669
Ο Πρωθυπουργός με τον υφυπουργό Εθνικής Αμυνας Νίκο Χαρδαλιά, και τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, Κωνσταντίνο Φλώρο στη βάση των UAV MQ-9 REAPER της USAFE | INTIMEnews

Στη «φωλιά» των αμερικανικών UAV MQ-9 Reaper, στην 110 Πτέρυγα Μάχης ο Πρωθυπουργός

Protagon Team Protagon Team 24 Φεβρουαρίου 2023, 12:00
Ο Πρωθυπουργός με τον υφυπουργό Εθνικής Αμυνας Νίκο Χαρδαλιά, και τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, Κωνσταντίνο Φλώρο στη βάση των UAV MQ-9 REAPER της USAFE
|INTIMEnews

Στη «φωλιά» των αμερικανικών UAV MQ-9 Reaper, στην 110 Πτέρυγα Μάχης ο Πρωθυπουργός

Protagon Team Protagon Team 24 Φεβρουαρίου 2023, 12:00

Την 110 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ) στην Αεροπορική Βάση Λάρισας, όπου από τον περασμένο Νοέμβριο έχουν μετασταθμεύσει και επιχειρούν οκτώ αμερικανικά UAV MQ-9 Reaper της USAFE με το προσωπικό υποστήριξής τους, επισκέφθηκε την Πέμπτη ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ξεκινώντας την περιοδεία του στον νομό.

Ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε για τις δυνατότητες της Βάσης, ενώ είχε την ευκαιρία να δει από κοντά τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη MQ-9, να ενημερωθεί για τις δυνατότητες και τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό τους.

Από την Αεροπορική Βάση Λάρισας -έμπρακτο παράδειγμα της αναβαθμισμένης αμυντικής συνεργασίας Ελλάδας-ΗΠΑ – επιχειρούν τακτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη της Αμερικανικής Αεροπορίας, ενώ παράλληλα έχει υλοποιηθεί σειρά έργων για τη συντήρηση και τη στέγασή τους.

Τον Πρωθυπουργό υποδέχτηκαν ο υφυπουργός Εθνικής Αμυνας Νίκος Χαρδαλιάς, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Γιώργος Φασούλας και ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Αθήνα, Τζορτζ Τσούνης.

Η Αεροπορική Βάση Λάρισας αποτελεί το πρώτο οργανωμένο “Πολεμικό Αεροπορικό Συγκρότημα” που λειτούργησε στην Ελλάδα. Η Ιστορία της αρχίζει με την προσγείωση του πρώτου ελληνικού αεροσκάφους με την επωνυμία “Δαίδαλος” στις 29 Σεπτεμβρίου 1912. Την προσγείωση αυτή λίγες μέρες αργότερα ακολούθησε η πρώτη αποστολή τακτικής αναγνώρισης στον κόσμο, που πραγματοποιήθηκε στις 5 Οκτωβρίου 1912, στην περιοχή της Ελασσόνας και αφορούσε σε τακτική αναγνώριση.

Το 1928, συγκροτήθηκε το Β’ Σύνταγμα αεροπλάνων Λάρισας και τέσσερα χρόνια αργότερα συγκροτείται η 2η Σμηναρχία Λάρισας, μετά την ανεξαρτητοποίηση του Κλάδου της Αεροπορίας.

Το 1934, το Πολεμικό Αεροπορικό Συγκρότημα μετονομάζεται σε Αεροπορική Βάση Λάρισας και το 1951, εμφανίζεται για πρώτη φορά η ονομασία 110 Πτέρυγα Μάχης.

Το επόμενο έτος ιδρύεται η 337 Μοίρα, η οποία επιχειρώντας με αεροσκάφη F-84G γίνεται η πρώτη Μοίρα με αεροσκάφη jet.

Το 1953, πραγματοποιείται η μεταστάθμευση στη Λάρισα των Μοιρών 338 και 339, με αεροσκάφη F- 84G, πρακτική που θα επαναληφθεί το επόμενο έτος με τη μεταστάθμευση του Σμήνους Τακτικής Αναγνώρισης, προερχόμενου από την 112 ΠΜ, με τροποποιημένα F-84G, τα οποία έφεραν φωτομηχανές.

Το 1955, το Σμήνος αυτό θα μετονομαστεί σε 348 Μοίρα Τακτικής Αναγνώρισης και θα παραλάβει αρχικά, αεροσκάφη RT-33 τα οποία την επόμενη χρονιά θα συμπληρωθούν από RF-84F.

Το 1966, ιδρύθηκε η 342 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού, η οποία επιχειρούσε με αεροσκάφη F-84F και το 1969 μετονομάζεται σε 344 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού. Η 344 ΜΔΒ θα παραμείνει στην Α.Β. Λάρισας μέχρι και το 1977, οπότε και θα αναστείλει τη λειτουργία της.

Το 1967, ιδρύεται στη Λάρισα και η 349 Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας, με αεροσκάφη F/RF-5A/B, η οποία το 1975 θα μετασταθμεύσει στην 111 ΠΜ.

Από το 1977, και για δύο χρόνια εφαρμόζεται στην Αεροπορική Βάση Λάρισας ευρύτατο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού της 110 Πτέρυγα Μάχης, με στόχο την υποδοχή νέων αεροσκαφών. Στο πλαίσιο, του προγράμματος αυτού, μετασταθμεύει η 347 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού με αεροσκάφη Α-7Η.

Το 1978, η 337 Μοίρα Παντός Καιρού εξοπλίζεται με αεροσκάφη F-4E και την επόμενη χρονιά ένας νέος τύπος εντάσσεται στη δύναμη της 348 ΜΤΑ, τα αεροσκάφη RF-4E.

Το 1987, η 349 ΜΑΗ επιστρέφει στην 110 ΠΜ, για να παραμείνει εκεί μέχρι και το 1997, οπότε και ανέστειλε την λειτουργία της. Πρόκειται για την χρονιά που η 110 ΠΜ βλέπει για πρώτη φορά αεροσκάφη 3ης γενιάς να εδρεύουν στη Λάρισα, με τη μετεγκατάσταση της 346 Μοίρας που εγκαταλείπει την 111 ΠΜ.

Το 1998, ξεκινά η ένταξη των F-4E SRA στη δύναμη της 337 ΜΠΚ, η οποία επιχειρεί με το ρόλο της αναχαίτισης μέχρι και το 2005, η οποία επιχειρεί με το ρόλο της αναχαίτισης μέχρι και το 2005, όπου αναστέλλεται η λειτουργία της λόγω απόσυρσης των F-4E SRA.

Τον Μάιο του 2006, η 337 Μοίρα επανεργοποιείται με Α/Φ F-16 BLK 52+.

Το 2011 αναστέλλεται η λειτουργίας της 346 Μοίρα και τη συγχώνευση της στην 330 Μοίρας της 111 ΠΜ.

Τον Μάιο του 2017, αναστέλλεται η λειτουργία της  348ΜΤΑ και τα Α/Φ RF-4E Phantom II αποσύρονται.

Τον Αύγουστο του 2017, η Μ.ΜΕΑ/Φ μεταφέρθηκε από το Α/Απ Ακτίου στην 110 Πτέρυγα Μάχης και εγκαταστάθηκε στο χώρο όπου βρισκόταν η 346Μ μέχρι την αναστολή λειτουργίας της.

Τον Ιούνιο του 2021 η Μ.ΜΕΑ/Φ εξοπλίστηκε με μη επανδρωμένα Αεροσκάφη τύπου HERON I κατηγορίας MALE.

Τον Σεπτέμβριου του 2022, η Μ.ΜΕΑ/Φ μετονομάσθηκε σε 390Μ.ΜΕΑ/Φ

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...