Σταϊκούρας για παράνομα φορτία στα τρένα: «Ποιος μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά;»
Σταϊκούρας για παράνομα φορτία στα τρένα: «Ποιος μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά;»
Μόλις λίγες ώρες μετά τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού για τα Τέμπη και την ομολογία, παρά την αρχική του διαβεβαίωση περί του αντιθέτου, για το ενδεχόμενο η εμπορική αμαξοστοιχία να μετέφερε, παρανόμως, εύφλεκτα υλικά ανάμεσα στο φορτίο της, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας εμφανίστηκε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και δήλωσε ευθαρσώς ότι ούτε εκείνος βάζει το χέρι του στη φωτιά –όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε– για το κατά πόσο γίνεται λαθρεμπόριο καυσίμων ή διακίνηση παράνομων φορτίων εν γένει στα τρένα.
«Δεν μπορείτε να βάλετε το χέρι σας στη φωτιά για το αν διακινούνται παράνομα φορτία με τα τρένα. Μπορείτε;» ήταν το ερώτημα που έγινε στον υπουργό στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του καναλιού του Φαλήρου «Σήμερα»:
«Ποιος μπορεί να το βάλει;» αποκρίθηκε εκείνος, συμπληρώνοντας πως «ακόμα δεν έχει βγάλει πόρισμα η Δικαιοσύνη».
Ομοίως και στην παρεπόμενη ερώτηση, αν δύο χρόνια μετά την τραγωδία στα Τέμπη, έχουμε σήμερα ασφαλή σιδηρόδρομο, ο κ. Σταϊκούρας θέλησε να απαντήσει και με ένα… ερώτημα:
«Ποιος μπορεί να το πει αφού γίνεται προανάκριση;» είπε, για να σημειώσει ότι «απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο».
Σε άλλη ερώτηση για το αν ο ίδιος, ως πολιτικός προϊστάμενος στον τομέα των Μεταφορών και δη τον σιδηρόδρομο, συνομιλεί με την Hellenic Train, ο βουλευτής Φθιώτιδας απάντησε καταφατικά:
«Ευθύνη –είπε– του υπουργείου Υποδομών υπάρχει στον ΕΔΟΣΑΑΜ (ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ), όπου όχι μόνο βοηθούμε τη διερεύνηση, αλλά δίνουμε και περισσοτέρους πόρους.
»Σε ό,τι αφορά την Hellenic Train, δεν υπάρχει κάποια διαφορετική διατύπωση από αυτήν που έχει κατατεθεί δημόσια. Εάν αποδειχθούν ευθύνες της, θα πληρώσει ποινικά. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Το μόνο που υπάρχει είναι η δημόσια τοποθέτησή τους 3 Μαρτίου του 2023 στην κοινοβουλευτική ερώτηση στη Βουλή».
Αναφορικά εξάλλου με το τι έχει γίνει μέχρι σήμερα στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της ασφάλειας των Μεταφορών, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι στο δίκτυο ενσωματώθηκαν νέα τεχνολογικά συστήματα. «Διαρκώς ενισχύουμε το σύστημα. Απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Στην Ουαλία, 21 Οκτωβρίου του 2024, που λειτουργούσαν τα τεχνολογικά συστήματα, έγινε σύγκρουση. Στο Στρασβούργο, πριν από λίγες εβδομάδες, έγινε σύγκρουση. Θέλω να πω, υπάρχει πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας», θέλησε να σημειώσει.
Τέλος, ο υπουργός μίλησε για σχέδιο δράσης που έχει συμφωνηθεί με την Ευρώπη και ήδη, όπως έκανε γνωστό, η Κομισιόν έχει κάνει λόγο για «ικανοποιητική πρόοδο».
«Ψηφίσαμε τον Δεκέμβριο την αναδιοργάνωση των οργανισμών με έναν ειδικό ενιαίο δημόσιο φορέα. Εχουμε εξασφαλίσει για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες χρηματοδότηση 1,2 δισ. για καλύτερες υποδομές», περιέγραψε, ενώ σε ερώτηση για το αν σκέφτηκε να παραιτηθεί, απάντησε ως ακολούθως:
«Γιατί; Εχω πράξει κάτι το οποίο δεν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση σε ό,τι αφορά στην ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών; Αναλάβαμε την πολιτική διακυβέρνηση το καλοκαίρι του 2023 κι εφαρμόζουμε ένα σχέδιο συμφωνημένο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ενημερώνουμε το ελληνικό κοινοβούλιο κάθε έξι μήνες και υπάρχουν θετικά σχόλια συναδέλφων της αντιπολίτευσης από όλα τα κόμματα για την προσπάθεια που καταβάλλουμε το τελευταίο 1,5 έτος, παρά τις δυσκολίες που πράγματι υφίστανται και είναι διαχρονικές».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Σταϊκούρας για παράνομα φορτία στα τρένα: «Ποιος μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά;»
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.