή και παραπάνω) θα είναι τα θύματα ενός αφύσικου μηχανισμού τεκνοθεσιών».

Ομοίως και για το θέμα της παρένθετης κύησης, αφού σημειώνεται ότι τέτοιους ειδους ρυθμίσεις θα αποτελέσουν κίνητρα για την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών, γίνεται λόγος για ένα «ναρκοθετημένο» νομοσχέδιο με αντιφάσεις και τρόπους παράκαμψης των απαγορεύσεων  (μέσω κυήσεων στο εξωτερικό), ενώ τονίζεται πως είναι πιθανή ακόμη και η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων λόγω διακρίσεων, οπότε η χώρα θα αναγκαστεί να νομοθετήσει και στο έδαφός της την παρένθετη κύηση.

Κατά πληροφορίες, κοινή εκτίμηση στη διάρκεια της συνεδρίασης ήταν ότι όλα τα ζητήματα για τα ομόφυλα ζευγάρια μπορούν να λυθούν μέσα από την νομική επέκταση του συμφώνου συμβίωσης. Ομοίως, μέσα από αυτή την επέκταση, εκτιμάται ότι μπορούν να λυθούν και θέματα που αφορούν την τεκνοθεσία σχετικά με ζευγάρια που έχουν ήδη παιδιά βάσει αυτής της διαδικασίας.

Επιστολή σε βουλευτές – κήρυγμα στις εκκλησίες

Κατά τη συνεδρίαση αποφασίστηκε επίσης να σταλούν επιστολές προς τους βουλευτές ενόψει της κατάθεσης του νομοσχεδίου, να διαβαστεί στους ναούς στις 4 Φεβρουαρίου Εγκύκλιος με τις θέσεις της Εκκλησίας και να μοιραστεί σχετικό φυλλάδιο, ενώ θα εξουσιοδοτηθούν οι μητροπολίτες κάθε επαρχίας να αναλάβουν πρωτοβουλίες «για την ενημέρωση του ποιμνίου και την προάσπιση της οικογένειας», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.

«Δύο-τρεις σύμβουλοι του Πρωθυπουργού επιβάλλουν τις επιλογές τους»

Αίσθηση επίσης προκάλεσαν όσα είπε εν είδει πολιτικού σχολιαστή ο μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, Νικόλαος, κατά την εισήγησή του (ολόκληρη εδω) στη συνεδρίαση, αναφορικά με τους χειρισμούς της κυβέρνησης και τη σπουδή της -όπως είπε- να φέρει το νομοσχέδιο στη Βουλή:

«Το ἐρώτηµα που αἱωρεῖται αναπάντητο είναι τελικά, ποιος ο λόγος αυτής της ἀπόφασης; Ποια η ανάγκη; πόσους αφορά άµεσα; Πόσες τελικά είναι αυτές οι περιπτώσεις που χρήζουν νοµοθετική θεραπεία; Γιατί τόση σπουδή;» παρατήρησε χαρακτηριστικά, μιλώντας στη συνέχεια για «δύο-τρεις συμβούλους του Πρωθυπουργού που επιβάλλουν τις επιλογές τους…».

«Θα µπορούσαν ενδεχοµένως οι κυβερνητικοί να προχωρήσουν ανεχόµενοι την  κατάσταση, συρόµενοι σε λύσεις που κάπως τούς ἐπιβάλλονται ή και να περιµένουν. Ἀντίθετα, αυτοί διακηρύσσουν την  πολιτική τους µε ἐνθουσιασµό. Βιάζονται. Εχουν στρατηγικό σχεδιασµό κα καυχῶνται.

»Το πρόβληµα λοιπόν – συνέχισε ο μητροπολίτης Νικόλαος στην κριτική του προς την κυβέρνηση – δεν ειναι ότι ψηφίζουν το  ονοµοσχέδιο, αλλά ότι το ὑποστηρίζουν και το προβάλλουν ως πρόοδο. Είναι ότι ενώ  αντιλαµβάνονται ότι η συνείδηση των βουλευτών τους, την οποία επικαλούνται, είναι ἀντίθετη, προχωρούν µε κάθε µέσο βιάζοντάς της. Είναι ότι  µη θεσµικί σύµβουλοι του πρωθυπουργού επιβάλλουν τις επιλογές τους στην πλειοψηφία των εκλεγµένων από τον λαό βουλευτών της κυβέρνησης».

Ο ιεράρχης δεν δίστασε σε άλλο σημείο της εισήγησής του να χαρακτηρίσει την ομοφυλοφιλία ψυχιατρική νόσο. «Το μεγαλύτερο λάθος μας θα ήταν να δεχθούμε ότι η ομοφυλοφιλική πράξη εκτός από ψυχική διαταραχή, δεν είναι και αμαρτία. Τα πρόσωπα αυτά, εκτός από την ελπίδα της ψυχιατρικής θεραπείας, θα είχαν χάσει οριστικά και τη σωτήρια διάθεση μετάνοιας και την αναζήτηση παρηγορίας του θείου ελέους για τις δικές τους εκτροπές», ανέφερε ο μητροπολίτης.

  • «Σεβαστές οι απόψεις της Εκκλησίας», ήταν η πρώτη αντίδραση από το κυβερνητικό στρατόπεδο. Πηγές του Μαξίμου δεν θέλησαν να προβούν σε «κανένα παραπέρα σχόλιο», παραπέμποντας στις θέσεις που έχει ήδη διατυπώσει η κυβέρνηση επί του θέματος.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της Ιεράς Συνόδου:

Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.) της Εκκλησίας της Ελλάδος συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση, σήμερα Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024, με μοναδικό θέμα την εξαγγελθείσα νομοθέτηση γάμου και «τεκνοθεσίας» υπέρ ζευγαριών του ιδίου φύλου.

Μετά την καθιερωμένη προσευχή, η Ι.Σ.Ι. άκουσε την εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου, επί της οποίας ακολούθησε διάλογος, και εκφράζει ομόφωνα τις θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος επί του θέματος, ως εξής:

1. Η θεολογία της Εκκλησίας για τον γάμο απορρέει από την Αγία Γραφή, τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας και τη διάταξη του Μυστηρίου του Γάμου και φαίνεται καθαρά στην Ακολουθία του Μυστηρίου αυτού. Ο σκοπός του χριστιανικού γάμου είναι η δημιουργία καλής συζυγίας και οικογένειας, η ανάπτυξη παιδιών ως καρπών της εν Χριστώ αγάπης των δύο συζύγων και η σύνδεσή τους με την εκκλησιαστική ζωή.

Η Εκκλησία αποδέχεται για τη σχέση άνδρα-γυναίκας και παιδιών ότι:

α) η δυαδικότητα των φύλων και η συμπληρωματικότητά τους δεν αποτελούν κοινωνικές επινοήσεις, αλλά προέρχονται από τον Θεό («… καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς. καὶ εὐλόγησεν αὐτοὺς ὁ Θεός, λέγων· αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε…», Γένεσις 1, 27-28),

β) η ιερότητα της ένωσης άνδρα και γυναίκας παραπέμπει στη σχέση του Χριστού και της Εκκλησίας («… ὁ ἀγαπῶν τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἑαυτὸν ἀγαπᾷ… τό μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν Ἐκκλησίαν», Απ. Παύλου, Προς Εφεσίους 5, 28),

γ) ο χριστιανικός γάμος δεν είναι απλή συμφωνία συμβίωσης, αλλά Ιερό Μυστήριο, μέσω του οποίου παρέχεται η χάρη του Θεού στη σχέση κοινωνίας άνδρα και γυναίκας με στόχο την κοινή τους πορεία προς τη θέωση –και αυτή η ευλογημένη πορεία αφορά όλα τα ζεύγη με ή χωρίς παιδιά,

δ) ο πατέρας και η μητέρα είναι συστατικά στοιχεία της παιδικής και της ενήλικης ζωής («Τίμα τόν πατέρα σου καί τήν μητέρα σου»,Έξοδος 20, 12).

2. Προφανώς η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία. Η Εκκλησία δεν νομοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για τους νόμους. Αν σιωπήσει, όμως, φέρει βαρύτατη ευθύνη και αυτοκαταργείται.

3. Από το 2015 το σύμφωνο συμβίωσης παρέχει σε ζευγάρια του ιδίου φύλου όλα τα δικαιώματα και τις δυνατότητες του γάμου με κύρια εξαίρεση τη δυνατότητα απόκτησης παιδιών με υιοθεσία ή παρένθετη κύηση.

Το σύνθημα της «ισότητας στον γάμο» αποβλέπει σε ένα στόχο, στην απόκτηση παιδιών από «ομόφυλα ζευγάρια».

4. Ανακοινώθηκε ότι θα επιτρέπεται ο «ομόφυλος γάμος» και η «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας και (με διάφορες διόδους) μέσω παρένθετης κύησης. Οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και τη μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων. Με βάση το νομοσχέδιο, ομοφυλόφιλοι μονογονείς θα μπορούν να επιβάλουν στο παιδί τους τον σύντροφό τους ως «πατέρα 2» ή ως «μητέρα 2».

5. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων. Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση. Προκαλεί στέρηση του ενός γονέα, αλλά όχι σύγχυση των ρόλων των γονέων. Αντίθετα, η ομοφυλοφιλική συμβίωση προξενεί και τα δύο. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν επίσης το προσωπικό βίωμα της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των «ομόφυλων γονέων» τους) μέσα σε μία ετερόφυλη σχέση. Τα παιδιά με πατέρες 1 και 2 ή με μητέρες 1 και 2 (ή και παραπάνω) θα είναι τα θύματα ενός αφύσικου μηχανισμού τεκνοθεσιών.

6. Δημοσιοποιήθηκε ότι: α) θα επιτρέπεται στα «ομόφυλα ζευγάρια» η από κοινού υιοθεσία και η υιοθεσία από τον «ομόφυλο σύζυγο» του γονέα (θα ισχύσει και για τα σημερινά παιδιά από παρένθετη κύηση), β) δεν θα επιτρέπεται στην Ελλάδα η παρένθετη κύηση υπέρ «ομόφυλου ζευγαριού», αλλά αυτή θα αναγνωρίζεται, αν έγινε νόμιμα σε άλλο κράτος. Οι ρυθμίσεις αυτές θα αποτελέσουν κίνητρα για την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών.

Εάν τα προαναφερθέντα ισχύσουν, πρόκειται για ένα ναρκοθετημένο νομοσχέδιο με αντιφάσεις και τρόπους παράκαμψης των απαγορεύσεών του (μέσω κυήσεων στο εξωτερικό) και είναι πιθανή η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων λόγω διακρίσεων, οπότε η χώρα θα αναγκασθεί να νομοθετήσει και στο έδαφός της την παρένθετη κύηση.

7. Το νομοσχέδιο καταργεί όχι μόνο κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, αλλά ανατρέπει τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως στοιχείων συνοχής της κοινωνίας –και αυτό αφορά τον καθένα, έστω και αν δεν αποδέχεται τη χριστιανική ηθική. Το ερώτημα που αιωρείται αναπάντητο είναι τελικά: Ποιος είναι ο ουσιαστικός λόγος αυτής της απόφασης που αλλάζει συνολικά και άρδην τον θεσμό του γάμου και την ιδιότητα του γονέα και γιατί προωθείται με τόση επιμονή;

8. Η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει μόνο το Ιερό Μυστήριο του χριστιανικού γάμου και απορρίπτει τον πολιτικό γάμο ασχέτως φύλου. Εν προκειμένω τάσσεται κατά του πολιτικού γάμου «ομόφυλων ζευγαριών» για τον πρόσθετο λόγο ότι αυτός οδηγεί αναπόδραστα σε «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας ή παρένθετης κύησης. Η νομοθέτηση αυτή συγκρούεται τόσο με τη χριστιανική ανθρωπολογία, όσο και με το καθήκον της κοινωνίας να εξασφαλίζει στα παιδιά ευημερία και σωστή ανατροφή, αλλά και με το δικαίωμα των παιδιών να έχουν πατρική και μητρική παρουσία και φροντίδα. Για όλους τους προηγούμενους λόγους και με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης και αγάπης, η Αγία Εκκλησία μας είναι κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο.

9. Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας αποφάσισε: α) τη σύνταξη σχετικής επιστολής με τις θέσεις της προς τα αξιότιμα μέλη της Βουλής των Ελλήνων, β) την ανακοίνωση των θέσεών της στους Ιερούς Ναούς την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024 και τη διάθεση σχετικού φυλλαδίου «Προς τον Λαό» μέσω των Ιερών Ναών και της ιστοσελίδας της, γ) την παροχή εξουσιοδότησης προς κάθε Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη να προχωρήσει, εντός της επαρχίας του και κατά την έμφρονα ποιμαντική κρίση του, σε πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ως προς την επικείμενη νομοθέτηση και τον θεσμό της οικογένειας.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...