461
| ΙΝΤΙΜΕnews

Σταϊκούρας στην ΕΡΤ: Ετσι θα λυθεί το κυκλοφοριακό στον Κηφισό

Protagon Team Protagon Team 7 Νοεμβρίου 2024, 11:02
|ΙΝΤΙΜΕnews

Σταϊκούρας στην ΕΡΤ: Ετσι θα λυθεί το κυκλοφοριακό στον Κηφισό

Protagon Team Protagon Team 7 Νοεμβρίου 2024, 11:02

Στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και τη μείωση της κίνησης σε οδικές αρτηρίες του Λεκανοπεδίου, όπως ο Κηφισός, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε δηλώσεις του στη πρωινή ενημερωτική εκπομπή του ERTnews την Πέμπτη.

Οπως είπε ο υπουργός, ένα από τα σημαντικά σχέδια είναι η δημιουργία κέντρου εφοδιαστικής αλυσίδας στην περιοχή της Φυλής, το οποίο θα μεταφέρει τις περίπου 20.000 κινήσεις μικρών επιχειρήσεων μακριά από τον άξονα του Κηφισού. Με αυτόν τον τρόπο, στόχος είναι να αποσυμφορηθεί η κίνηση, αν και, όπως σημείωσε, «δεν είναι δυνατή η άμεση προσθήκη επιπλέον λωρίδων ούτε στον Κηφισό ούτε στην Αττική Οδό».

Στις επόμενες κινήσεις περιλαμβάνεται μία σειρά από έργα: γέφυρες στην περιοχή του Σκαραμαγκά, την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, υπογειοποιήσεις στον Πειραιά για ευκολότερη πρόσβαση στο λιμάνι και την επέκταση της Αττικής Οδού. Ολες αυτές οι προτάσεις αποτελούν στοχευμένες παρεμβάσεις, αλλά απαιτούν σημαντική χρηματοδότηση και προσεκτικό σχεδιασμό για να υλοποιηθούν.

Εν τω μεταξύ, στα δρομολόγια των μέσων μαζικής μεταφοράς, εντάσσονται 270 νέα λεωφορεία (140 ηλεκτρικά) και όπως τόνισε ο κ. Σταϊκούρας,  κάθε εβδομάδα προστίθενται και άλλα.

Ενδεικτικά, ανέφερε ότι την επόμενη εβδομάδα φτάνουν τα πρώτα 20 από τα 100 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου μήκους 18 μέτρων, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς αναμένονται επιπλέον 100 οχήματα μέσω leasing, με συνολικό στόχο τα 400 μέχρι το τέλος του έτους και τα 950 έως το καλοκαίρι του 2025.

Με δεδομένο επίσης ότι το 39% του στόλου δεν είναι προσβάσιμο για ΑμεΑ, τα παλαιότερα οχήματα θα αποσυρθούν.

Παράλληλα, προστίθεται ακόμα ένας διαγωνισμός για 700 νέα λεωφορεία, εκ των οποίων τα 200 θα είναι τρόλεϊ και 50 με καύσιμο υδρογόνου, για να εναρμονιστούν με τις νέες ευρωπαϊκές πρακτικές. Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη εξεύρεσης οδηγών, επισημαίνοντας ότι αποτελεί ακόμη μια δύσκολη άσκηση για το υπουργείο.

Αλλά και στη Θεσσαλονίκη, όπως διαβεβαίωσε ο υπουργός Μεταφορών,  το 50% του στόλου των λεωφορείων θα έχει ανανεωθεί μέχρι το τέλος του έτους. «Πολλές φορές –σημείωσε– εκπαιδεύεις έναν οδηγό, στη συνέχεια μετακινείται και αποχωρεί, γιατί έχει έναν καλύτερο μισθό από τον ιδιωτικό τομέα», γεγονός που καθιστά τη διαδικασία πρόσληψης και διατήρησης οδηγών δύσκολη.

Οσον αφορά το Μετρό, ο κ. Σταϊκούρας διαβεβαίωσε ότι «θα είμαστε έτοιμοι στις 30 Νοεμβρίου» για να παραδώσουμε στους πολίτες 13 νέους σταθμούς και 15 συρμούς, μετά από 18 χρόνια καθυστερήσεων. Σχετικά με την ασφάλεια του Μετρό, επισήμανε ότι από το 2021 «έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές και στα συστήματα και στους συρμούς», με στόχο την πιστοποίηση της ασφάλειας από ανεξάρτητο αξιολογητή.

Αναφορικά, τέλος,  με την τιμολογιακή πολιτική, επανέλαβε ότι «δεν είναι το ενιαίο εισιτήριο όπως στην Αθήνα», αλλά ότι η πόλη θα εφαρμόσει ένα σύστημα «60 λεπτά για το μετρό και 60 λεπτά για τα λεωφορεία», που θα ισχύσει για έξι μήνες. Στη συνέχεια, θα αξιολογηθεί η χρήση των μέσων από τους πολίτες, για να εξεταστεί αν απαιτείται ενιαίο εισιτήριο.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...