685
«Δεν υπάρχει αύξηση στα κρατικά έσοδα από τα καύσιμα, αλλά λόγω της μείωσης της κατανάλωσης, έχουμε μείωση 112 εκατομμυρίων ευρώ στον ΕΦΚ στο πρώτο τρίμηνο του 2022. Επομένως δεν έχουμε δημοσιονομικό χώρο για άλλα μέτρα», εξήγησε μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών | ΥouTube/ΑΝΤ1

Σκυλακάκης: 14-15 Ιουνίου η πλατφόρμα για την επιδότηση στο ρεύμα – δεν υπάρχει χώρος για περαιτέρω μέτρα στα καύσιμα

Protagon Team Protagon Team 25 Μαΐου 2022, 11:07
«Δεν υπάρχει αύξηση στα κρατικά έσοδα από τα καύσιμα, αλλά λόγω της μείωσης της κατανάλωσης, έχουμε μείωση 112 εκατομμυρίων ευρώ στον ΕΦΚ στο πρώτο τρίμηνο του 2022. Επομένως δεν έχουμε δημοσιονομικό χώρο για άλλα μέτρα», εξήγησε μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών
|ΥouTube/ΑΝΤ1

Σκυλακάκης: 14-15 Ιουνίου η πλατφόρμα για την επιδότηση στο ρεύμα – δεν υπάρχει χώρος για περαιτέρω μέτρα στα καύσιμα

Protagon Team Protagon Team 25 Μαΐου 2022, 11:07

Στόχος της κυβέρνησης είναι να έχει ανοίξει η πλατφόρμα για την επιδότηση στο ρεύμα περί τα μέσα Ιουνίου. Αυτό δήλωσε σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης, ενώ για τα καύσιμα σημείωσε ότι για να υπάρξει περαιτέρω παρέμβαση απαιτείται δημοσιονομικός χώρος, που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει.

«Η προσπάθεια –ανέφερε ο κ. Σκυλακάκης για την επιδότηση στο ηλεκτρικό ρεύμα– είναι να ανοίξει η πλατφόρμα στις 14-15 Ιουνίου για όσους έχουν μεικτό οικογενειακό εισόδημα έως 45.000 ευρώ, για την επιδότηση έως 600 ευρώ στα νοικοκυριά. Θα μείνει ανοιχτή η πλατφόρμα για περίπου 15 ημέρες, ώστε να κάνουν αιτήσεις όλα τα νοικοκυριά».

«Είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο αν το ποσό του οικογενειακού εισοδήματος για τους δικαιούχους θα είναι καθαρό και όχι μεικτό, αυτό θα το δούμε τις επόμενες ημέρες», πρόσθεσε, επισημαίνοντας ότι για το βοήθημα θα ληφθούν υπόψη τα στοιχεία εισοδήματος που αφορούν το 2020, «για να είναι ομοιόμορφη η κρίση του κράτους για το ύψος της βοήθειας».

Οπως διευκρίνισε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, «σε περίπτωση νοικοκυριών που έχουν κοινό ρολόι, η επιδότηση θα πάει σε ένα ΑΦΜ. Αν γίνουν αιτήσεις π.χ. από δύο, το ποσό θα μοιραστεί. Αν γίνουν αιτήσεις από πάνω από ένα νοικοκυριά, το ποσό θα δοθεί στη χρονολογικά πρώτη αίτηση που θα κατατεθεί».

Αντίστοιχα, τόνισε, και «οι επιχειρήσεις θα έχουν μια μείωση στους λογαριασμούς τους από την εφαρμογή των μέτρων αναδρομικά για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2022. Μιλάμε για ένα εκατομμύριο κόσμο, που τους επόμενους μήνες θα δει τους μειωμένους λογαριασμούς ρεύματος βάσει των μέτρων συν τα αναδρομικά».

Αναφορικά, εξάλλου, με το πρόβλημα που έχει προκύψει με τους δικαιούχους του επιδόματος καυσίμων  –επειδή δεν διαθέτουν smartphone για να «κατεβάσουν» την ψηφιακή κάρτα καυσίμων, στην οποία το ποσό είναι 5 ευρώ μεγαλύτερο από ό,τι στις άλλες μορφές επιδότησης– ο Θόδωρος Σκυλακάκης είπε πως καθώς δεν μπορεί να υπάρξει άλλη παρέμβαση για ακύρωση της κάρτας, η προτεινόμενη λύση σε όσους δικαιούχους δεν μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στην ψηφιακή κάρτα, είναι «να κατεβάσουν την εφαρμογή στο κινητό ενός άλλου προσώπου, ενός φίλου τους και να βάλουν τα χαρακτηριστικά τα δικά τους, ώστε να εγκριθεί το ποσό. Μετά, θα πρέπει να γίνει μια επίσκεψη μαζί με το κινητό αυτό στο πρατήριο καυσίμων και εκεί μπορεί να εξαντληθεί το ποσό της επιδότησης με ένα γέμισμα, 45 ευρώ είναι το συνολικό ποσό».

Στη συνέντευξή του στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του ΑΝΤ1, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών έβαλε φρένο στα σενάρια – πληροφορίες περί παράταση του μέτρου της επιδότησης στα καύσιμα, καθώς, όπως είπε, «δεν έχουμε δημοσιονομικό χώρο αυτήν τη στιγμή για παράταση του μέτρου της επιδότησης στα καύσιμα τους επόμενους μήνες, ενώ επηρεάζεται η τύχη του και από την πορεία της τιμής του φυσικού αερίου και τα μέτρα για την επιδότηση των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος».

Στο σημείο αυτό, ο κ. Σκυλακάκης υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει αύξηση στα κρατικά έσοδα από τα καύσιμα, αλλά λόγω της μείωσης της κατανάλωσης, έχουμε μείωση 112 εκατομμυρίων ευρώ στον ΕΦΚ στο πρώτο τρίμηνο του 2022. Επομένως, δεν έχουμε δημοσιονομικό χώρο για άλλα μέτρα».

«Δεν μπορεί να γίνει μείωση του φόρου στα καύσιμα. Αυτό απαιτεί δημοσιονομικό χώρο, διότι με το που μειώσεις τον φόρο, θα έχεις μεγάλη κατανάλωση και θα υπάρξει απώλεια εσόδων από τον ΕΦΚ στα καύσιμα. Αν κάνουμε μείωση του ΦΠΑ, θα έχουμε σοβαρή μείωση των δημοσίων εσόδων και δεν θα έχουμε μετά δημοσιονομικό χώρο», εξήγησε και μετέφερε την εκτίμηση ότι η τακτική της επιδότησης είναι προτιμότερη από τη μείωση των φόρων.

«Εγώ έχω την πλήρη εικόνα. Δεν είναι μόνο θέμα της ΕΕ η απόφαση για τη μείωση φόρων ή για την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής στο ρεύμα. Είναι και θέμα χρέους. Η Ελλάδα είναι η χώρα με το μεγαλύτερο χρέος. Η Ελλάδα βρίσκεται ένα σκαλί κάτω από την επενδυτική βαθμίδα και ο πιο σκληρός κριτής μας είναι οι αγορές, γιατί αν χαθεί η επαφή με αυτές, η χώρα θα το πληρώσει για μια δεκαετία», υπογράμμισε.

Διαβεβαίωσε, ωστόσο, ότι «αν βρεθεί δημοσιονομικός χώρος, θα έχουμε επιπλέον παρεμβάσεις για τους λογαριασμούς του ρεύματος και για τα καύσιμα».

«Κάνουμε συνεχείς ελέγχους στην αλυσίδα των καυσίμων για την αισχροκέρδεια. Το μεγάλο μας πρόβλημα είναι οι διεθνείς τιμές των καυσίμων. Οποιαδήποτε παρέμβαση στα καύσιμα απαιτεί δημοσιονομικό χώρο», επανέλαβε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News