Στο σκοτεινό σύμπαν των αντιπάλων του Τζέιμς Μποντ εξέχουσα θέση έχει η αδίστακτη Ρόζα Κλεμπ. Πρώην συνταγματάρχης της KGB και αργότερα νούμερο 3 στην ιεραρχία της εγκληματικής SPECTRE, η θανάσιμη αντίπαλος του πράκτορα 007 έδρασε στη δεύτερη ταινία (και από τις καλύτερες) της σειράς: «Από τη Ρωσία με αγάπη» (1963). Στην οθόνη τη συνόδευε η διάχυτη υπόνοια που υπήρχε στις σελίδες του ομότιτλου βιβλίου του Ίαν Φλέμινγκ -ότι ήταν λεσβία. Τη συνόδευε, επίσης, η φήμη μιας αδίστακτης ανακρίτριας που της άρεσε να βασανίζει τα θύματά της, μιλώντας με ένα ζεστό, σχεδόν μητρικό τόνο που τσάκιζε το ηθικό τους. Σήμα κατατεθέν, η δηλητηριώδης λεπίδα που έκρυβε στη μύτη του παπουτσιού της, σκορπίζοντας φονικές κλωτσιές.
Αυτή τη διαβολική γυναίκα ανέλαβε να υποδυθεί -προς μεγάλη έκπληξη- μια βραβευμένη ηθοποιός και τραγουδίστρια, που υπήρξε πηγή έμπνευσης για το περίφημο «Mack the Knife» του γερμανού συνθέτη Κουρτ Βάιλ, στην κατά Μπρεχτ «Όπερα της πεντάρας». Γεννημένη το 1898 στη Βιέννη, η Λότε Λένια υπήρξε μούσα και σύζυγος του Κουρτ Βάιλ, καθώς και μια εξαιρετική ηθοποιός και τραγουδίστρια στις βερολινέζικες αίθουσες του Μεσοπολέμου. Με την άνοδο του ναζισμού το ζεύγος διέφυγε στις ΗΠΑ, όπου η Λότε Λένια έδρεψε νέες δάφνες. Το 1956 κέρδισε το βραβείο Τόνι για το ρόλο της Τζένι, στην «Όπερα της πεντάρας» που ανέβηκε στο Μπρόντγουεϊ. Πέντε χρόνια αργότερα κέρδισε μια υποψηφιότητα για το Όσκαρ β' γυναικείου ρόλου ως κοντέσα Μάγκντα Τερμπίλι-Γκονζάλεζ, φίλη της Βίβιαν Λι στη «Ρωμαϊκή άνοιξη της κυρίας Στόουν».
Τίποτα από όλα αυτά, όμως, δεν της πρόσφερε τη φήμη και την αναγνώριση, όσο ο ρόλος της φοβερής Ρόζα Κλεμπ με το φονικό παπούτσι. Λέγεται μάλιστα, μεταξύ μύθου και πραγματικότητας, ότι μετά την προβολή της ταινίας αρκετοί ήταν εκείνοι που κοιτούσαν… καχύποπτα τα παπούτσια της, όταν τη συναντούσαν για πρώτη φορά.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News