«Ο “Μ”, αρχηγός της αγγλικής αντικατασκοπίας, έχει καλέσει επειγόντως τον Τζέιμς Μποντ στο γραφείο του, στο λονδρέζικο Ρίτζεντ Παρκ, για να του αναθέσει μια νέα αποστολή». Με αυτά τα λόγια ξεκινούσε ένα αφιέρωμα στο ανδρικό ντύσιμο από το γαλλικό περιοδικό Adam, στις αρχές της δεκαετίας του ’60. Ήταν η εποχή που το άστρο του διάσημου κινηματογραφικού πράκτορα ήταν ήδη υπέρλαμπρο. Το 1962 έκανε το εκκωφαντικό ντεμπούτο του στην οθόνη με το «Δρ. Νο» και ένα χρόνο αργότερα, με το «Από τη Ρωσία με αγάπη», καθιέρωσε την εικόνα του. Μια εικόνα που οφείλει πολλά στο κομψό ντύσιμό του –αναπόσπαστο κομμάτι της δυναμικής (και διαχρονικής) παρουσίας του μέχρι τον σύγχρονο Ντάνιελ Κρεγκ.
Το dress code του πράκτορα 007, που έγινε σήμα κατατεθέν και οδηγός για το ντύσιμο των ηθοποιών που υποδύθηκαν το ρόλο, οφείλει πολλά σε έναν διάσημο Άγγλο ράφτη. Ο Άντονι Σίνκλερ έβαλε την σφραγίδα του στην εμφάνιση του Τζέιμς Μποντ και όρισε τις βασικές κατευθύνσεις στους ενδυματολόγους που ακολούθησαν. Παράλληλα, συνέβαλε στην διεθνή προβολή της Saville Row όπου βρισκόταν το ραφείο του, ενώ υπήρξε και ένας τέλειος διαφημιστής του αγγλικού ανδρικού ντυσίματος. Κάτι που οδήγησε το περιοδικό Adam σε ένα αφιέρωμα στο ανδρικό αλά Μποντ ντύσιμο. Έκπληξη δεν ήταν το θέμα καθαυτό, είχαν προηγηθεί αρκετά παρόμοια αφιερώματα σε διάφορα περιοδικά. Ούτε η σύμπραξη του διάσημου φωτογράφου Χέλμουτ Νιούτον στην παραγωγή. Έκπληξη ήταν η συμμετοχή του συγγραφέα του Τζέιμς Μποντ, Ίαν Φλέμινγκ.
Είναι άγνωστο πώς τον έπεισαν οι υπεύθυνοι του περιοδικού να πάρει μέρος στη φωτογράφηση. Μάλλον δεν είχε να κάνει με την αμοιβή, αφού ήταν ήδη επιτυχημένος και καλοπληρωμένος, όχι μόνο από τα κινηματογραφικά συμβόλαια, αλλά από τα μπεστ-σέλερ βιβλία της σειράς που είχαν προηγηθεί. Ίσως οφειλόταν στην αγάπη που έτρεφε ο ίδιος για το κομψό ντύσιμο, κάτι που φρόντιζε να «μεταγγίζει» στις περιγραφές του διάσημου ήρωα του. Το γεγονός είναι ότι, για μια και μοναδική φορά, ο δημιουργός εμφανίστηκε στο πλευρό του δημιουργήματός του. Με ένα άγνωστο φωτομοντέλο ως Τζέιμς Μποντ και τον Ίαν Φλέμινγκ να… οικειοποιείται το ρόλο του «Μ».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News