Στο 2,3% υποχώρησε ο δείκτης τιμών καταναλωτή τον Ιούνιο σε ετήσια βάση, από 2,4% που ήταν τον Μάιο και 3,1% τον περασμένο Απρίλιο.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή κατά τον μήνα Ιούνιο 2024, σε σύγκριση με τον Μάιο 2024, παρουσίασε αύξηση 0,5%, έναντι αύξησης 0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Ιουλίου 2023 – Ιουνίου 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουλίου 2022 – Ιουνίου 2023, παρουσίασε αύξηση 2,8%, έναντι αύξησης 7,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Ιουλίου 2022 – Ιουνίου 2023 με το δωδεκάμηνο Ιουλίου 2021 – Ιουνίου 2022
Ως γενικό συμπέρασμα προκύπτει η εμφάνιση νέων εστιών πληθωριστικών πιέσεων στο κομμάτι των Υπηρεσιών.
Ετσι πέρα από τις ανατιμήσεις 2,1% στα τρόφιμα, καταγράφονται ανατιμήσεις 4,6% σε ένδυση και υπόδηση, 3,2% στην ομάδα «Μεταφορές», 3,5% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ξεχωρίζουν επίσης οι μέσες αυξήσεις 5,3% στην ομάδα «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια».
Στο λεγόμενο πακέτο διακοπών καταγράφονται αυξήσεις 12,7%, με +19,7% στα αεροπορικά εισιτήρια, +12% στα ξενοδοχεία και + 5,1% στα εστιατόρια
Αναλυτικά η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,3% τον μήνα Ιούνιο 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2023, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
2,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, ελαιόλαδο, λαχανικά κατεψυγμένα, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, γαλακτοκομικά και αυγά, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, πατάτες, λοιπά τρόφιμα.
1,8% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
4,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
2,2% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
3,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
1,8% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας.
3,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
5,3% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
2,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News