Η χελώνα ετοιμάζεται να κατασπαράξει το θαλασσοπούλι | YouTube

Σεϋχέλλες: Εκπληκτοι οι επιστήμονες είδαν χελώνα να καταβροχθίζει θαλασσοπούλι [βίντεο]

Protagon Team Protagon Team 24 Αυγούστου 2021, 12:15
Η χελώνα ετοιμάζεται να κατασπαράξει το θαλασσοπούλι

Protagon Team Protagon Team 24 Αυγούστου 2021, 12:15

Κι όμως, η γιγαντιαία χελώνα δεν τρώει μόνο φύλλα και χορταράκι. Ανά πάσα στιγμή μπορεί να μεταμορφωθεί σε μία απειλητική για άλλα ζώα παρουσία, καθώς είναι σαρκοφάγος!

Ενα βίντεο που κατέγραψε την επίθεση μίας γιγαντιαίας χελώνας την στιγμή που καταβροχθίζει ένα μικρό θαλασσοπούλι, στις Σεϋχέλλες, προκάλεσε μεγάλη έκπληξη στους επιστήμονες και ανέτρεψε ό,τι ήξεραν για αυτήν.

«Τρομακτικό και συνάμα εκπληκτικό» αποκάλεσαν το γεγονός οι ειδικοί, καθώς είναι η πρώτη φορά που  καταγράφεται συμπεριφορά αρπακτικού από τη χελώνα του είδους Aldabrachelys gigantea.

Το βίντεο γυρίστηκε τον Ιούλιο του 2020, στη νήσο Φρίγκεϊτ, ένα ιδιωτικό νησί αφιερωμένο στον οικοτουρισμό, όπου ζουν 3.000 γιγαντιαίες χελώνες και δείχνει μία θηλυκή χελώνα να παραμονεύει το μικρό πουλί και να το αρπάζει με τα σαγόνια της από το κεφάλι.

Οπως σημειώνει ο Guardian, ποτέ άλλοτε δεν είχε καταγραφεί τέτοια σκηνή.

Σύμφωνα με μία μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό Current Biology, οι ειδικοί πίστευαν ότι επρόκειτο για αυστηρά χορτοφάγο είδος.

Οι χελώνες ήταν γνωστό πως έτρωγαν κοχύλια και οστά για να εξασφαλίσουν ασβέστιο για τον οργανισμό τους. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι οι ιδιαίτερες συνθήκες στο νησί ίσως έχουν ενθαρρύνει αυτή τη συμπεριφορά, καθώς υπάρχουν 265.000 θαλασσοπούλια που κάνουν τις φωλιές τους στα δέντρα και πολλά μικρά πέφτουν στο έδαφος αποτελώντας εύκολο στόχο για τις χελώνες.

Η επίθεση της γιγαντιαίας χελώνας

Ο Τζάστιν Γκέρλατς, διευθυντής ερευνών στο Peterhouse του Κέιμπριτζ και ερευνητής στο Μουσείο Ζωολογίας του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, είπε ότι οι χελώνες φαίνεται πως αναπτύσσουν νέα συμπεριφορά με εξελικτικές επιπτώσεις, αλλά και ότι ενδέχεται λόγω της αναγέννησης του οικοσυστήματος στο νησί αυτό, να επανήλθαν αρχαίες συμπεριφορές του είδους, που δεν είχαμε δει για εκατοντάδες χρόνια.

«Φαίνεται μάλιστα πως τους αρέσει να τρώνε πουλιά, αν αναλογιστούμε ότι το κάνουν παρόλο που είναι πολύ πιο δύσκολο από το να φάνε φυτά», πρόσθεσε ο ίδιος.