Είναι ένα σοκ: για πρώτη φορά από το μακρινό 1994, επί δραχμής, επί… Ανδρέα Παπανδρέου σε μια χώρα χωρίς κινητά τηλέφωνα και χωρίς Internet, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα μας έφτασε σε διψήφια ποσοστά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε την Τρίτη η ΕΛΣΤΑΤ, ο εθνικός δείκτης τιμών καταναλωτή διαμορφώθηκε τον Απρίλιο στο 10,2% από το 8,9% τον Μάρτιο, καταγράφοντας επίπεδα-ρεκόρ από το 1994.
Η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) τον μήνα Απρίλιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2022, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 2,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, γάλα νωπό πλήρες, γιαούρτι, τυριά, αυγά, έλαια και λίπη, νωπά λαχανικά, κατεψυγμένα λαχανικά, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ζυμαρικά, νωπά ψάρια.
• 14,1% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.
• 4,0% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
• 0,4% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
• 0,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, βενζίνη. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο κίνησης, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
• 0,6% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πακέτο διακοπών.
• 0,9% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία – καφενεία.
2. Από τη μείωση του δείκτη κατά
• 0,5% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα κρασιά.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News