475
Νεαρή γιαπωνέζα ευχαριστιέται τη δροσιά μιας μπύρας. Η οικονομία της χώρας χρειάζεται ανθρώπους που δεν αποφεύγουν το αλκοόλ, όπως λέει η κυβέρνηση της Ιαπωνίας | GettyImages

Γιατί η Ιαπωνία θέλει να πείσει τους νέους της να… πίνουν αλκοόλ

Protagon Team Protagon Team 19 Αυγούστου 2022, 16:46
Νεαρή γιαπωνέζα ευχαριστιέται τη δροσιά μιας μπύρας. Η οικονομία της χώρας χρειάζεται ανθρώπους που δεν αποφεύγουν το αλκοόλ, όπως λέει η κυβέρνηση της Ιαπωνίας
|GettyImages

Γιατί η Ιαπωνία θέλει να πείσει τους νέους της να… πίνουν αλκοόλ

Protagon Team Protagon Team 19 Αυγούστου 2022, 16:46

Στην Ιαπωνία η νέα γενιά καταναλώνει πολύ λιγότερο αλκοόλ από τις παλαιότερες. Οι νεαροί δεν δείχνουν και πολύ μεγάλη προτίμηση στο εθνικό ποτό σάκε (ένα είδος κρασιού φτιαγμένο από ρύζι που καταναλώνεται κατά κόρον στη χώρα), ούτε όμως και σε άλλα εισαγόμενα, γεγονός που, ως φαίνεται, δεν αρέσει και πολύ στην κυβέρνηση. Οχι, βέβαια, γιατί θα ήθελε οι νέοι Ιάπωνες να γίνουν αλκοολικοί, αλλά γιατί σκέφτεται τα ταμεία της που δεν γεμίζουν αρκετά από τους φόρους που προέρχονται από την κατανάλωση ποτών.

Μετά από πολλή σκέψη το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να πάρει δραστικά μέτρα, προκηρύσσοντας έναν δημόσιο διαγωνισμό για να βρει ανθρώπους και επιχειρήσεις με έξυπνες ιδέες που θα βοηθούσαν να αντιστραφεί αυτή η «αντι-αλκοολική» τάση.

Και κάπως έτσι προέκυψε το «Sake Viva!», μια εκστρατεία που στοχεύει στο να  προταθεί μια καμπάνια που να κάνει το ποτό πιο ελκυστικό – και να τονώσει τη βιομηχανία.

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε άτομα ηλικίας 20 έως 39 ετών από τα οποία ζητείται να μοιραστούν επιχειρηματικές ιδέες που θα ιντριγκάρουν τους νέους και θα τους κάνουν να αγαπήσουν τη συνήθεια του ποτού στην παρέα, καταναλώνοντας είτε ιαπωνικό σάκε, είτε ουίσκι, μπύρα και κρασί.

Η ομάδα που έχει αναλάβει την διεξαγωγή του διαγωνισμού υποστηρίζει ότι οι νέες συνήθειες – που διαμορφώθηκαν, εν μέρει, κατά τη διάρκεια της πανδημίας της Covid – αλλά και η γήρανση του πληθυσμού έχουν οδηγήσει στη μείωση των πωλήσεων των αλκοολούχων ποτών.

Τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, όπως αναφέρει δημοσίευμα του BBC, λένε ότι οι αντιδράσεις που καταγράφηκαν ήταν ανάμεικτες: κάποιοι επέκριναν την ιδέα της προώθησης μιας ανθυγιεινής συνήθειας και άλλοι βρήκαν την ιδέα πολύ ενδιαφέρουσα –έκανε μάλιστα κάποιους γνωστούς ηθοποιούς να φτιάξουν βιντεάκια στα οποία υποδύονται τους οικοδεσπότες ενός πάρτι σε κάποιο ψηφιακό κλαμπ και να τα ανεβάσουν στο διαδίκτυο.

Οι ιδιώτες και οι εταιρείες που παίρνουν μέρος στον διαγωνισμό έχουν περιθώριο μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου για να καταθέσουν τις ιδέες τους. Στη συνέχεια, τα καλύτερα σχέδια θα μελετηθούν και θα αναπτυχθούν με τη βοήθεια ειδικών, πριν παρουσιαστούν οι τελικές προτάσεις τον Νοέμβριο.

Ο ιστότοπος της εκστρατείας, πάντως, έχει δώσει μεγάλη έμφαση στη μείωση των γεννήσεων και τη γήρανση του πληθυσμού, λέγοντας ότι αυτά αποτελούν τους σημαντικότερους παράγοντες στους οποίους οφείλεται η μείωση κατανάλωσης του αλκοόλ. Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτιμά ότι σχεδόν το ένα τρίτο (29%) του πληθυσμού της Ιαπωνίας είναι ηλικίας 65 ετών και άνω – το υψηλότερο ποσοστό γήρανσης πληθυσμού στον κόσμο.

Πρόσφατα, στοιχεία της οικονομικής υπηρεσίας που ασχολείται με την προέλευση των φόρων έδειξαν ότι οι άνθρωποι έπιναν λιγότερο το 2020 από το 1995, με τους αριθμούς να πέφτουν κατακόρυφα από τα 100 λίτρα σε ετήσια βάση στα 75 λίτρα ανά ενήλικα. Τα έσοδα από τους φόρους στο αλκοόλ έχουν, επίσης, συρρικνωθεί με τα χρόνια. Σύμφωνα με την εφημερίδα The Japan Times, τα έσοδα από αυτή την πηγή αποτελούσαν το 5% των συνολικών εσόδων το 1980, ενώ το 2020 ανήλθαν μόλις στο 1,7%.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News