Συγγνώμη για την ταλαιπωρία και το χάος που επικρατεί στους δρόμους της Αθήνας από την αιφνιδιαστική προκήρυξη της απεργίας (εδώ) ζήτησε το πρωί της Τετάρτης ο πρόεδρος εργαζομένων στον ΗΣΑΠ Παναγιώτης Κοντογιάννης.
Οπως υποστήριξε, η εξαγγελία ήταν ξαφνική, γιατί μεσολάβησε το Σαββατοκύριακο. Ωστόσο, δεν εξήγησε γιατί η εξαγγελία έγινε τελικά την Τρίτη και όχι τη Δευτέρα.
Μιλώντας στον ραδιοσταθμό «Παραπολιτικά 90,1 Fm», είπε πως «είναι λάθος, θα έπρεπε να την έχουμε εξαγγείλει νωρίτερα την απεργία, απλώς συνέπεσε το Σαββατοκύριακο στο ενδιάμεσο και ίσως φταίει αυτό. Θα έπρεπε να προετοιμαστεί η κοινωνία, θα έπρεπε να ξέρουν οι άνθρωποι γιατί αφορά όλο τον κόσμο. Καταλαβαίνω πόσο μπορεί να ταλαιπωρηθεί η κοινωνία, ζητάω συγνώμη από τους επιβάτες μας».
Ερωτηθείς ο κ. Κοντογιάννης γιατί δεν υπάρχει προσωπικό ασφαλείας, τόνισε «προσωπικό ασφαλείας υπάρχει, λέγεται προσωπικό ελάχιστης εγγυημένης λειτουργίας αυτό, όπως προβλέπει ο νόμος έχουμε κάνει τη διαδικασία να το ορίσουμε. Δεν προκύπτει, όμως, έναν σιδηρόδρομο είναι πάρα πολύ δύσκολο να τον δουλέψεις εν μέρει. Πώς θα μπορούσαμε να το κάνουμε, μας υποχρεώνει ο νόμος να διαθέτουμε το 1/3 των εργαζομένων, ναι, αλλά και να ανοίξουμε το 1/3 των σταθμών, πώς θα το κάνουμε αυτό; Εκτός αν θέλει ο υπουργός να απεργούν, π.χ., οι άνθρωποι που δουλεύουν στις τεχνικές βάσεις και να δουλεύει όλη η υπόλοιπη κίνηση, αυτό όμως δεν είναι απεργία. Εχουμε κάνει διαβούλευση και προσπαθήσαμε να βρούμε μια φόρμουλα πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό, δεν προκύπτει γιατί μειώνοντας το προσωπικό στις θέσεις λειτουργίας της εταιρείας, τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των επιβατών μας ή παραβιάζεται η ασφάλεια σιδηροδρόμων και δεν επιτρέπεται να παραβιάζουμε τέτοια πρωτόκολλα».
Παράλληλα ανέφερε ότι είναι μια απεργία που έχει προκηρύξει το Εργατικό Κέντρο Αθηνών και αφορά τον νόμο για τις ΔΕΚΟ, τις εταιρείες του Υπερταμείου.
«Δηλώνουμε την αντίθεσή μας σε αυτό το νομοσχέδιο και στις ρυθμίσεις του και για αυτόν τον λόγο κάνουμε απεργία. Κάναμε κάποιες εταιρείες για να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε την κοινωνία, να προσφέρουμε κοινωνικό έργο, τέτοιες είναι οι συγκοινωνίες, αλλά είναι και άλλες εταιρείες, όπως η ΕΥΔΑΠ, και άλλες. Αυτές οι εταιρείες, με αυτόν τον νόμο, χάνουν εντελώς τον δημόσιο χαρακτήρα τους, παύουν να είναι εταιρείες κοινής ωφέλειας. Σε ένα άρθρο μπορεί ο υπουργός Οικονομικών να εκποιεί όποιο κομμάτι θέλει από αυτές τις εταιρείες, χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν, αυτό που βασικά ενοχλεί και πρέπει να ενοχλεί όλη την κοινωνία είναι ότι τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια που μπαίνουν, και ίσως σε κάποιο βαθμό θα πρέπει να μπουν, γιατί κάπως πρέπει να λειτουργούν αυτές οι εταιρείες, στερούν από την κοινωνία το κοινωνικό αγαθό , την κοινωνική παροχή. Δεν μπορεί να έχεις μια κοινωνική πολιτική εφαρμόζοντας κριτήρια ιδιωτών κέρδους», κατέληξε ο ίδιος.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News