Στην αντεπίθεση πέρασε η υπουργός Παιδείας μετά τη σφοδρή κριτική που δέχθηκε από την αντιπολίτευση, αλλά και τα επιμελητήρια για τα πτυχία των ιδιωτικών κολεγίων.
Οπως διευκρίνισε η υπουργός Παιδείας, η επίμαχη ρύθμιση (σ.σ. τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης) προβλέπει αναγνώριση προσόντων και όχι εξίσωση πτυχίων.
Αυτό που πραγματικά συμβαίνει, υποστήριξε η κυρία Κεραμέως, είναι ότι επανέρχεται στο υπουργείο η αρμοδιότητα αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων που είχε περιέλθει στους επαγγελματικούς συλλόγους/ επιμελητήρια.
Επ’ ουδενί προκύπτει θέμα εξίσωσης πτυχίων, τονίζεται, με την παράλληλη επισήμανση «τόσο η εθνική όσο και η ενωσιακή νομοθεσία αποσκοπούν στην πρόσβαση στην αγορά εργασίας των ενδιαφερομένων που πληρούν τις προϋποθέσεις».
Επί τούτου, η υπουργός Παιδείας επικαλείται σχετικό έγγραφο της Κομισιόν, με το οποίο προειδοποιούσε για κυρώσεις σε βάρος της Ελλάδας σε περίπτωση που η εθνική νομοθεσία δεν προσαρμοζόταν με την Κοινοτική Οδηγία, όσον αφορά τα επαγγελματικά διακαιώματα των αποφοίτων κολεγίων και ξένων πανεπιστημίων.
Με βάση αυτή τη έγγραφη προειδοποίηση, όπως είπε και στη Βουλή η υπουργός, προχώρησε στην εν λόγω νομοθετική ρύθμιση.
Στο έγγραφό της, η Κομισιόν ανέφερε τα ακόλουθα ως προς την αναγνώριση των προσόντων των αποφοίτων κολεγίων από τα Επιμελητήρια και τους Συλλόγους:
Α. Για τα ΝΠΔΔ διαπιστώνεται ότι η κατάσταση ως προς την αναγνώριση προσόντων είναι ανησυχητική.
Β. Δεν υπάρχει καμία παροχή πληροφόρησης για την πορεία της εξέτασης από τους Συλλόγους και υπάρχουν καταγγελίες “που επιβεβαιώνουν απουσία απάντησης στις αιτήσεις για περισσότερο από ένα έτος”.
Γ. Η επιτροπή επισημαίνει ότι αυτό είναι:
α) ζήτημα ουσίας (καθυστερήσεις) και
β) ζήτημα συνεργασίας με τις ευρωπαϊκές αρχές
Δ. Επισημαίνει ότι αυτά σημαίνουν παράβαση των άρθρων 45,49,56 της Συνθήκης Λισαβλωνας για την ΕΕ.
Σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας προς απάντηση των επικρίσεων της αξιωματικής αντιπολίτευσης, γίνεται λόγος για σειρά στρεβλώσεων, παρερμηνειών και απόπειρα αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης για το θέμα:
Στρέβλωση νο. 1: «υποχρεώνει το ΤΕΕ και άλλα επαγγελματικά επιμελητήρια να εγγράφουν ως μέλη αποφοίτους κολεγίων, χωρίς να ελέγχουν τυπικά και ουσιαστικά προσόντα».
Πραγματικότητα: Ασφαλώς και ελέγχονται όλες οι προϋποθέσεις κτήσης των επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με το ενωσιακό και το εθνικό δίκαιο, από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας. Αιτήσεις εγκρίνονται ή απορρίπτονται ανάλογα με το αν πληρούνται οι προϋποθέσεις. Και δύναται να επιβάλλονται ακόμη και εξετάσεις για αντιστάθμιση μαθημάτων, οι οποίες εξετάσεις διεξάγονται αποκλειστικά σε Πανεπιστημιακά Τμήματα ΑΕΙ της χώρας μας.
Στρέβλωση νο. 2: «Αναγνωρίζονται ως πανεπιστημιακά τα πτυχία που δίνουν ποικιλώνυμα και αδιαβάθμητα ιδιωτικά κολέγια, σε βάρος των πτυχίων δημοσίων πανεπιστημίων.»
Πραγματικότητα: Η ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας δεν αφορά επ’ ουδενί τέτοια εξίσωση. Τόσο η εθνική όσο και η ενωσιακή νομοθεσία αποσκοπούν στην πρόσβαση στην αγορά εργασίας των ενδιαφερομένων που πληρούν τις προϋποθέσεις. Η στοχοποίηση αποφοίτων ιδρυμάτων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης (πανεπιστημίων και μόνο) της αλλοδαπής προκαλεί αλγεινή εντύπωση, όταν το ζητούμενο είναι οι ευκαιρίες στην αγορά εργασίας και η καταπολέμηση της ανεργίας, με όρους αξιοκρατίας, διαφάνειας και δικαιοσύνης. Δεν μπορεί να είμαστε «Ευρώπη à la carte», να θέλουμε να αξιοποιούμε τα σημαντικά οφέλη της Ευρώπης, το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης και τόσα άλλα, και να αγνοούμε τη Συνθήκη Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις αρχές του ενωσιακού δικαίου.
Στρέβλωση νο. 3: «η κυβέρνηση θεσμοθέτησε την εισαγωγή στα πανεπιστήμια από ιδιωτικά ΙΕΚ με… κατατακτήριες εξετάσεις. Θαρρείς και τα ινστιτούτα κατάρτισης είναι πανεπιστημιακές σχολές!»
Πραγματικότητα: Και εδώ μπαίνει τέλος σε μία θλιβερή εξαίρεση της χώρας μας που δεν προέβλεπε διαπερατότητα μεταξύ επιπέδων 5 και 6 του εθνικού πλαισίου προσόντων, σύμφωνα με τη γενική κατευθυντήρια γραμμή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με το τι πραγματικά συμβαίνει σε άλλες χώρες της ΕΕ. Η Κυβέρνηση δίνει τη δυνατότητα να διασυνδέονται τα επίπεδα αυτά, να μην εμποδίζονται οι νέοι να αναζητούν ευκαιρίες για μόρφωση και επαγγελματική εξέλιξη – τα αδιέξοδα είναι για το παρελθόν. Περαιτέρω, επαφίεται στα Πανεπιστήμια το αν θα ορίζουν ένα ποσοστό εισακτέων έως 5% να εισάγεται μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων, καθώς και τους όρους και προϋποθέσεις των εξετάσεων, στις οποίες θα συμμετέχουν μόνο πιστοποιημένοι από τον ΕΟΠΠΕΠ απόφοιτοι δημοσίων ή ιδιωτικών ΙΕΚ.
Στρέβλωση νο. 4: «Πρώτιστο καθήκον του υπουργείου Παιδείας είναι η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου για όλους τους Έλληνες και όχι η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης. Αυτό θα είναι το καθήκον της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.»
Πραγματικότητα: Πρώτη προτεραιότητα της νυν ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας είναι η αναβάθμιση όλων των βαθμίδων της δημόσιας εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο, όπως έχουμε δείξει στην πράξη, με νομοθετικές πρωτοβουλίες, με επιμορφώσεις, με μαθησιακά εργαλεία, με χρηματοδότηση, με κάθε είδους στήριξη. Αντίθετα, είναι ο ΣΥΡΙΖΑ που εν τέλει στρέφεται κατά ΚΑΙ της δημόσιας εκπαίδευσης, ανάμεσα σε άλλα:
– καταψηφίζοντας για δύο συνεχόμενες χρονιές τους πρώτους μόνιμους διορισμούς σε γενική και ειδική αγωγή και εκπαίδευση μετά από πάρα πολλά χρόνια,
– καταψηφίζοντας την αύξηση του προϋπολογισμού για την Παιδεία κατά 142 εκ. ευρώ,
– τασσόμενος κατά της αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου και της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης,
– ζητώντας ονομαστική ψηφοφορία στα άρθρα του νομοσχεδίου που εξασφαλίζουν μία δεύτερη ευκαιρία στους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους σε μία τέχνη και να διασφαλίσουν ευκολότερα δουλειά σε ειδικότητες προσόντων που αναζητά η αγορά και για τις οποίες δεν υπάρχουν καταρτισμένοι επαγγελματίες σήμερα,
– μαχόμενος μανιωδώς την τηλεκπαίδευση,
– ενάντια σε όλους και σε όλα, σταθερός οπαδός της στείρας αντιπολίτευσης.
Στην ανακοίνωση επαναλαμβάνεται ότι η εν λόγω ρύθμιση συνιστούσε μία εκκρεμότητα της χώρας μας, στο πλαίσιο του ενωσιακού δικαίου. Με αυτήν, καταλήγει το υπουργείο, η Ελλάδα συμμορφώθηκε με την αιτιολογημένη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τις μετέπειτα προειδοποιήσεις, με επόμενο βήμα την παραπομπή της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, καθώς είχε παρατηρηθεί κωλυσιεργία κατά την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων από τους συλλόγους, εμποδίζοντας τους ενδιαφερόμενους να έχουν πρόσβαση στα νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα και την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας.
Στη Δικαιοσύνη το Οικονομικό Επιμελητήριο
Αντιδρώντας στην τροπολογία της υπουργού Παιδείας, το Οικονομικό Επιμελητήριο απαντά με προσφυγή στη Δικαιοσύνη.
Συγκεκριμένα όπως ανακοινώθηκε, η κεντρική διοίκηση και η συνέλευση των αντιπροσώπων του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος αποφάσισαν:
1.Να προσφύγουν νομικά ενώπιον κάθε δικαστικής αρχής ώστε να ακυρωθεί εν τοις πράγμασι η νομοθετική ρύθμιση και να μην προχωρήσει η εγγραφή αποφοίτων με τη συγκεκριμένη διάτρητη διαδικασία.
2.Να πορευθούν σε κοινή δράση με τους άλλους επιστημονικούς φορείς για την ανατροπή της ρύθμισης και την κατάθεση κοινής πρότασης για μια νέα ποιοτική και αδιάβλητη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων.
3.Να συντονίσουν τη δράση του φορέα με τα οικονομικά πανεπιστήμια και πανεπιστημιακά τμήματα της χώρας.
4.Να ενημερώσουν με επάρκεια και ακρίβεια την κοινή γνώμη και τους βουλευτές του ελληνικού Κοινοβουλίου για τους ψευδείς -όπως ισχυρίζονται- ισχυρισμούς της υπουργού ότι πρόκειται για οδηγία της ΕΕ.
Το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος «ζητά την άμεση κατάργηση από την κυβέρνηση της επίμαχης νομοθετικής ρύθμισης, η οποία κατατέθηκε από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, εν κρυπτώ χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τους επιστημονικούς φορείς και την ακαδημαϊκή κοινότητα», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News