Η Coca-Cola χρησιμοποίησε αποκλειστικά την τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης για τη δημιουργία της φετινής χριστουγεννιάτικης διαφήμισής της, αντί να προσφέρει σε έναν ηθοποιό τον ρόλο του Αϊ Βασίλη. Η φετινή εκδοχή του ετήσιου κλιπ, διάρκειας 15 δευτερολέπτων, με τίτλο «Ερχονται οι γιορτές», σηματοδοτεί την πρώτη εκτενή χρήση της γενετικής ΤΝ από τη μάρκα του ανθρακούχου ποτού σε χριστουγεννιάτικη τηλεοπτική της καμπάνια.
Τα διάσημα χριστουγεννιάτικα φορτηγά της Coca-Cola στο χειμωνιάτικο τοπίο πρωτοεμφανίστηκαν στις τηλεοπτικές οθόνες το 1995, όπως επισημαίνει δημοσίευμα της Telegraph. Για την πρώτη διαφήμιση χρησιμοποιήθηκαν τρία πραγματικά φορτηγά μήκους 12 μέτρων και βάρους δύο τόνων, στολισμένα με 30.000 λαμπιόνια το καθένα, σύμφωνα με την εταιρεία.
Φέτος η Coca-Cola, η χρηματιστηριακή αξία της οποίας είναι 100 δισ. δολάρια (94,50 δισ. ευρώ), χρησιμοποίησε την ΤΝ για να δημιουργήσει μια «αποτελεσματική» διαφήμιση, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα. Ο Χαβιέ Μέζα, επικεφαλής μάρκετινγκ της φίρμας στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ισχυρίζεται ότι η εταιρεία σκόπευε να να προσαρμόσει τη διαφήμιση στη «σημερινή εποχή», χρησιμοποιώντας ένα διαφορετικό καστ και ενσωματώνοντας την ΤΝ.
Μιλώντας στο περιοδικό Marketing Week, ανέφερε ότι η Coca-Cola δεν σκόπευε εξαρχής να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία, αλλά η ομάδα του μάρκετινγκ είχε εντολή να προσαρμόσει «το χριστουγεννιάτικο κλιπ στο παρόν, εξερευνώντας την ΤΝ ως μια πιθανή επιλογή». Πρόσθεσε ότι η χρήση ΤΝ ήταν ένας «αποτελεσματικός» τρόπος εξοικονόμησης χρόνου και χρημάτων.
Η φετινή διαφήμιση ακολουθεί τα εορταστικά φορτηγά σε δρομάκια με πεύκα και μέσα σε μια φιλόξενη πόλη γεμάτη κοντινές λήψεις γλεντζέδων που φορούν μάλλινα καπέλα και κρατούν μπουκάλια Coca-Cola Zero, ενώ εμφανίζεται μόνο το χέρι του Αϊ Βασίλη. Το εορταστικό κλίμα του κλιπ διαθέτει το γνωστό πιασάρικο τραγούδι της πρωτότυπης χριστουγεννιάτικης διαφήμισης.
Το περυσινό κλιπάκι της εταιρείας, με τίτλο «Ο κόσμος χρειάζεται περισσότερους Αγιους Βασίληδες», απεικόνιζε μια πόλη γεμάτη από κοκκινόσκουφους «αγίους» που κάνουν καλές πράξεις και βοηθούν ο ένας τον άλλον. Με τις χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις της η Coca-Cola έχει διαμορφώσει τη σύγχρονη εικόνα του Αϊ Βασίλη τις τελευταίες οκτώ δεκαετίες.
Το 1931 ανέθεσε στον εικονογράφο Χάντον Σάντμπλομ να σχεδιάσει έναν Αγιο Βασίλη για τις χριστουγεννιάτικες διαφημιστικές αφίσε της, και εκείνος έφτιαξε την εικόνα της χαρούμενης φιγούρας με τα ροδαλά μάγουλα και τη μακριά κατάλευκη γενειάδα. Η έμπνευση του Σάντμπλομ ήταν ένα ποίημα του Κλέμεντ Κλαρκ Μουρ από το 1822 με τίτλο «Η Νύχτα Πριν τα Χριστούγεννα».
Η διάσημη τηλεοπτική διαφήμιση του 1995, που δημιουργήθηκε από το διαφημιστικό πρακτορείο WB Doner, περιείχε τα ειδικά εφέ της διάσημης εταιρείας Industrial Light and Magic (ILM) του σκηνοθέτη Τζορτζ Λούκας – που έχει υπογράψει τα εφέ επιτυχημένων ταινιών όπως οι δικές του «Ο Πόλεμος των Αστρων», «Οι Κυνηγοί της Χαμένης Κιβωτού», αλλά και το «Φόρεστ Γκαμπ».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News