Τα είχε όλα. Ομορφιά και γρήγορη δόξα, επιτυχία και φήμη. Και επειδή ακριβώς τα είχε όλα και εύκολα, δεν μπόρεσε ποτέ της να κάνει το άλμα. Αν γυριζόταν ταινία μικρού μήκους για τη μεγάλη Σίμπιλ Σέπερντ αυτό θα ήταν το σενάριο, η ιστορία μιας πανέμορφης underachiever. Η ίδια, σήμερα 18 Φεβρουαρίου, θα τα σκέφτεται όλα αυτά και θα γεμίζει το πρόσωπό της με αυτό το αινιγματικό της χαμόγελο που ποτέ δεν ήξερες αν σημαίνει μεγάλη χαρά ή σκληρή ειρωνεία.
Ναι, η Σίμπιλ Σέπερντ, μια από τις πιο όμορφες ηθοποιούς του Χόλιγουντ, γίνεται 70 ετών. Εξακολουθεί φυσικά να είναι ωραία και λαμπερή και διάσημη, όμως αναρωτιέσαι: γιατί το κορίτσι που ερωτεύτηκε ο φακός του Μπογκντάνοβιτς και ο ίδιος ο Μπογκντάνοβιτς, το θηλυκό που ανέδειξε ο Σκορσέζε, έμεινε μετέωρο κάπου εκεί στα ασύμμετρά 70s και δεν απογειώθηκε ποτέ;
Η ωραία Σίμπιλ ξεκίνησε από τον χώρο του μόντελινγκ όταν, σε ηλικία μόλις 16 ετών, κέρδισε τον διαγωνισμό «Miss Teenage Memphis», και δύο χρόνια αργότερα, το 1968, ανακηρύχθηκε «Model of the Year». Εγινε αμέσως εμβληματικό πρόσωπο της μόδας -εμφανιζόταν συνεχώς σε εξώφυλλα περιοδικών της εποχής- και πρέσβειρα της L’Oreal, όταν συνάντησε τον Πίτερ Μπογκντάνοβιτς, που θα γινόταν μέντορας και εραστής της.
Η Σίμπιλ, που ονομάστηκε έτσι από το όνομα του παππού της Σι και του πατέρα της Μπιλ, γεννήθηκε το 1950 στο Μέμφις του Τενεσί, και έκανε το ντεμπούτο της στην οθόνη το 1971 με την «Τελευταία Παράσταση» («The Last Picture Show»), ασπρόμαυρη ταινία ενηλικίωσης του Πίτερ Μπογκντάνοβιτς, στην οποία συμπρωταγωνιστούσε πλάι στους Μπεν Τζόνσον, Τζεφ Μπρίτζες, Ελεν Μπέρνστιν και Κλόρις Λίτσμαν. Βασισμένη στο ομώνυμο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Λάρι ΜακΜέρθρι (κυκλοφόρησε το 1966), η «Τελευταία Παράσταση» προτάθηκε για οκτώ Οσκαρ, μεταξύ των οποίων και για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, και χάρισε τα Όσκαρ Β’ Ανδρικού και Β’ Γυναικείου Ρόλου στους Τζόνσον και Λίτσμαν αντίστοιχα.
Η ιστορία λέει ότι ο διάσημος σκηνοθέτης είδε τη Σέπερντ στο εξώφυλλο του περιοδικού Glamour και κατάλαβε αμέσως ότι ήταν το τέλειο πρόσωπο για τον ρόλο της Τζέισι Φάροου, κόρη πλούσιας οικογένειας, που χρησιμοποιεί τη γοητεία της για να αποκτήσει ό,τι επιθυμεί. Σύμφωνα με το σενάριο, η αλκοολική και ελαφρών ηθών μητέρα της, Λόις (Έλεν Μπέρστιν), την ωθεί να κάνει παρέα με πλουσιόπαιδα και δεν εγκρίνει τη σχέση της με τον Ντουέιν – Τζεφ Μπρίτζες.
Μαζί με την κινηματογραφική δόξα, όμως, η Σίμπιλ Σέπερντ απέκτησε και τη φήμη της «αντροχωρίστρας», αφού η σχέση της με τον Πίτερ Μπογκντάνοβιτς έγινε αφορμή για να διαλυθεί ο γάμος του. Ο Μπογκντάνοβιτς την επέλεξε να πρωταγωνιστήσει και στις δύο επόμενες ταινίες του, στη «Ντέιζι Μίλερ» (1974), από το ομώνυμο έργο του Χένρι Τζέιμς, όπου υποδύθηκε μια απελευθερωμένη Αμερικανίδα που ζει στην Ευρώπη και σκανδαλίζει τη Βικτωριανή κοινωνία του 1878, και στο μιούζικαλ «At Long Last Love» (1975), με συμπρωταγωνιστή με τον Μπαρτ Ρέινολντς. Οι κριτικές δεν ήταν καλές και πολλοί είπαν τότε ότι η καριέρα της τελείωσε.
Ενα χρόνο αργότερα, όμως, ακολούθησε ο «Ταξιτζής» (1976) του Μάρτιν Σκορσέζε, και ο ρόλος της Μπέτσι –η κοπέλα που εργάζεται για την προεκλογική εκστρατεία ενός γερουσιαστή με την οποία ο Τράβις-Ρόμπερτ Ντε Νίρο παθαίνει ψύχωση– φέρνει τη Σέπερντ και πάλι στον αφρό.
Μετά όμως ήρθε και πάλι το κενό, πράγμα που την ανάγκασε να δέχεται μικρούς ρόλους σε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές, όπως το «Fantasy Island», στην οποία εμφανίστηκε ως guest star, σε μια προσπάθειά της να μην την ξεχάσει το Χόλιγουντ.
Ωστόσο στα μέσα της δεκαετίας του 1980, η Σέπερντ επιστρέφει θριαμβευτικά με τη σειρά του ABC «Αυτός, αυτή και τα μυστήρια» («Moonlighting»), που κατάφερε να καθηλώσει εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο με τους κοφτούς και χιουμοριστικούς διαλόγους της. Η Σίμπιλ Σέπερντ και ο σχετικά άγνωστος μέχρι εκείνη τη στιγμή Μπρους Γουίλις υποδύθηκαν ένα ζευγάρι ντετέκτιβ, τη Μάντι Χέιζ και τον Ντέιβιντ Αντισον, δύο τύπους πολύ διαφορετικούς μεταξύ τους.
Οι φήμες λένε ότι στην αρχή οι τσακωμοί τους ήταν ομηρικοί, μέχρι που έφτασαν να μη μιλάνε καθόλου μεταξύ τους παρά μόνο στα γυρίσματα. Λέγεται, μάλιστα, ότι η επιτυχία του Γουίλις στην ταινία «Πολύ σκληρός για να πεθάνει», το 1988, επιδείνωσε ακόμη περισσότερο τη σχέση τους. Τελικά, με πολλά προβλήματα και πολλά διαλείμματα, μέσα σε τέσσερα χρόνια κατάφεραν να γυριστούν μόλις 66 επεισόδια, τα οποία προβλήθηκαν μεταξύ 1985 και 1989. Παρόλα αυτά η σειρά γνώρισε τεράστια επιτυχία, μάλιστα το περιοδικό ΤΙΜΕ την συμπεριέλαβε στη λίστα με τα 100 καλύτερα τηλεοπτικά σόου όλων των εποχών.
Η Σέπερντ κέρδισε δύο Χρυσές Σφαίρες Καλύτερης Ηθοποιού σε τηλεοπτική κωμική σειρά, το 1985 και το 1986, και ένα βραβείο Emmy, όπως εξάλλου και ο Μπρους Γουίλις. Το θέμα είναι ότι στη συνέχεια εκείνος πέτυχε να κάνει μια σημαντική καριέρα στο σινεμά, όχι όμως και η συμπρωταγωνίστριά του, η οποία δεν κατάφερε να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες, που της παρουσιάστηκαν.
Η Σίμπιλ Σέπερντ επέστρεψε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 ως Σίμπιλ Σέρινταν στην κωμική σειρά του CBS «Cybill» (1995), όπου λίγο πολύ έπαιζε τον εαυτό της και ο ρόλος εκείνος της χάρισε τρία βραβεία Emmy για τις χρονιές 1995, 1996 και 1997.
Τα σκαμπανεβάσματα της καριέρας της, πάντως, την έκαναν να αντιμετωπίζει με φιλοσοφική διάθεση τη θέση της στο Χόλιγουντ: «Ένα από τα πράγματα που πραγματικά άλλαξαν για μένα στη ζωή μου είναι ότι έμαθα να είμαι guest star», έχει πει σε παλιότερη συνέντευξή της στους New York Times, «Είναι κάτι σαν ”Ω, ναι. Θυμάμαι ότι κάποτε ήμουν πρωταγωνίστρια σε μια σειρά και οι guest stars έπρεπε να είναι οι τελευταίοι στα γυρίσματα”. “Καταλαβαίνετε τι θέλω να πω; Ηταν μια πραγματική καμπή γνώσης, μια διαδικασία ανάπτυξης. Αλλά χαίρομαι που έχω δουλειά».
Δυναμική επιστροφή έκανε και με την τηλεοπτική σειρά «The Client List» το 2010, ενώ το 2014 είχε ένα μικρό ρόλο στην ταινία «Μπερδέματα στο Broadway» («She’s Funny That Way») και πάλι του Πίτερ Μπογκντάνοβιτς.
Εκτός από τη βιομηχανία του κινηματογράφου, η Σίμπιλντ Σέπερντ είναι επίσης δυναμική (και βραβευμένη) ακτιβίστρια σε θέματα όπως τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων και το δικαίωμα των γυναικών στην άμβλωση. Το τραγούδι, εξάλλου, είναι ένα από τα ταλέντα της ηθοποιού, η οποία μεγάλωσε τραγουδώντας σε μια εκκλησιαστική χορωδία, άρχισε να κάνει μαθήματα φωνητικής στα 16 της, και έχει ηχογραφήσει 16 άλμπουμ.
Το 2000 κυκλοφόρησε και η αυτοβιογραφία της με τίτλο «Disobedience», στην οποία εκτός από το πώς επιβίωσε στον κόσμο της ομορφιάς, η Σίμπιλ δεν διστάζει να αναφέρει πικάντικες λεπτομέρειες από την πλούσια ερωτική ζωή της και να αποκαλύψει πολύ προσωπικά μυστικά: «Εκανα πάντα αυτό που με ευχαριστούσε, και αυτό που με ευχαριστούσε ήταν το σεξ», έχει πει σε συνέντευξή της στη New York Post.
Πραγματοποίησε ακόμη και την απόλυτη επιθυμία της, δηλαδή να κάνει σεξ με δύο άντρες, με τη βοήθεια κάποιου πρώην της, κασκαντέρ στην τηλεόραση, που υποσχέθηκε «να φέρει έναν εχέμυθο συνάδελφό του», και εκείνη φυσικά δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην πρόκληση…
Ερωτικά η Σέπερντ δηλώνει ικανοποιημένη, πώς όμως αντιμετωπίζει τα «κενά» της καριέρας της;
Eχει παραδεχτεί ότι οι ευκαιρίες, που της παρουσιάστηκαν κατά καιρούς, ήταν εκτός της δικής της εμβέλειας: «Αυτό που προσπαθώ να πω για το γεγονός ότι είμαι όμορφη», δήλωσε στους New York Times, «είναι ότι υπάρχει ένα στοιχείο που μπορεί να μη σου επιτρέψει να αναπτυχθείς επαρκώς συναισθηματικά. Οι άνθρωποι θα κάνουν πράγματα για σένα, οι πόρτες θα ανοίξουν, επειδή είσαι όμορφη. Ήταν σαν να απογειώθηκα με αυτό το “αεροπλάνο” το 1968 και να πέταξα απλά στον κόσμο της δόξας. Ενδιαμέσως, όμως, υπήρξαν πολλές περίοδοι κατά τις οποίες απλά δεν είχα την ευκαιρία να μεγαλώσω και να μάθω».
Σοφό δεν βρίσκετε; Είναι σίγουρο ότι τα νιάτα του Χόλιγουντ θα μπορούσαν να μάθουν πολλά πράγματα από τη Σίμπιλ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News