Τα 10 ευρώ το κιλό έχει βάλει στόχο η κυβέρνηση για το αρνί στο «Καλάθι του Πάσχα», σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα.
«Δεν θέλουμε να περιορίσουμε το κέρδος των παραγωγών, θέλουμε να περιορίσουμε το περιθώριο κέρδους των μεσαζόντων, αυτή είναι η πίεση προς τις αλυσίδες, για να μείνει η τιμή λιανικής στα 10 ευρώ και κάτω, γιατί πρέπει και να πουληθούν αυτά τα προϊόντα, αλλιώς θα υπάρχει πρόβλημα για όλη την αλυσίδα της παραγωγής από τους κτηνοτρόφους και πάνω. Πρέπει όλοι να περιορίσουν τα κέρδη τους για να μπορέσουν οι καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους» είπε το Σάββατο στον ΑΝΤ1 ο κ.Σκρέκας.
Αναφερόμενος στο ζήτημα της ακρίβειας, ο κ. Σκρέκας είπε ότι έχουν γίνει βήματα αντιμετώπισής του και συνεχίζεται η μάχη, χωρίς κανείς να μπορεί να πει ότι έχει επέλθει η επιθυμητή μείωση τιμών. Είπε ωστόσο ότι «αν δείτε τον πληθωρισμό των τροφίμων, τον Ιανουάριο ήταν 8,3% και τον Μάρτιο έπεσε στο 5,3%, κατά 40%. Έχουμε λάβει μέτρα και έχουν αρχίσει να αποδίδουν όπως πχ. σε καθαριστικά σπιτιού και βρεφικές πάνες, όπου έχουμε αποπληθωριστικές τάσεις στις τιμές. Δεν πρόκειται να εφησυχάσουμε. Είδατε ότι στο ρεύμα πήραμε μέτρα και στην πορεία απέδωσαν».
Σε ισχύ από 22 Απριλίου το «Καλάθι των Νονών» και από 24 Απριλίου το «Καλάθι του Πάσχα»
Όπως έχει ανακοινώσει το υπουργείο Ανάπτυξης, από την Δευτέρα 22 Απριλίου 2024 έως και τις 4 Μαΐου 2024 τίθεται σε ισχύ το «Καλάθι των Νονών» και από τις 24 Απριλίου 2024 έως και τις 4 Μαΐου 2024 το «Καλάθι του Πάσχα». Επιπλέον, σε ισχύ έως τις 4 Μαΐου είναι και το «Καλάθι της Σαρακοστής».
Στο «Καλάθι του Πάσχα» εντάσσονται: Αρνί, κατσίκι, τσουρέκι και πασχαλινά σοκολατένια αυγά και αντίστοιχα προϊόντα.
Στο «Καλάθι των Νονών» εντάσσονται 12 κατηγορίες προϊόντων: Πασχαλινές λαμπάδες, σοκολατένια αυγά και διάφορα είδη παιχνιδιών
Έλεγχοι
Σε ερώτηση σχετικά με τους ελέγχους στην αγορά ο κ.Σκρέκας ανέφερε: «Επιβλήθηκαν πρόστιμα σε εταιρείες για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και παραπλανητικές εκπτώσεις. Εμείς βάζουμε τάξη στην αγορά, δεν πρόκειται να γίνουν ανεκτές τέτοιες πρακτικές, οι οποίες μπερδεύουν και θολώνουν το κριτήριο του καταναλωτή και τελικά κοστίζουν περισσότερα στην τσέπη του. Δεν είναι εύκολο για έναν καταναλωτή να παρακολουθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα τις τιμές. Εμείς συλλέγουμε ψηφιακά χιλιάδες τιμές και τις συγκρίνουμε. Μία από τις συνηθισμένες πρακτικές είναι η αύξηση των τιμών πριν από τις εκπτώσεις για να τις κατεβάσουν μετά. Οι έλεγχοι έχουν ξεπεράσει τις 40.000 και βλέπουμε ότι η αγορά σιγά-σιγά συμμορφώνεται».
Αναβαθμισμένος e-katanalotis
Το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με τον υπουργό, θα λανσαριστεί αναβαθμισμένη η πλατφόρμα e-katanalotis. Στην πλατφόρμα αυτή ο καταναλωτής μπορεί να συνθέσει από το σπίτι του τη δική του λίστα με τα προϊόντα και να κάνει σύγκριση τιμών αγοράζοντας από το σούπερ μάρκετ που μπορεί να τα προμηθευτεί φθηνότερα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News