337
| SOOC

Πρόεδρος μηχανοδηγών για την τραγωδία στα Τέμπη: Ολα γίνονται χειροκίνητα – προφορικά όλες οι εντολές

Protagon Team Protagon Team 1 Μαρτίου 2023, 10:00
|SOOC

Πρόεδρος μηχανοδηγών για την τραγωδία στα Τέμπη: Ολα γίνονται χειροκίνητα – προφορικά όλες οι εντολές

Protagon Team Protagon Team 1 Μαρτίου 2023, 10:00

«Ολα γίνονται χειροκίνητα – Από το 2000 δεν λειτουργούν τα συστήματα».

Με αυτές τις δέκα λέξεις ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδούνιας, προσδιόρισε την αιτία της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, περιγράφοντας σε δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ τον προφορικό (!) τρόπο λειτουργίας κατά τον έλεγχο της κυκλοφορίας των τρένων.

«Αυτό δεν θα γινόταν αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας», τόνισε ο κ. Γενηδούνιας. Τα  τρένα, εξήγησε, μπαίνουν στη γραμμή με εντολή που δίνει ο διαχειριστής και «δεν λειτουργεί κανένα ηλεκτρονικό σύστημα, όλα γίνονται χειροκίνητα στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής».

Οπως είπε, στο σημείο του δυστυχήματος υπάρχει διπλή γραμμή και το ένα τρένο μπήκε στη γραμμή του άλλου. «Αυτό δεν θα γινόταν αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας. Υπάρχουν και δεν λειτουργούν τα συστήματα, έχουν εγκατασταθεί από το 2000, ήταν σε φάση ανάταξης, το έχουμε καταγγείλει δεκάδες φορές», υπογράμμισε.

Και εξηγώντας εν συντομία τον τρόπο λειτουργίας, συμπλήρωσε: «Ο σταθμάρχης μας δίνει εντολή και λέει “φεύγετε από τον σταθμό α και πάτε στο σταθμό β”, στη συνέχεια ο σταθμός β μάς βλέπει και ενημερώνει τον σταθμό α ότι φτάσαμε».

Η επικοινωνία γίνεται μέσω ασυρμάτων, «είναι σαν να κυκλοφορείς με αυτοκίνητο και να μην λειτουργούν τα φανάρια. Είναι αδιανόητο, δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό», παρατήρησε χαρακτηριστικά.

«Η υποδομή –διευκρίνισε– ανήκει στον ΟΣΕ, αυτός που δίνει τις εντολές είναι ο ΟΣΕ, οι εντολές μεταφέρονται από σταθμαρχείο σε σταθμαρχείο».

Για ανθρώπινο λάθος μίλησε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτσας.

«Οσο και να φαίνεται περίεργο, πρόκειται για κάποιο λάθος. Εγινε κάτι που θα διερευνηθεί από τους αρμόδιους, αλλά έγινε λάθος», ανέφερε, ωστόσο δεν ήταν σε θέση –παρά την πολυετή, όπως είπε, εμπειρία του– να πει εάν το λάθος έγινε στο έδαφος ή στο τρένο.

Κάθε τρένο φεύγει από τον σταθμό, με ευθύνη του τοπικού σταθμάρχη, επιβεβαίωσε, ενώ σε ερώτηση γιατί μαζί με τον σταθμάρχη καταθέτει και ο κλειδούχος, είπε ότι οι εντολές δίνονται από το γραφείο του σταθμού και οι αλλαγές που χρειάζονται γίνονται ηλεκτρικά.

Ο μηχανοδηγός δεν είναι σε θέση να ξέρει εάν έρχεται άλλο τρένο, σημείωσε. Οι όποιες συνομιλίες γίνονται με τον σταθμάρχη καταγράφονται. Ο οδηγός ακολουθεί εντολές, διευκρίνισε.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...