402
| Shutterstock

Σοκ από την ΕΛΣΤΑΤ: Στο 6,2% ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο!

Protagon Team Protagon Team 15 Φεβρουαρίου 2022, 12:13

Σοκ από την ΕΛΣΤΑΤ: Στο 6,2% ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο!

Protagon Team Protagon Team 15 Φεβρουαρίου 2022, 12:13

Σε επίπεδα πρωτοφανή για τον 21ο αιώνα ανέβηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον μήνα Ιανουάριο, με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποίησε την Τρίτη η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021, ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή σημείωσε αύξηση 6,2% (έναντι μείωσης 2,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το 2020). Τον Δεκέμβριο του 2021, ο πληθωρισμός ήταν στο 5,1%.

Πρόκειται, όπως επεσήμαναν παρατηρητές, για ρεκόρ 25ετίας, τη χειρότερη δηλαδή επίδοση από τότε που η χώρα μας είχε ακόμα τη δραχμή και πριν τη σύνδεση του εθνικού νομίσματος με το ευρώ το 1998. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, υψηλότερο πληθωρισμό είχε δει η Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 1997 (6,6%).

Το ανησυχητικό είναι ότι πλέον οι τρομακτικές ανατιμήσεις στην ενέργεια έχουν επεκταθεί και σε άλλους τομείς βασικών αγαθών, όπως η στέγαση και τα τρόφιμα.

Οπως αναφέρθηκε στο σχετικό δελτίο της ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2021, οφείλεται κατά βάση στους εξής παράγοντες:

♦ 5,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλεύρι και άλλα δημητριακά, ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, γιαούρτι, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας, λοιπά τρόφιμα, καφέ, χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αλλαντικά.

♦ 7,0% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

♦ 22,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

♦ 3,0% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

♦ 11,1% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

♦ 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

♦1,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

♦ 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...