Προβλήματα αντιμετωπίζει, σύμφωνα με άρθρο των βρετανικών Times η «Αir New Zealand», ο κρατικός αερομεταφορέας της Νέας Ζηλανδίας, τα οποία αφορούν συγκεκριμένα σε μία νέα πτήση που μόλις πριν λίγες ημέρες εγκαινίασε. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια πτήσεις στον κόσμο, που συνδέει απευθείας τη Νέα Υόρκη με το Όκλαντ. Η διάρκεια της συγκεκριμένης πτήσης υπολογίζεται σε πάνω από 17 ώρες, σε ένα ταξίδι όπου οι άνεμοι πνέουν αντίθετα από την κατεύθυνση του αεροσκάφους, με χιλιομετρική απόσταση που υπολογίζεται στα 14.215 χιλιόμετρα (8.833 μίλια).
Σύμφωνα με το άρθρο των Times του Λονδίνου, η εταιρεία φαίνεται ότι αρχικά υποτίμησε τους σφοδρούς ανέμους που πνέουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό. Έτσι, δεν πέρασε μία εβδομάδα από το παρθενικό ταξίδι της συγκεκριμένης απευθείας πτήσης και ο κρατικός αερομεταφορέας της Νέας Ζηλανδίας αναγκάστηκε να βγάλει ανακοίνωση: «Είχαμε κάνει εσφαλμένες εκτιμήσεις για την ισχύ των ανέμων που πνέουν αντίθετα από την κατεύθυνση του αεροσκάφους, όταν ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη προς το Όκλαντ», γράφει η ανακοίνωση, κάτι που φαίνεται ότι δεν ισχύει για την αντίθετη πτήση, από το Όκλαντ προς τη Νέα Υόρκη.
Το πρόβλημα είναι τόσο έντονο, που οι πιλότοι συχνά έχουν ζητήσει να κάνουν επείγουσες στάσεις ανεφοδιασμού, σε νησιά του Ειρηνικού, όπως γράφει η εφημερίδα. Ενίοτε δε, έχουν σκεφθεί διάφορα τρικ, όπως το να μην μεταφέρουν μαζί με τους επιβάτες όλες ή καθόλου αποσκευές. Έφθασαν ακόμη και σε σημείο να ζητήσουν σε κάποιους επιβάτες να ακυρώσουν το ταξίδι τους, αποζημιώνοντάς τους, φθάνει να ελαφρύνει το αεροσκάφος και να πετάξουν καλύτερα! Στο ταξίδι από το Όκλαντ προς τη Νέα Υόρκη, τα αεροσκάφη Boeing 787 Dreamliner μπορούν να μεταφέρουν έως και 260 επιβάτες. Ωστόσο, όπως ανακοινώνει η εταιρεία, στο μέλλον μόνο 180 επιβάτες θα επιτρέπονται στο ταξίδι της επιστροφής, όπου οι άνεμοι είναι αντίθετοι.
«Ενώ οι ούριοι άνεμοι βοηθούν το αεροσκάφος να ταξιδέψει πιο γρήγορα και να εξοικονομήσει καύσιμα, οι αντίθετοι άνεμοι επιβραδύνουν το αεροπλάνο, αυξάνοντας και το χρόνο πτήσης αλλά και την κατανάλωση του καυσίμου» λένε ειδικοί των πτήσεων στους βρετανικούς Times. Στην πρώτη πτήση της συγκεκριμένης γραμμής, που έγινε τη Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου πέταξαν μόλις 65 επιβάτες, με το αεροπλάνο να έχει φουλάρει περισσότερα καύσιμα απ’ όσα κανονικά χρειαζόταν. Δεν πέρασαν λίγα εικοσιτετράωρα και την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου, η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε στους επιβάτες ότι το αεροσκάφος θα έπρεπε να πραγματοποιήσει έκτακτη προσγείωση στο Διεθνές Αεροδρόμιο Nadi των Φίτζι, για ανεφοδιασμό καυσίμων, επικαλούμενη “ασυνήθιστα ισχυρούς αντίθετους ανέμους”. Εκείνη η πτήση συνεχίστηκε κανονικά, ωστόσο την Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου, δεκαπέντε επιβάτες δεν επιβιβάστηκαν εθελοντικά στο αεροσκάφος, καθώς κλήθηκαν από την εταιρεία να το κάνουν, προκειμένου να ελαφρύνουν το φορτίο! Αυτό ζητήθηκε, προκειμένου να αποφύγουν οι πιλότοι ξανά μια προσγείωση στα Φίτζι για ανεφοδιασμό καυσίμων. Οι επιβάτες, οι οποίοι δεν επιβιβάστηκαν εθελοντικά στο αεροσκάφος, αποζημιώθηκαν με 1.500 δολάρια και δωρεάν διαμονή στις ΗΠΑ.
«Οι προβλέψεις στις οποίες είχαμε βασίσει το σχεδιασμό της συγκεκριμένης πτήσης αποδείχθηκαν ανακριβείς και αυτό είναι πρόβλημα», είπε ο πιλότος Ντέιβιντ Μόργκαν στο «Radio Νew Zealand». Η αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία Qantas σχεδιάζει να προσφέρει στο επιβατικό κοινό το ίδιο δρομολόγιο, με αεροσκάφος Boeing 787 Dreamliner, τον επόμενο χρόνο. Η συγκεκριμένη εταιρεία επίσης σχεδιάζει μια απευθείας πτήση που θα συνδέει το Λονδίνο με το Σίδνεϊ, το 2025.
Οι πέντε μεγαλύτερες προγραμματισμένες πτήσεις είναι:
- Singapore Airlines: Σιγκαπούρη προς Νέα Υόρκη, 15.348 χλμ, 9.537 μίλια, με Airbus A350.
- Qantas: Περθ προς Λονδίνο, 14.500 χλμ, 9.010 μίλια, με Boeing 787.
- Qantas: Μελβούρνη προς Ντάλας, 14.471 χλμ, 8.992 μίλια, με Αirbus, A380.
- Air New Zealand: Όκλαντ προς Νέα Υόρκη, 14.215 χλμ, 8.833 μίλια, με Boeign 787.
- Singapore Airlines : Σιγκαπούρη προς Λος Άντζελες, 8.770 μίλια, με Αirbus A350.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News