384
Ψάχνοντας για επιζώντες στις λαμαρίνες των βαγονιών | Stringer / SOOC

Πώς συνέβη; Στην αστυνομία Λάρισας ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ

Protagon Team Protagon Team 1 Μαρτίου 2023, 07:03
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 01/03/2023, 09:10
Ψάχνοντας για επιζώντες στις λαμαρίνες των βαγονιών
|Stringer / SOOC

Πώς συνέβη; Στην αστυνομία Λάρισας ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ

Protagon Team Protagon Team 1 Μαρτίου 2023, 07:03
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 01/03/2023, 09:10

Πώς συνέβη; Πώς δύο τρένα συγκρούστηκαν μετωπικά με αποτέλεσμα δεκάδες άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και ακόμα περισσότεροι να τραυματιστούν; Το γιατί και το πώς της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών ήδη βασανίζουν την ελληνική κοινή γνώμη που ξύπνησε την Τετάρτη σε έναν εφιάλτη.

Ηδη στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας οδηγήθηκαν τόσο ο σταθμάρχης του ΟΣΕ Λαρίσης, κατά τη βάρδια του οποίου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, όσο και ο κλειδούχος της Hellenic Train.

Οπως μετέδωσε η ΕΡΤ, πραγματοποποιείται προανάκριση η οποία όταν περατωθεί θα ενημερωθεί ο εισαγγελέας προκειμένου να αποφασίσει περαιτέρω κινήσεις.

Σύμφωνα με τη δημόσια τηλεόραση, ο 60χρονος σταθμάρχης, μαζί με τον εκπρόσωπο της σιδηροδρομικής εταιρείας Hellenic Train εκλήθησαν να δώσουν κατάθεση για το τραγικό συμβάν. Ο σταθμάρχης είχε αναλάβει καθήκοντα πριν ένα μήνα, μετά από μετεκπαίδευση.

Οι πρώτες πληροφορίες, όπως τις μετέδωσε η ανταποκρίτρια του κρατικού καναλιού, ανέφεραν ότι το επιβατικό τρένο, το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, έπρεπε μετά τον σταθμό της Λάρισας να παραμείνει σε γραμμή ανόδου. Ωστόσο, για άγνωστο λόγο, η αμαξοστοιχία μπήκε στη γραμμή της καθόδου, ενώ την ίδια στιγμή, στην ίδια γραμμή, κινούταν το εμπορικό τρένο προς την αντίθεση κατεύθυνση, με αποτέλεσμα να συμβεί η σφοδρή και μετωπική σύγκρουση.

Οπως έγινε γνωστό από την ΕΡΤ, οι εννέα μηχανοδηγοί και υπάλληλοι της σιδηροδρομικής εταιρείας σκοτώθηκαν στη μετωπική σύγκρουση.

«Hταν μια μετωπική σύγκρουση, τα δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή με αντίθετη κατεύθυνση», ανέφερε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενίδουνιας, ο οποίος εξήγησε ότι τα τρένα μπαίνουν στη γραμή με εντολή που δίνει ο διαχειριστής. Ο ίδιος κατήγγειλε ότι «δεν λειτουργεί κανένα ηλεκτρονικό σύστημα, όλα γίνονται χειροκίνητα στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής».

«Αυτό δεν θα γινόταν αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας. Υπάρχουν και δεν λειτουργούν τα συστήματα, έχουν εγκατασταθεί από το 2000, ήταν σε φάση ανάταξης, το έχουμε καταγγείλει δεκάδες φορές» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γενιδούνιας.

Εξηγώντας τον τρόπο λειτουργίας ανέφερε ότι «ο σταθμάρχης μας δίνει εντολή και λέει “φεύγετε από τον σταθμό Α και πάτε στο σταθμό Β, στη συνέχεια ο σταθμός Β μας βλέπει και ενημερώνει τον σταθμό Α ότι φτάσαμε».

Η επικοινωνία γίνεται μέσω ασυρμάτων, είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως «είναι σαν να κυκλοφορείς με αυτοκίνητο και να μην λειτουργούν τα φανάρια. Είναι αδιανόητο, δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό».

Τέλος, είπε ότι «η υποδομή ανήκει στον ΟΣΕ, αυτός που δίνει τις εντολές είναι ο ΟΣΕ, οι εντολές μεταφέρονται από σταθμαρχείο σε σταθμαρχείο».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...