Τα εστιατόρια στα μεγαλύτερα τουριστικά hotspot της Ιταλίας είναι συχνά ύποπτα για κερδοσκοπία, καθώς παρουσιάζουν στους επισκέπτες πελάτες ακριβά μενού.
Ετσι, η Ρώμη εξετάζει το ενδεχόμενο να εισαγάγει ένα προτεινόμενο ανώτατο όριο τιμών για τα σπαγγέτι «alla carbonara», καθώς υπάρχουν φόβοι ότι οι λογαριασμοί των εστιατορίων θα κλιμακωθούν όταν περίπου 35 εκατ. προσκυνητές θα καταφθάσουν, του χρόνου, στην ιταλική πρωτεύουσα, για τους εορτασμούς του Ιωβηλαίου Ετους της Ελπίδας, όπως μεταδίδει από το Μιλάνο ο ανταποκριτής των βρετανικών Times Τζέιμς Ιμάμ.
Την περασμένη εβδομάδα οι δημοτικοί σύμβουλοι της πόλης ενέκριναν μια πρόταση που απαιτούσε από το δημαρχείο της Ρώμης να καταρτίσει έναν κατάλογο με εθελοντικά όρια τιμών για ορισμένα από τα πιο δημοφιλή πιάτα με ζυμαρικά της πρωτεύουσας, όπως η καρμπονάρα και η αματριτσάνα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Τυπικό πιάτο της Ρώμης, η αυθεντική καρμπονάρα μαγειρεύεται με γκουαντσάλε, αυγά και πεκορίνο
Τα εστιατόρια που θα τηρούν τα όρια θα δικαιούνται να τοποθετούν ένα ειδικά σχεδιασμένο αυτοκόλλητο στα ταμεία ή στις βιτρίνες τους. Στην ίδια πρόταση ζητείται επίσης να γίνονται αυστηρότεροι έλεγχοι για το αν τα εστιατόρια της πόλης διαθέτουν τιμοκαταλόγους, όπως είναι υποχρεωμένα, έτσι ώστε να αποτρέπονται οι πλασματικά «φουσκωμένοι» λογαριασμοί.
Η ιδέα για το «σύμφωνο της καρμπονάρα», όπως ονομάστηκε, διατυπώθηκε για πρώτη φορά από τον Λουίτζι Γκαμπριέλε, πρόεδρο της συμβουλευτικής ένωσης καταναλωτών Consumerismo.
«Οποιος πουλάει μια υπερτιμημένη καρμπονάρα με αηδιαστική γεύση διαπράττει έγκλημα κατά του στομάχου και κατά της οικονομίας» δήλωσε ο Γκαμπριέλε και πρόσθεσε ότι η ανώτατη τιμή για μια μερίδα καρμπονάρα θα πρέπει να καθοριστεί στα 12-14 ευρώ.
Οι οικογένειες στη Ρώμη κάνουν περικοπές, σημειώνει ο Τζέιμς Ιμάμ στους Times, καθώς τα στάσιμα εισοδήματα πιέζονται από την αύξηση του κόστους ζωής κατά 388 ευρώ κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με σχετική μελέτη που δημοσίευσε η Εθνική Ενωση Καταναλωτών την περασμένη εβδομάδα. Η είδηση, δε, ότι η τιμή του καφέ στην πρωτεύουσα αυξήθηκε κατά 7% στους 12 μήνες έως τον Οκτώβριο προκάλεσε επίσης την απογοήτευση των ντόπιων.
Το τίμημα των αυξήσεων πληρώνουν τα 20.000 μπαρ και εστιατόρια της Ρώμης, καθώς οι Ιταλοί, που αγωνίζονται να τα βγάλουν πέρα, επιλέγουν πλέον να τρώνε στο σπίτι. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μείωση των εισπράξεων κατά 12% τον Αύγουστο, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με μελέτη της επιχειρηματικής ένωσης Fiepet Confesercenti.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο πρόεδρος της ένωσης καταναλωτών Consumerismo προτείνει η τιμή για μια καρμπονάρα να μην ξεπερνά τα 12-13 ευρώ
Ο Λουίτζι Γκαμπριέλε προειδοποίησε ότι οι εορταστικές εκδηλώσεις του Αγίου Ετους 2025, που θα προσελκύσουν εκατομμύρια προσκυνητές στην πόλη, οι οποίοι θα αναζητήσουν συγχώρεση αμαρτιών με επισκέψεις σε ιερούς τόπους και εκτέλεση ευσεβών πράξεων, θα προκαλέσει ανεξέλεγκτη αύξηση των τιμών.
Το Ιωβηλαίο Ετος του Βατικανού, που συνήθως γιορτάζεται μία φορά κάθε 25 χρόνια και φέτος είναι αφιερωμένο στην Ελπίδα, ξεκινάει την παραμονή των Χριστουγέννων και τελειώνει την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου 2026. Μάλιστα, το δημοτικό συμβούλιο της Ρώμης έχει επενδύσει 35 εκατ. ευρώ στην ανανέωση δρόμων μήκους 45 χιλιομέτρων, στο πλαίσιο της προετοιμασίας της πόλης ενόψει των αναμενόμενων μαζικών αφίξεων.
Ο Ιμάμ γράφει στους Times ότι τόσο οι αριστεροί όσο και οι δεξιοί δημοτικοί σύμβουλοι ψήφισαν υπέρ της πρότασης για την καρμπονάρα. Η Μόνικα Λουκαρέλι, οικονομική σύμβουλος του Δήμου της Ρώμης, συζήτησε το μέτρο με εκπροσώπους επιχειρήσεων την Τετάρτη, ενώ αυτόν τον μήνα θα έχει συναντήσεις με καταναλωτές και ιδιοκτήτες εστιατορίων για να εξεταστούν οι προτεινόμενες τιμές. Το μέτρο, δήλωσε, θα «προστατεύσει την οικονομία και την εικόνα της πόλης».
Ο Γκαμπριέλε παραδέχτηκε ότι, σε μια πόλη όπου πολλά εστιατόρια υψηλής ποιότητας σερβίρουν καρμπονάρα σε τιμές που φτάνουν τα 20 ευρώ, ορισμένοι ιδιοκτήτες αντιτάσσονται στην πρόταση περί πάγιας (προς τα πάνω) τιμής. Παρ’ όλα αυτά, ελπίζει ότι τα μισά εστιατόρια της Ρώμης θα υπογράψουν το «σύμφωνο» και θα παραλάβουν τα αυτοκόλλητα. «Θα αποκομίσουν οφέλη κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών» τόνισε.
Εξάλλου, εκτός από την προστασία των καταναλωτών, το μέτρο θα κάνει τους τουρίστες να αισθάνονται πιο ευπρόσδεκτοι. «Θέλουμε να αναστρέψουμε τη φήμη ότι τα εστιατόρια στη Ρώμη στοχεύουν στην εξαπάτηση των τουριστών» δήλωσε ο πρόεδρος της ένωσης καταναλωτών Consumerismo.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News