Η θεωρία ότι ο Ντέιβιντ Μπάουι (1947-2016) αποφάσισε να δώσει ο ίδιος τέλος στη ζωή του, με υποβοηθούμενη αυτοκτονία, δεν είναι καινούρια. Εχοντας αποδεχτεί το μη αναστρέψιμο γεγονός της ανίατης ασθένειάς του, φρόντισε μέχρι τέλους την υστεροφημία του, σαν επιμελής ταξιδιώτης, που ετοιμάζει πολύ προσεκτικά τη βαλίτσα του για το τελευταίο και πιο μακρύ του ταξίδι.
Οπως αναφέρουν και πολλά ξένα δημοσιεύματα, τα δύο singles που κυκλοφόρησαν σε πολύ μικρή χρονική απόσταση το ένα από το άλλο, η κυκλοφορία του τελευταίου του άλμπουμ την ημέρα των 69ων γενεθλίων του και τελικά, ο θάνατός του, δύο ημέρες αργότερα, μαρτυρούν ότι αυτή η μουσική διάνοια, κατάφερε να ενορχηστρώσει ακόμη και την αναχώρησή της από τον μάταιο τούτο κόσμο.
Η συγγραφέας, βιογράφος και στενή του φίλη Λέσλι-Αν Τζόουνς, που υπογράφει και το βιβλίο «Hero: David Bowie», επαναφέρει με πρόσφατη συνέντευξή της στο BBC Radio ότι το πιθανότερο σενάριο είναι ο Μπάουι να κατέφυγε στην επιλογή της υποβοηθούμενης αυτοκτονίας.
Ποια είναι η διαφορά αυτής της πρακτικής από την ευθανασία; Στην ευθανασία είναι ο γιατρός, ο οποίος ενεργά θέτει τέρμα στη ζωή του ασθενούς με τη χορήγηση του κατάλληλου φαρμάκου, ενώ στην ιατρικά υποβοηθούμενη αυτοκτονία τα θανατηφόρα φάρμακα δίνονται ή συνταγογραφούνται από τον γιατρό, αλλά τα παίρνει μόνος του ο ασθενής.
Η ευθανασία και η ιατρικά υποβοηθούμενη αυτοκτονία σιγά-σιγά νομιμοποιούνται στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, χωρίς όμως να λείπουν οι αντιδράσεις και ο σκεπτικισμός. Πάνω από το 70% των θανάτων με ευθανασία ή υποβοηθούμενη αυτοκτονία έχουν να κάνουν με περιπτώσεις καρκινοπαθών.
Και κάπως έτσι, ο «θεός Μπάουι», όπως τον αποκαλούν συχνά οι χιλιάδες θαυμαστές του, ίσως και να αποφάσισε να ρίξει την αυλαία με τα ίδια του τα χέρια.
Στο βιντεοκλίπ-καλλιτεχνικό του φινάλε «Lazarus», καταλήγει να μπαίνει στη ντουλάπα-φέρετρο, κλείνοντας την πόρτα με το ίδιο του το χέρι. Μία έξοδος – δαχτυλικό αποτύπωμα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News