Tο διάσημο πορτρέτο του Μάο – μεταξοτυπία του 1972 – πουλήθηκε για 47,5 εκατ. δολάρια, ενώ η τιμή εκκίνησης ήταν 40 εκατομμύρια. Ο αγοραστής παραμένει άγνωστος και η προσφορά έγινε τηλεφωνικά. Σύμφωνα με τους New York Times πωλητής του πίνακα είναι ιδιοκτήτης hedge fund, ο οποίος είχε αγοράσει το έργο για 17 εκατ. δολάρια το 2007.
Είχε προηγηθεί δημοπρασία στο Christie’s, όπου κάποια από τα γνωστά έργα του Γουόρχολ, μεταξύ τους και το Flowers, απέτυχαν να πουληθούν. «Ημουν νευρικός για τη δημοπρασία» δήλωσε ο Alexander Rotter, επικεφαλής του τμήματος σύγχρονης τέχνης του Sotheby’s, προσθέτοντας ότι «ήταν τελικά μια απόδειξη ότι υπάρχει υγιής αγορά έργων τέχνης αν δεν εκτοξεύσεις τις τιμές».
Ο οίκος Sotheby’s, πάντως, πήρε μια ανάσα με τη δημοπρασία της Τετάρτης, 11 Νοεμβρίου, δεδομένου ότι 54 έργα απέφεραν 294.850.000 δολάρια, αντί της εκτίμησης για 254 εκατ. και το 81,5% των έργων πουλήθηκαν. Η μετοχή του γνωστού Οίκου, έχει σταθερή πτωτική πορεία το τελευταίο εξάμηνο και οι πωλήσεις από τις δημοπρασίες το πρώτο τρίμηνο του 2015 παρουσιάζουν πτώση κατά 12% σε σχέση με πέρυσι.
Στα highlights της βραδιάς και ο «Μαυροπίνακας» του Σάι Τόμπλι, ζωγραφισμένος το 1968, που πουλήθηκε για 70,5 εκατ. δολάρια, νέο ρεκόρ για τον καλλιτέχνη σε πλειστηριασμό, με τιμή εκκίνησης τα 60 εκατομμύρια.
Αλλά και η φωτογραφία του Τζάκσον Πόλοκ, «Number 17» του 1949, που «έπιασε» τα 22.900.000 δολάρια, ξεκινώντας από την πολύ χαμηλή τιμή των 20 εκατομμυρίων.
Ο ανταγωνισμός μεταξύ των Οίκων δημοπρασίας, εκτός των άλλων παραγόντων, σχετίζεται και με τη συνεχόμενη κυριαρχία του Οίκου Christie’s στην αγορά έργων τέχνης.
Παρά την καλή απόδοση της δημοπρασίας στο Sotheby’s, δεν έλειψαν και οι κακεντρεχείς. «Είναι συνέχεια το ίδιο υλικό (Bourgeois, Warhol…), λίγο πιο ακριβό, αλλά σαν να πηγαίνεις σε ένα μπαρ με αφίσες!», σχολίασε ο διευθυντής της Μπενιάλε Κοπεγχάγης.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News