428
|

«Τριστάνος και Ιζόλδη» από την ΕΛΣ

Αλέκος Λασκαράτος Αλέκος Λασκαράτος 21 Ιανουαρίου 2015, 02:12

«Τριστάνος και Ιζόλδη» από την ΕΛΣ

Αλέκος Λασκαράτος Αλέκος Λασκαράτος 21 Ιανουαρίου 2015, 02:12

Η Εθνική Λυρική Σκηνή, εγκαινιάζει τη σεζόν του 2015, με κάτι τελείως διαφορετικό απ’ ότι μας έχει συνηθίσει μέχρι τώρα. Ανεβάζει, για πρώτη φορά, και για τέσσερις μόνο παραστάσεις, (21, 28, 31 Ιανουαρίου 2015, 4 Φεβρουαρίου 2015 την όπερα Τριστάνος και Ιζόλδη του Ρίχαρντ Βάγκνερ (1813-1883), σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης έλληνα σκηνοθέτη Γιάννη Κόκκου που ζει στο Παρίσι. Την ορχήστρα και τη χορωδία θα διευθύνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής (και ανανεωτής) της ΕΛΣ Μύρων Μιχαηλίδης. Τους βασικούς ρόλους θα ερμηνεύσουν διεθνούς φήμης καλλιτέχνες του βαγκνερικού ρεπερτορίου.

Με το ανέβασμα αυτό, η Λυρική διευρύνει το ρεπερτόριό της προς κατευθύνσεις που θα χαρακτήριζα ασυνήθιστες και δύσκολες, τονίζοντας ταυτόχρονα τον παιδευτικό της ρόλο προς το ελληνικό κοινό. Οι όπερες του Βάγκνερ χαρακτηρίζονται από μεγαλειώδη μουσική και η θεματολογία τους παραπέμπει σε γερμανικούς και κέλτικους μύθους, όπου ο έρωτας και ο θάνατος πρωταγωνιστούν σε τραγωδίες αρχαιοελληνικών διαστάσεων. Έχει γράψει 13 όπερες και άλλες τόσες που δεν ολοκλήρωσε ποτέ. Το έργο του διαφέρει τόσο πολύ από τις άλλες πιο γνωστές και «εύληπτες» όπερες του ιταλικού και γαλλικού ρεπερτορίου, που θα μπορούσε κανείς να τις χαρακτηρίσει σαν ένα ξεχωριστό είδος από μόνο του. Υπάρχουν φανατικοί λάτρεις της μουσικής του Βάγκνερ, στο δε φεστιβάλ του Beyreuth στη Γερμανία, όπου ανεβαίνουν αποκλειστικά έργα του Βάγκνερ, πρέπει συχνά να κλείσει κανείς εισιτήρια χρόνια πριν.

Κλείνοντας αυτή τη σύντομη παρουσίαση, δεν μπορώ να μην αναφέρω τη σχέση που μερικοί βρίσκουν στη μουσική του Βάγκνερ και τη φασιστική ιδεολογία του Γ' Ράιχ. (Ο ίδιος ο Χίτλερ ήταν μεγάλος θαυμαστής του Βάγκνερ, η δε νύφη του Βάγκνερ και υπεύθυνη του φεστιβάλ του Beyreuth, Winifred Wagner, διατήρησε με τον Χίτλερ μια συχνή, σχεδόν ερωτική, αλληλογραφία). Τα παραπάνω, τα περί σχέσης δηλαδή, της μουσικής του Βάγκνερ με τον φασισμό, έχουν περισσότερο να κάνουν, με τη χρήση και ερμηνεία που γίνεται σε ένα καλλιτεχνικό έργο παρά στο έργο αυτό καθ’ αυτό.

H τελική άρια Liebestod (Έρωτας-Θάνατος) με την Nina Stemme.

Παραστάσεις
21, 28, 31 Ιανουαρίου 2015, 4 Φεβρουαρίου 2015
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών – Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη
Νέα παραγωγή – Πρώτη παρουσίαση από την ΕΛΣ
Ώρα έναρξης: 18.30

Προπώληση εισιτηρίων στα: 
Ταμεία του Θεάτρου Ολύμπια – Ακαδημίας 59-61, Αθήνα
Ώρες λειτουργίας Τρίτη – Κυριακή: 09.00-21.00 & Δευτέρα: 09.00-16.00  
Τηλ.: 210 3662 100
Ομαδικές πωλήσεις 210 3711 342

Ταμεία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών – Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη
Ώρες λειτουργίας Δευτέρα-Παρασκευή: 10.00-18.00 & Σάββατο 10.00-14.00
και κατά τις ημέρες των παραστάσεων: Δευτέρα-Παρασκευή: 10.00-20.30 /
Σάββατο 10.00-14.00 & 18.00-20.30 / Κυριακή 18.00-20.30 

Εκδοτήρια Μεγάρου Μουσικής Αθηνών – Ομήρου 8
Δευτέρα-Παρασκευή: 10.00-16.00
Τηλ.: 210 7282333

Ηλεκτρονική προπώληση www.nationalopera.gr & www.megaron.gr

Το protagon.gr είναι χορηγός επικοινωνίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News