Ποιος φταίει; Πώς συνέβη η αεροπορική τραγωδία στην Ουάσινγκτον
Ποιος φταίει; Πώς συνέβη η αεροπορική τραγωδία στην Ουάσινγκτον
Τα δύο μαύρα κουτιά του επιβατικού αεροπλάνου που συνετρίβη στον ποταμό Ποτόμακ μετά τη σύγκρουσή του με ελικόπτερο της αεροπορίας στρατού στους αιθέρες της Ουάσιγκτον, ανακτήθηκαν την Πέμπτη από τους ερευνητές, που προσπαθούν να κατανοήσουν τα αίτια της καταστροφής.
Ο αποτυπωτής ήχων πιλοτηρίου και ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης του Bombardier CRJ700 με 64 επιβαίνοντες, το οποίο συγκρούστηκε το βράδυ της Τετάρτης με ελικόπτερο Sikorsky H-60 Black Hawk με τριμελές πλήρωμα, εντοπίστηκαν και ανασύρθηκαν από τα παγωμένα νερά του ποταμού.
Τα δυο μαύρα κουτιά θα αναλυθούν πλέον από ομάδα της αμερικανικής υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών (NTSB), στην οποία ανατέθηκε να εξακριβώσει τα αίτια του δυστυχήματος χωρίς επιζώντες, του χειρότερου στις ΗΠΑ από το 2001.
Αξιωματούχοι του NTSB τόνιζαν πως δεν διαθέτουν «επαρκή στοιχεία» σε αυτό το στάδιο για να μιλήσουν για τις αιτίες, ή για να αποκλείσουν παράγοντες, συμπληρώνοντας πως η υπηρεσία λογαριάζει να δώσει στη δημοσιότητα προκαταρκτικό πόρισμα «εντός 30 ημερών».

Το στρατιωτικό ελικόπτερο εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση για τη διασφάλιση της «συνέχειας της κυβέρνησης» (τη μεταφορά σημαντικών πολιτικών προσώπων εκτός Ουάσινγκτον σε περίπτωση μείζονος καταστροφής ή πυρηνικού πολέμου). Τα γυμνάσια του είδους είναι συνηθισμένα στην αμερικανική πρωτεύουσα.
ΝΥΤ: Ενας ελεγκτής έκανε τη δουλειά δύο ανθρώπων
Υποστελεχωμένος ήταν ο πύργος ελέγχου του διεθνούς αεροδρομίου Ρόναλντ Ρίγκαν της Ουάσινγκτον την ώρα της αεροπορικής τραγωδίας που στοίχισε τη ζωή σε 67 ανθρώπους, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times.
Ειδικότερα, σύμφωνα με προκαταρκτική έκθεση της ομοσπονδιακής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (FAA) που επικαλείται η εφημερίδα, ο αριθμός των ελεγκτών στον πύργο ελέγχου στο αεροδρόμιο Ρόναλντ Ρίγκαν «δεν ήταν φυσιολογικός για την ώρα της ημέρας αυτής και τον όγκο της (εναέριας) κυκλοφορίας».
🇺🇸 New footage of yesterday’s plane and helicopter collision over Washington pic.twitter.com/5RzFgIPurk
— Sprinter Observer (@SprinterObserve) January 31, 2025
Ο ελεγκτής που ήταν επιφορτισμένος με τις πτήσεις ελικοπτέρων στην περιοχή, έδινε επίσης οδηγίες στους πιλότους αεροπλάνων κατά τη διαδικασία απογείωσης και προσγείωσης.
Όμως αυτό το έργο ανατίθεται συνήθως σε δύο ελεγκτές, όχι σε έναν.
Ο αυξημένος φόρτος εργασίας για τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας περιπλέκει την κατάσταση.
Ένας λόγος είναι ότι οι ελεγκτές χρησιμοποιούν διαφορετικές ραδιοσυχνότητες για να επικοινωνούν με πιλότους ελικοπτέρων και με πιλότους αεροπλάνων.
Αυτό σημαίνει πως την ώρα που ένας ελεγκτής συνομιλεί με τους πιλότους ενός ελικοπτέρου και ενός επιβατικού αεροσκάφους, οι δύο κυβερνήτες δεν μπορούν να ακούσουν ο ένας τον άλλον.

Στο δημοσίευμα των New York Times υπογραμμίζεται ότι ο πύργος ελέγχου στο αεροδρόμιο Ρόναλντ Ρίγκαν είναι υποστελεχωμένος εδώ και χρόνια.
Στην πιο πρόσφατη έκθεση προς το Κογκρέσο των ΗΠΑ σχετικά με την κατανομή εργατικού δυναμικού, υπογραμμιζόταν πως από τον Σεπτέμβριο του 2023 στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο απασχολούνταν 19 πιστοποιημένοι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, όταν η FAA και το σωματείο ζητούσαν τουλάχιστον 30.
Εξαιτίας της υποστελέχωσης, πολλοί ελεγκτές υποχρεώνονταν να εργάζονται έως και 10 ώρες ημερησίως με ένα μόνο ρεπό την εβδομάδα.
🚨Washington D.C🚨
How is this possible??? 👀👀👀
The helicopter came with a perfect view of the plane from a great distance.
I’m sorry friends but there’s something very strange here.#Washington #WashingtonDC #WashingtonPlaneCrash #Crash #USA #now
— Mundo Paranormal (@MParanormalYT) January 31, 2025
Σύμφωνα με τις καταγγελίες ελεγκτών, το ίδιο συμβαίνει σε όλα τα αμερικανικά αεροδρόμια εδώ και χρόνια και πολλές φορές έχει αποφευχθεί σύγκρουση αεροσκαφών την τελευταία στιγμή.
Βουλευτής με έδρα την Βιρτζίνια, δήλωσε ότι ανησυχούσε εδώ και πολύ καιρό για τον φόρτο της εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο της Ουάσινγκτον.
Πώς έγινε το δυστύχημα
Για να είναι δυνατή η ασφαλής πτήση, ο εναέριος χώρος χωρίζεται σε κατηγορίες που κυμαίνονται από πολύ αυστηρά ελεγχόμενες περιοχές γύρω από αεροδρόμια έως άλλες ζώνες -κυρίως αγροτικές- όπου οι κανόνες είναι πολύ πιο χαλαροί.
Οπως ανέλυσε πιλότος επιβατικών αεροσκαφών στην Telegraph, οι πιο αυστηρά ελεγχόμενες ζώνες είναι ο εναέριος χώρος κατηγορίας Α, όπως η περιοχή γύρω από το εθνικό αεροδρόμιο Ρόναλντ Ρίγκαν στην Ουάσινγκτον.
Οι πιλότοι πρέπει να λάβουν άδεια από τον Eλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας (ATC) για να εισέλθουν και, εκτός από καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, πρέπει να ακολουθούν κατά γράμμα τις οδηγίες του πύργου ελέγχου -όπως για την κατεύθυνση, το ύψος ή την άδεια προσγείωσης.
Το βράδυ της Τετάρτης, φαίνεται ότι ένα επιβατικό αεροσκάφος έλαβε άδεια να ευθυγραμμιστεί και να προσγειωθεί στον διάδρομο 33 (ο διάδρομος είναι σχεδιασμένος με κατεύθυνση 330 μοίρες, ενώ η αντίθετη κατεύθυνση είναι 150 μοίρες).
Αφού νωρίτερα, σε συνέντευξη Τύπου, ο Ντόναλντ Τραμπ είχε κατηγορήσει τις πολιτικές συμπερίληψης που ακολούθησαν οι Δημοκρατικοί προκάτοχοί του για το δυστύχημα –χωρίς κανένα αποδεικτικό στοιχείο- στη διάρκεια της νύχτας ξύπνησε και έσπευσε να γράψει σχετικά στο Truth Social:
«Το αεροπλάνο ήταν σε μια τέλεια και συνηθισμένη γραμμή προσέγγισης στο αεροδρόμιο. Το ελικόπτερο κατευθυνόταν ευθεία προς το αεροπλάνο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Είναι μια καθαρή νύχτα, τα φώτα του αεροπλάνου έλαμπαν, γιατί το ελικόπτερο δεν ανέβηκε ή κατέβηκε ή έστριψε;».
Washington plane crash: The footage that shows what went wrong
Find out more ⬇️https://t.co/sxNq8kFfun pic.twitter.com/iKwyWPsPOc
— The Telegraph (@Telegraph) January 30, 2025
Σε συνήθη πτήση εκτός ελεγχόμενου εναέριου χώρου, όταν δύο αεροσκάφη πλησιάζουν το ένα το άλλο, το αεροσκάφος που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά έχει προτεραιότητα.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η μία πτέρυγα έχει κόκκινο φως και η άλλη πράσινο -τα αεροσκάφη που πλησιάζουν, έχουν ένα οπτικό σύνθημα για να αναλάβουν ή όχι δράση αποφυγής, ανάλογα με το χρώμα του φωτός που βλέπουν.
Ωστόσο, μόλις δοθεί άδεια προσγείωσης από τον Ελεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας, ένα αεροσκάφος δεν χρειάζεται να αλλάξει πορεία ακόμη και αν, όπως φαίνεται να συμβαίνει στο συγκεκριμένο περιστατικό, ένα άλλο αεροσκάφος (το στρατιωτικό ελικόπτερο Black Hawk) πλησιάζει από τη δεξιά πλευρά του.
Συνεπώς, το ελικόπτερο θα έπρεπε να είχε παραχωρήσει προτεραιότητα στο επιβατικό αεροσκάφος. Το πλήρωμα του Black Hawk θα έπρεπε επίσης να ζητήσει άδεια από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας για να «διασχίσει τον ενεργό», δηλαδή να πετάξει πάνω από τον ενεργό διάδρομο και μια νοητή γραμμή που εκτείνεται από τον διάδρομο αυτό μέχρι τα όρια της ζώνης ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
Αυτός είναι ένας άλλος μηχανισμός ασφαλείας που έχει σχεδιαστεί για να κρατάει τα αεροσκάφη που προσγειώνονται και τους άλλους χρήστες του εναέριου χώρου μακριά ο ένας από τον άλλον. Στα πρακτικά του πύργου ελέγχου που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται να έχει δοθεί τέτοια άδεια.
Το LiveATC, μια δημόσια πηγή ραδιοφωνικών μεταδόσεων του πύργου ελέγχου, κατέγραψε την τελική μετάδοση από τους ελεγκτές προς το ελικόπτερο του αμερικανικού στρατού, το οποίο χρησιμοποιούσε το διακριτικό κλήσης PAT25.
«PAT25, βλέπετε ένα CRJ [το αεροσκάφος]; PAT25, περάστε πίσω από το CRJ», είπε ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας στις 20:47 το βράδυ της Τετάρτης, τοπική ώρα.
Extremely tense audio reveals air traffic controllers warned the U.S. Army helicopter that fatally crashed into an #AmericanAirlines passenger plane in Washington D.C. Wednesday night moments before the catastrophe.
Full, heartbreaking story: https://t.co/cEOjdpHXbj pic.twitter.com/JydVvC8WDA
— TMZ (@TMZ) January 30, 2025
Τέτοιου είδους ελιγμοί «προσπέρασης από πίσω» πραγματοποιούνται καθημερινά σε όλο τον κόσμο, αν και οι οπτικές εγκρίσεις τείνουν να δίνονται στο φως της ημέρας και όχι τη νύχτα.
Δευτερόλεπτα μετά από αυτή τη μετάδοση του ATC, συνέβη η σύγκρουση, με επιφωνήματα τρόμου να ακούγονται στο ηχητικό τη στιγμή της σύγκρουσης, προφανώς από άλλους ελεγκτές στον πύργο ελέγχου.
Η μετάδοση υποδηλώνει ότι οι πιλότοι του ελικοπτέρου είχαν λάβει εντολή να αναγνωρίσουν οπτικά το αεροσκάφος CRJ και να διασφαλίσουν ότι θα πετούσαν πίσω του κατά τη διέλευση του διαδρόμου προσέγγισης στον διάδρομο 33.
Κανονικά ένας πιλότος θα έπρεπε να αναγνωρίσει την εντολή του ATC λέγοντας «traffic in sight» ή «traffic not in sight» («βλέπω αεροσκάφος» ή «δεν βλέπω αεροσκάφος»).
Αυτή η απάντηση δεν ήρθε ποτέ…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Ποιος φταίει; Πώς συνέβη η αεροπορική τραγωδία στην Ουάσινγκτον
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.