1188
Στη σειρά του Netflix, η αναπαράσταση της πολυσυζητημένης ερωτικής σκηνής που απαθανάτισε ο ιταλός παπαράτσο και έγινε πλούσιος | Screenshot/NETFLIX

«Το Στέμμα»: Η Νταϊάνα και η ιστορία μιας μοιραίας φωτογραφίας

Κική Τριανταφύλλη Κική Τριανταφύλλη 22 Νοεμβρίου 2023, 11:15
Στη σειρά του Netflix, η αναπαράσταση της πολυσυζητημένης ερωτικής σκηνής που απαθανάτισε ο ιταλός παπαράτσο και έγινε πλούσιος
|Screenshot/NETFLIX

«Το Στέμμα»: Η Νταϊάνα και η ιστορία μιας μοιραίας φωτογραφίας

Κική Τριανταφύλλη Κική Τριανταφύλλη 22 Νοεμβρίου 2023, 11:15

Η πολυαναμενόμενη έκτη και τελευταία σεζόν του «Στέμματος», τα πρώτα τέσσερα επεισόδια της οποίας ανέβηκαν στο Netflix στις 16 Νοεμβρίου, ξεκινά με το μοιραίο τροχαίο ατύχημα της 31ης Αυγούστου 1997 μέσα σε μια παρισινή σήραγγα, το οποίο στοίχισε της ζωή της πριγκίπισσας Νταϊάνα (Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι) και του Ντόντι αλ Φαγέντ (Καλίντ Αμπντάλα), μετά από τη θανάσιμη καταδίωξή τους από παπαράτσι.

Αυτά τα επεισόδια διερευνούν με flashback όλα όσα είχαν προηγηθεί μερικές εβδομάδες πριν από το θανατηφόρο τροχαίο, αποκαλύπτοντας την ταραχώδη σχέση της βασιλικής οικογένειας με τα ΜΜΕ και κυρίως τις παρεμβατικές πρακτικές των παπαράτσι κατά τη διάρκεια μιας καθοριστικής περιόδου στη βρετανική κουλτούρα των ταμπλόιντ. Απεικονίζουν επίσης τη σκόπιμη χρήση φωτογραφιών για τη διαμόρφωση της αντίληψης του κοινού γενικότερα, αναφέρει ο Αρμάνι Σάιεντ στο Time.

Ενας από αυτούς τους παπαράτσι ήταν και ο 40χρονος Μάριο Μπρένα, με έδρα το Μονακό, ο οποίος έγινε γνωστός φωτογραφίζοντας πολυτελείς κατοικίες και την υψηλή κοινωνία της Μεσογείου. Ο Μπρένα ήταν, επίσης, ο επίσημος φωτογράφος οίκων μόδας όπως ο Versace∙ η κορυφαία στιγμή της καριέρας του, ωστόσο, ήρθε όταν συνέλαβε (πρώτος) με τον φακό του την Νταϊάνα και τον Ντόντι, ενώ φλέρταραν αγκαλιασμένοι στο κατάστρωμα του γιοτ  των Αλ Φαγιέντ, «Jonikal», που έπλεε στα αστραφτερά νερά της Μεσογείου κοντά στις ακτές της Σαρδηνίας, το καλοκαίρι του 1997.

Σε μια από τις κομβικές σκηνές της νέας σεζόν, το ζευγάρι φιλιέται χωρίς να γνωρίζει ότι ο Μπρένα καταγράφει το φιλί τους με τηλεφακό από ένα φουσκωτό μερικές δεκάδες μέτρα πιο πέρα. Λίγες μέρες αργότερα, οι φωτογραφίες του επιτήδειου ιταλού παπαράτσο κάνουν τον γύρο του κόσμου στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, σηματοδοτώντας ταυτόχρονα την έναρξη της φρενίτιδας των ταμπλόιντ, που είναι πλέον συνεχώς πίσω από το ζευγάρι.

Ο Εντσο Τσιλέντι, ο Γέζαν του «Game of Thrones», υποδύεται τον χαρακτήρα του Μάριο Μπρένα: «Ολοι θέλουν φωτογραφίες διασημοτήτων. Φωτογραφίες, που δείχνουν διάσημους ανθρώπους. Δεν διαφέρουν, όπως κι εμείς. Κάνουν λάθη, όπως κι εμείς», ακούγεται να λέει στο δεύτερο επεισόδιο της νέα σεζόν ο Μπρένα (Τσιλέντι), σε έναν μεγάλο μονόλογο, κατά τη διάρκεια μιας υποτιθέμενης συνέντευξης σχετικά με το επάγγελμά του. Και προσθέτει: «Οι άνθρωποι πληρώνουν χίλια, διακόσιες χιλιάδες δολάρια για τη σωστή λήψη. Αλλά η σωστή λήψη είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Πρέπει να είσαι όπως οι κυνηγοί. Δολοφόνος».

Ωστόσο, σε πρόσφατη συνέντευξή του στους New York Times, ο Μπρένα δήλωσε ότι η απεικόνιση της κατάστασης στη σειρά του Netflix, δεν είναι ακριβής.  Απαντώντας στον δημοσιογράφο Αλεξ Μάρσαλ μέσω email, ο ιταλός φωτογράφος, ο οποίος σήμερα ζει κοντά στη λίμνη Κόμο και στο μεταξύ έχει φωτογραφίσει και άλλες διασημότητες, όπως ο Τζορτζ Κλούνεϊ, η Μάιλι Σάιρους και η Μπιγιονσέ, τόνισε ότι δεν ταυτίζεται «με τον όρο “killer”». Πρόσθεσε, επίσης, ότι ουδέποτε επικοινώνησε μαζί του κάποιος από την παραγωγή του «Στέμματος» για να τον ρωτήσει για τις εμπειρίες του∙ όσο για το Netflix, ουδέποτε απάντησε σε αίτημα της νεοϋορκέζικης εφημερίδας να σχολιάσει το ζήτημα, γράφει ο Μάρσαλ.

Στη νέα σεζόν της ιστορικής βρετανικής σειράς, οι θεατές μαθαίνουν ότι ο πατέρας του Ντόντι, o δισεκατομμυριούχος Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ, -ο οποίος πέθανε σε ηλικία 94 ετών στις 30 Αυγούστου, μία ημέρα πριν από την 26 επέτειο του θανάτου του γιου του και της Νταϊάνα- προσέλαβε τον Μπρένα να φωτογραφίσει τον Ντόντι και τη Νταϊάνα, ώστε να δημοσιοποιηθεί η σχέση τους και να πειστεί το ζευγάρι να παντρευτεί.

O Σαλίμ Ντο ως Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ

Σε email, που έστειλε στον Μάρσαλ η Ανι Σούλτσμπεργκερ, επικεφαλής της έρευνας για τη σειρά αλλά και αδελφή του εκδότη των New York Times, είπε ότι «υπάρχουν μερικές θεωρίες για το πώς o Μπρένα κατάφερε να βρει το “Jonikal”, που ήταν αγκυροβολημένο κάπου στη Μεσόγειο Θάλασσα», αλλά η πιο αξιόπιστη, σύμφωνα με την ερευνητική της ομάδα, ήταν ότι ένας από τους υπαλλήλους του Αλ Φαγιέντ διέρρευσε την πληροφορία στον ιταλό φωτογράφο.

Ο ίδιος ο Μπρένα, ωστόσο, στη συνέντευξή του υποστηρίζει ότι η ιδέα πως ο Αλ Φαγιέντ τον προσέλαβε ήταν «παράλογη και εντελώς επινοημένη» και ότι κανείς δεν του έδωσε πληροφορίες. Κάθε καλοκαίρι εκείνη την εποχή, βρισκόταν στη Σαρδηνία για να τραβάει φωτογραφίες διασήμων και μια μέρα είχε απλώς τη «μεγάλη τύχη» να πέσει πάνω στην Νταϊάνα και τον Ντόντι. Πλέοντας κοντά το γιοτ με ένα φουσκωτό, είδε στο κατάστρωμα μια ξανθιά να μιλάει στο κινητό και την πέρασε για παλιά του γνώριμη. Οταν, όμως, πλησίασε περισσότερο αναγνώρισε ότι επρόκειτο για τη Νταϊάνα∙ και αυτό ήταν.

H Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι στον ρόλο της πριγκίπισσας Νταϊάνα στην έκτη σεζόν της σειράς «Το Στέμμα»

Αφού εντόπισε το ζευγάρι, τις επόμενες ημέρες ο έμπειρος ιταλός φωτογράφος τράβηξε με τηλεφακό πολλές διαφορετικές λήψεις ακόμα και από έναν  βράχο 400 μέτρα μακριά. Και ήξερε ότι είχε εξασφαλίσει μια «ιστορική φωτογραφία», που θα του εξασφάλιζε τα απαραίτητα χρήματα για να λύσει «προσωπικά και οικογενειακά προβλήματα», καθώς εκείνη την εποχή είχε μόλις χωρίσει και δεν κολυμπούσε στο χρήμα, όπως είπε στους New York Times.

Εχοντας εξασφαλίσει τα δικαιώματα, η Sunday Mirror κυκλοφόρησε στις 10 Αυγούστου με τη φωτογραφία του ζευγαριού στο πρωτοσέλιδό της με τίτλο «The Kiss» («Το Φιλί»). Τροφοδοτώντας επίσης τις φήμες ότι ο Ντόντι αγόρασε ένα δαχτυλίδι αρραβώνων για την Νταϊάνα, έγραφε: «Κλεισμένη στην αγκαλιά του αγαπημένου της, η πριγκίπισσα βρίσκει επιτέλους την ευτυχία». Μια ημέρα μετά τον θάνατο του ζευγαριού, δε, επισημαίνοντας τον ρόλο των παπαράτσι και των ταμπλόιντ, οι Los Angeles Times ανέφεραν ότι ο Μπρένα κέρδισε 5 εκατ. δολάρια για τα παγκόσμια δικαιώματα της φωτογραφίας του.

Μετά από εκείνη την πρώτη εικόνα, που επιβεβαίωνε τη σχέση του ζευγαριού, και άλλοι παπαράτσι προσπάθησαν επίσης να εξασφαλίσουν  μεγάλα ποσά, απαθανατίζοντας την επόμενη μεγάλη στιγμή του ζευγαριού, γράφει ο Αρμάνι Σάιεντ στο Time. Μάλιστα, η έρευνα του 2006, «The Operation Paget inquiry», της βρετανικής Μητροπολιτικής Αστυνομίας υποστηρίζει ότι η φωτογραφία του Μπρένα ήταν εκείνη που πυροδότησε παρόμοιες προσπάθειες: «Οχι μόνο αυτή η φωτογραφία φάνηκε να τραβάει την προσοχή των μέσων ενημέρωσης στο ζευγάρι, αλλά πιστεύεται ότι  οι παπαράτσι εστίασαν την προσοχή τους στο χρηματικό ποσό που φέρεται να κέρδισε ο Μπρένα», αναφέρει η έκθεση.

 

Προφανώς ο Μάριο Μπρένα βρέθηκε στο σωστό μέρος την κατάλληλη στιγμή για να τραβήξει την πολύτιμη για την τσέπη του φωτογραφία, ενώ ήταν εκεί κοντά για άλλη δουλειά. Υπάρχουν όμως και άλλες αναφορές, αν και αμφισβητούμενες, όπως για παράδειγμα, μία που υποστηρίζει ότι η ίδια η Νταϊάνα κάλεσε τον Μάριο Μπρένα να την φωτογραφίσει κρυφά, αναφέρει το Time. Σε απόσπασμα που δημοσιεύει το Vanity Fair, από το  βιβλίο της Τίνα Μπράουν «The Palace Papers» (2022), η συγγραφέας αναφέρει: «Κάθε φορά, η Νταϊάνα επέλεγε να εισβάλει στη δική της ιδιωτική σφαίρα, συχνά με την ιδιοτροπία να κάνει τους άντρες στη ζωή της να ζηλεύουν».

Και σχολιάζοντας τη φωτογραφία του φιλιού, η Μπράουν γράφει: «Εκείνη ενημέρωσε τον ιταλό φωτογράφο Μάριο Μπρένα, για να στείλει ένα βιτριολικό μήνυμα στον πραγματικό έρωτα της ζωής της, τον Χασνάτ Χαν». Ο Χαν ήταν ένας πακιστανός καρδιοχειρουργός, που έβγαινε με την Νταϊάνα για δύο χρόνια και πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι η πριγκίπισσα εξακολουθούσε να τον αγαπά την εποχή του θανάτου της.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...